Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Zonkerin kiinnitys??

Started by KalaMies--94, September 17, 2008, 14:54:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KalaMies--94

Tuli vaan mieleen, että kun noita streamereitä aloin sitomaan, että miten sen zonker- suikaleen saa kiinnitettyä?? Kiitos jo ennestään vastauksista :wink:
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

Mikko_-Procyon-

Noh.. kiinnitä joku tinseli sinne perhoon pyrstön tuntumaan kiinni. Teet sitten rungon normaaliin tapaan, mutta jätät tinselin kiertämättä. Sitten kiinnität zonkerin pääpuoleltaan kiinni sidontalangalla. Kun zonker on tiukasti kiinni päästään, painat sen myötäilemään koukun selkämystä ja kierrät sen tinselillä siihen kiinni. Käytä apuna sidontaneulaa, ettei karvoja lakoa liikaa kierteen alle. Sitten vain tinseli kiinni ja päätä tekemään.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Tonnimiäs

Quote from: Mikko_-Procyon- on September 17, 2008, 15:14:01
Noh.. kiinnitä joku tinseli sinne perhoon pyrstön tuntumaan kiinni. Teet sitten rungon normaaliin tapaan, mutta jätät tinselin kiertämättä. Sitten kiinnität zonkerin pääpuoleltaan kiinni sidontalangalla. Kun zonker on tiukasti kiinni päästään, painat sen myötäilemään koukun selkämystä ja kierrät sen tinselillä siihen kiinni. Käytä apuna sidontaneulaa, ettei karvoja lakoa liikaa kierteen alle. Sitten vain tinseli kiinni ja päätä tekemään.

Olen itse kyllä testannut tinseliä, mutta en ole ikinä käyttänyt sitä sen heikkouden takia. Tinseli on käytössä katkennut niin monta kertaa, että olen katsonut paremmaksi käyttää siinä esim. kuparilankaa tai siimaa. Molemmat ainakin kestää eikä siitä luulisi suurta näköhaittaakaan olevan. Mutta ohje on muuten aivan samanlainen kuin Mikko jo mainitsi.

Murmeli

Lisävinkkiä: leikkaa zonkerin pää (se joka on lähempänä lenkkiä) kartiomaiseksi, jotta saat sen helpommin sidottua.

Ps. oletko katsonut tämän:
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=16828.0