kettu perhonsidontamateriaalina

Started by HuliVili, April 28, 2003, 16:36:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuliVili

Mihin perhoihin voi käyttää kettua, vai voiko mihinkään?(Tuli ostettua eurolla kettulakki joten materiaalia  ainakin on!)

Jermoni

Sitä voi käyttää dubbinkina, alussiipenä, pyrstönä, siipenä ja ym. esim steramereissa ja lohiperhoissa.  Ketussa on tosi elävää karvaa, toimii myös todella hitaassa virrassa.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

FreeRide

Ite tulee käytettyä kettua tosi paljon putkiperhoissa juuri sen elävyyden takia.
Sopii hyvin streamereihinkin.

erästäjä

Perhokalastus lehdessä oli juttu kettuvaapuista.
-Kala Eemeli-

duppelt

Kokkeeleppa tosiaan värjätä tuota kettua.

Deathis

Itse käytän Arctic Fox Tailia todella paljon leecheissä ;) .

Anonymous

Itse käytän Arctic Fox Tailia todella paljon leecheissä ;) .

Mihinkäs sitä leecheissä laitetaan? Kettu kun ei ole tarpeeksi elävää pystöön... Jos runkoon laitat niin ei siinä mitää, mutta.... Eikös kuitenkin ole (halvempia ja) parempiakin materiaaleja, rungoksi myös marabouta, flashbou dubbingia, wign flashia, tai jotain muuta dupattavaa, kuten villaa...

duppelt

On se kieltämättä vähän jäykkää.

Jarppi

Kun teet leechin ketusta niin siinä tulisi käyttää ketun vartalo karvaa, joka on huomattavasti häntäpaloja elävempää...

Ketusta tehty leechi toimii mielestäni kovemmassa virrassa paremmin mitä marabousta tehty. Tämä johtuu siitä että kettu pitää silhuettinsa paremmin kovassa virrassa, kun taas marabou on yhtenä "viivana"...

Jermoni

Täh, kettu jäykkää?!

No ei kyllä ole kettu jäykkää, se toimii tosi hyvin ainakin minulla, tosin marabou on parempaa seisovassa vedessä. Varsinki kun oon leikannu zonkker-suikaleen ketun nahasta, semmosen ohuen ja kiertäny sen siihen pyrstön kohalle ja vedellä taivuttanu karvat taakse, niin tulee tosi hyvä ja eläväisen näköinen. Kokeilkaapa tämmöistä vaihtoehtoa. Mitäpä sitä silti marabouta korvaamaan paitsi pakkotilanteissa, mutta pitää muistaa että perhokalastus on kokeileva laji.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

duppelt

Häntäkarvat on jäykenpiä kuin nuo vartalokarvat. Se on kyllä totta. Mut mä puhuinkin häntäkarvoista ja kun kettuja tarhataan niin pidempikarvaiset ja/tai eriväriset voi olla eri lajeja ja toiset on jäykenpiä kuin toiset.

Deathis

Rungossa käytän arctic fox tailia.

Piiskaaja

Tykkään käyttää kettua streamereissa.. Siitä tulee mainio siipi, koska se on melko pehmeää ja "elävää".

matiaz

Kettu on todellä hyvä materiaali kaikenlaisten streamereiden, ja lohi-ja putkiperhojen siipi materiaalina. Lyhyemmät karvat(1 ja 2x) soveltuvat parhaiten streamereihin ja lohiperhoihin, 3x karvat taas ovat omiaan putkisidontaan.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info