Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Koukut omatekoisiiin morreihin??

Started by sekosikosiimasi, January 14, 2008, 16:31:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sekosikosiimasi

Tietäisikö kukaan mistä saa sopivia koukkuja omatekoisiin morreihin. Ja minkäkokoiset ja malliset koukut olisivat noin suunnilleen sopivia. :?

Kalamies78

itse suosin Kamasanin B400 koko 14 koukkua,laadukas ja kemiallisesti teroitettu!
Rasiassa 25 kpl ja hinta 3,90
Kalasta se on parasta

yoonas

Meitsillä puolestaan kamasanin B100 koukut, kokona on 12. Niissä on mukavan avoin kita=kala tarttuu paremmin :-D Ja kyllä muutenkin noi kamasanin koukut on ihan ehdottomia. Jotkut sanoo että tina tartuu paremmin kultakoukkuihin ja miksei se voi totta ollakin, mutta kyllä meitsillä ainakin toimi hyvin noi tavallisetkin... perhohommista on sen verran kokemusta, että kannattaa aina valita kemialisesti teroitettu kirkas koukku eikä ns. mustaa koukkua esim. gamakatsu. Gamakatsuissa on se vika että ovat turhan kovaan karkaistuja, eli katkeavat helposti :-(. Tämä fakta pätee varmasti myös morrihommissakin.

samwagen

Mulla ei tina ennen tarttunut jostain syystä koukkuihin, mutta kun vielä lopuksi kuumentaa sen tinan kokonaan sulaksi ja sitten antaa jäähtyä, niin alkoi pysyä.

Murmeli

Kärkkäiseltä ostin Ashima-merkkisiä lenkittömiä koukkuja kolme pakettia (75 kpl) kokoa 16 ja yhden paketin (25 kpl) kokoa 14.
Koukut oli juuri sopivan kokoisia pienille tirreille tarkoitettuihin pieniin morreihin. Tavallisemmissa ahven morreissa olen käyttänyt Kamasanin koukkuja.

j.a.m

kulta koukut pesee normi koukun 100-0 pysyvyydessä . sitten on kirkkaat lattapääkoukut jotka on morrikoukkuja niihin tina tarttuu kans hyvin . ite käytän kamasanin B100G , B170 , B175 , B401 , B525 ja B800 koukkuja melkeinpä   99%  morreista

Jake-zxc

Mistä noita sais netistä tilattua?  :-P

Murmeli

Veikkaan, että Mistpoolista saa. Tulee ilman postimaksuja.

Tonnimiäs

Itse käytän näitä Kamasan B400 ja B401 kokoja aina #10-#16 ja sitten Gamakatsun (malli nyt ei tule mieleen) #20.

Itse tinan tarttumisongelmaan suolahappoa tai sitruunahappoa käyttämällä on saatu hyviä tuloksia, en vaan tiedä mistä se johtuu.

Mutta väännättekö te niitä koukkuja vaan ihan raa´asti vai kuumennatteko te ne ensin, kun tuppaa katkeilemaan, jos ilman kuumentamista vääntää...

Vai väännättekö edes niitä?

Murmeli

Ite lämmitän koukkuja kynttilän liekissä ja sitten väännän. Tein joku viikko sitten Kamasanin koukuista morreja, enkä lämmittänyt koukkua ennen vääntämistä. Muutaman koukun katkaisin vahingossa, kun ei ollut tarkoituksena tehdä kuin muutama morri.

Tonnimiäs

Quote from: Murmeli on October 01, 2008, 19:55:08
Ite lämmitän koukkuja kynttilän liekissä ja sitten väännän. Tein joku viikko sitten Kamasanin koukuista morreja, enkä lämmittänyt koukkua ennen vääntämistä. Muutaman koukun katkaisin vahingossa, kun ei ollut tarkoituksena tehdä kuin muutama morri.

Joo, itsekin olen kynttilällä lämmittänyt. Mutta silti ei aina onnistu, vaikka hehkuvaksi lämmittää.