Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Toniski

Quote from: Mikkoporo on November 07, 2008, 23:30:17
onko toi oma malli,vai valmis jostain?miten ui?
ihan oma malli on kyllä, mutta se on totta, että noita on nykyään niin paljon eri malleja joten on kyllä väistämättä samantapaisia aihioita olemassa muillakin vaapuntekijöillä.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Mikkoporo

Niinpä niin...en ymmärrä kun jotkut ottaa hittiä jos joku väsäilee saman tapaisia vaappuja kuin itse tekee. hyvänä esimerkkinä keskustelut tuolla kevennettyjen puolella. kahta samanlaista uistinta ei kuitenkaan ole.

Turismo

uusimmat kokeilut. Kaikki värit ei näy kuvassa iha kunnolla. :|

Toniski

ootko turismo koittanu tuossa mallissa vielä truutin keskikokoista levyä? meinaan vaan että niillä saa kyllä ainakin omasta mielestäni tosi hyvän uinnin ja kalastavankin kaiken lisäksi. hakua myös reilusti, jota voi toki vähentää mieltymysten mukaan. eikös nuo satulat jotka nyt on kiinni noissa vaapuissa ole samfishingin satuloita? ainakin näyttäs...

Turismo

Quote from: Toniski on November 09, 2008, 22:29:13
ootko turismo koittanu tuossa mallissa vielä truutin keskikokoista levyä? meinaan vaan että niillä saa kyllä ainakin omasta mielestäni tosi hyvän uinnin ja kalastavankin kaiken lisäksi. hakua myös reilusti, jota voi toki vähentää mieltymysten mukaan. eikös nuo satulat jotka nyt on kiinni noissa vaapuissa ole samfishingin satuloita? ainakin näyttäs...

juu, samfishingin nro 17 muistaakseni noi levyt. oon ittekki miettiny noita truutin levyjä kun monet niitä tuntuu käyttävän ja oot varmaan oikeessa sen uinninki suhteen.tarkotitko keskikokosella s22 vai s26 levyä? noi ui iha hyvin tollaki levyllä mut paljon mahdollista et noilla  truutin lapuilla sais lisää hakua. pitää kokeilla kun jossai vaiheessa sais vaan aikaseks niitä hommata. kiitoksia vinkistä :)

Mikkoporo

jotain taas valmistui...

Toniski

Quote from: Turismo on November 09, 2008, 22:49:40

juu, samfishingin nro 17 muistaakseni noi levyt. oon ittekki miettiny noita truutin levyjä kun monet niitä tuntuu käyttävän ja oot varmaan oikeessa sen uinninki suhteen.tarkotitko keskikokosella s22 vai s26 levyä? noi ui iha hyvin tollaki levyllä mut paljon mahdollista et noilla  truutin lapuilla sais lisää hakua. pitää kokeilla kun jossai vaiheessa sais vaan aikaseks niitä hommata. kiitoksia vinkistä :)
luulisin että tuohon aihioosi voisi sopia paremmin tuo s22, mutta voihan sitä suurtakin kokeilla. en tosin tiedä kuinka pitkä tuo aihiosi on, mutta epäilisin sen olevan joku 9cm?? ite olen tehny tuota omaa malliani molemmilla, mutta viime aikoina huomattavasti enemmän tuolla isolla levyllä.

Toniski

tässä nyt uutta mallia. pituutta 13cm ja levy on truutin s26.

Turismo

Quote from: Toniski on November 11, 2008, 12:51:11
Quote from: Turismo on November 09, 2008, 22:49:40

luulisin että tuohon aihioosi voisi sopia paremmin tuo s22, mutta voihan sitä suurtakin kokeilla. en tosin tiedä kuinka pitkä tuo aihiosi on, mutta epäilisin sen olevan joku 9cm?? ite olen tehny tuota omaa malliani molemmilla, mutta viime aikoina huomattavasti enemmän tuolla isolla levyllä.

hienoo jälkee sulla taas :-) iha hyvin epäilit ton rungon mitan.. se on muistaakseni 9,5cm ilman lenkkejä. voisin ainaki aluks kokeilla sit sitä s22 ( kunha taas saan aikaseks tehdä tota mallia.. seuraavaks on tulossa sitä toista mitä jo aikasemminki tein jossa on pyöree lappu. sen mallin uinti on jo aika hyvä mun mielestä( ja monien kalojenki).. sopiva haku yhdistettynä perän heilutukseen. mut tohon vosin kokeilla truuttia. kiitoksia! :)

RedRave

Quote from: Toniski on November 11, 2008, 15:33:49
tässä nyt uutta mallia. pituutta 13cm ja levy on truutin s26.

Tuo keskimmäinen vaappuhan näyttää oikeenkin mallikkaalta ottipeliltä. Siinä on vielä moni hauki ja kuha ihmeissään, notta mikäs siinä meni nenän edestä.  :-)
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

KALIKKA

kyllä on pojilla nättiä kapuloit. toi keskimmäinen on melkonen otti väri vihernieriälle ainakii savon tummissa vesissä .
kuhallekki kelpoo kummasti kun on puol pilvine keli. nilsulla ainakin toimii tuo väri.
sit taas tyhmä kysymys lakkauksesta (muutama vaappu räpelletty propilla)mitenkäs onnistuu lapun liimaus kun meinasin
käyttää loput propit pohjustukseen ja pinnalle useampi kerros lv1:stä .tartuuko hyvin propiilla vai
pitääkö liimata enste ennenkuin lakkaan lv1:llä? ja viellä. perzalla melkosia kapuloita hohhoijaa sentää.mut missä luuraa
tummat sävyt,pelastivat viime kesänä monta reissuu,esim rapalan vanha husku muikku värissä ja oranssilla masulla sekä
melkei koko mustat ite maalatut nilsu ja jesse (matta pinta).
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

KALIKKA

Quote from: Murmeli on November 06, 2008, 21:03:26
Quote from: Daiwa on November 06, 2008, 20:45:49
Ei oo ihan mun hommaa tuo vaappujen teko
Rupeaa vaappujen teko kiinnostamaan, kunhan saat kynäruutan. Väritys paranee heti ja kohta rupeat vuolemaan reilusti uusia aihioita. Ei kannata myydä tavaraa pois, vaikka kiinnostus lakkaisikin (vähäksiaikaa) :wink:
juu itellä rakentelu väliä reilut 10 vuotta (ihmis tuotannolliset syyt x2 rajottaa kummasti kun on nyytti kainalossa ja toinen j
alassa roikumassa) onpa tarpeet ja lakat muuttunu niistä ajoista.

perza

Kapulan vetäjälle jotta laita levy kiinni propionaatti liimalla ja sitten kastat siihen lv-1 lakkaan.
Tai lakkaat eka lv:llä ja sitten liimaat levyn kiinni probilla(vaatii uran levylle!)

Quoteja viellä. perzalla melkosia kapuloita hohhoijaa sentää.mut missä luuraa
tummat sävyt,pelastivat viime kesänä monta reissuu,esim rapalan vanha husku muikku värissä ja oranssilla masulla sekä
melkei koko mustat ite maalatut nilsu ja jesse (matta pinta).

Ihan hyvä huomio, mutta  kyllä multa luonnollisia sävyjä löytyy esim. muikku, savumuikku, ahven, tummempi ahven jne. Täysin mustiakin on itellä pari kappaletta. Itseasiassa viime kesän eka kuha tuli kokomustalla jossa perässä vähän punaista.
Mutta vois kyllä maalata vähän tummempaakin sekaan.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Survari

Ite alotin ton vaapun teon joskus tän kesän lopulla. Maalaan niitä pensselillä, kun ei oo vielä ruiskua mut hommaan sen varmaan joskus joulun jälkeen. En mää kuvia ainakaan vielä laita, mut tietääks kukaan milläset vaaput kävis tarvaalankoskessa?

Turismo

ja viellä valmistu muutama...

ja pari kevennetyn painotus kokeilua...

Toniski

sitä olen tässä mielenkiinnolla odotellu että millonkahan tuolla turismolla nuo värivaihtoehdot loppuu käsistä! yhtenään tulee uutta vaappua, mutta kaikilla eriväriset takit  :-D

Hartzu

Tommonen ihme väkerrys tuli tekastua :roll:

15cm
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

Turismo

Quote from: Toniski on November 12, 2008, 21:06:50
sitä olen tässä mielenkiinnolla odotellu että millonkahan tuolla turismolla nuo värivaihtoehdot loppuu käsistä! yhtenään tulee uutta vaappua, mutta kaikilla eriväriset takit  :-D

kyllä välillä meinaa olla ideat vähissä ja sen huomaa ku ei joissain tuherruksissa oon juurikaan järkee ainakaan omasta mielestä  :-D kyllä mäki varmaan sitte alan tekee enemmän samanlaisia kunha löydän ainaki semmoset 20 ottiväriä... nyt on vasta muutamia koossa  :roll: sain tänään postissa truutin levyt.. aika nopee toimitus kun eilen ne tilasin... nyt pitäs jossai vaiheessa keretä tekee runkoja lisää et pääsee kokeilemaan.

KALIKKA

kiitos perza vinkistä. aattelin liimata uran kanssa vimoseks ja kerros pari lv:tä päälle
ni eiköhän se siitä takerru kiinni
mie laitoin mutamaan läpikuulto ruskeeta ripauksen kultakylkien päälle
toimi joskus paremmin kuin kirkaampi versio.joutunee kopsaamaa
muikku värin missä oli oranssi keltane perä.

Baron

Tänne taas tullu kaikilta hyvän näköstä viehettä! Turismokin on ilmeisesti aika tulessa, kun uusia värejä tulee ku liuku hihnalta!
Tässä ois taas jotain omia viritelmiä. Meni taas osassa uintilevyjen vääntelyks ,jotta sai uimaan!
Veikkaan että osittain on tosta aihion mallista kiinni se uima-taidottomuus!

perza

KALIKKA

Nuo pari ylintä väriä toimii varmasti tähän aikaa vuodesta jos sattuu taneli ja
järväri oleemaan liike kannalla syönti puuhissa,mutta onpa ollu täälläpäin aika
hiljasta lohi kalojen suhteen muutaman viikon.
Ei kelpaa raksikaan,kuin pikku tinteille harvakseltaan(vetelen ite raksia lohelle)
Tosi hyvin saat kyllä tuon folion väsättyä pintaan eipä näy ryppyjä ei :? :?
teetkö perza pitempää mallia semosta 13-16 cm kuhalle,kun ilmeisesti
kapulat taitaa olla 8-13cm,nii ja onko tuo lanka 0,8 rosteria?Itellä
1mm ja on vähän turhan topakkaa taitella,tosin kalikat on 13-16 cm.

perza

0,8mm rosteria oo langat mun vaapuissa lähes aina. ihan pienissä 0,6mm. Isoissa haukivaapuissa(no muutaman vaa tehny) 1,2mm.
Nii ja tuon malliseen vaappuun nyt on aika helppo laittaa folio...

KALIKKA

miten paljon dekaa pitää lantrata että se menis etes jotenkin läpi ruutasta (ylä kupilla oleva ruutta merkistä ei tietoa)
tuntuu että pitäis olla melkein vettä jonka jälkeen maali juoksee pitkin pintaa pe.....! käyttö paine ohje lapussa
2-4BAARIA.taitaa joutuu hommaamaa pienemmällä paineella toimiva,nykyne ei toimi alle 1,8 baarin tulipa kokeiltua.
dekoja senverran monta purkkia ettei kehtaa heittää vesilintuu niillä. mites createksin lantraus näky samin paketti olevan
postissa muutama purkki neon värejä ja muuta sälää (liuotin ohenteiset ei sovi kun tuuletus tilaassa
kehno,lakkauskin pitää tehdä nopsaa ja poistua taka oikealle)

Hartzu

Joo huomasin ihan saman homman, mut sitten kun sääteli ruiskusta tuota neulaa niin alkoi mennä vähän vahvenpanakin läpi.
Mulla ruiskuna joku satavuotta vanha wellmade alapuolisilla kupeilla.
Ite oon lantrannu ensin vähän ja jos tukkeentuu niin sit vähän lisää.
Semmoisen huomasin kanssa että liian lämmin vesi kuivattaa ruutan tosi nopeesti tukkeeseen.
E.Se on myös totta että hermo on aika kovilla kun noilla dekoilla yrittää söheltää en tiedä noista createxin maaleista mut voi vaikka olla parempia,maksaa ainakin enemmän :-D
Niin ja vielä noista dekoista että toi cristal kuultomaali oli paljon parempaa vetää kun toi perusmaali. tai siis meni paljon paremmin ruiskusta läpi eikä tarvinnut niin paljon lantrata.

Mikkoporo

mulla on kanssa dekat käytössä,kuultomaaleja en lantraa ollenkaan ja taas metallic värejä joutuu laimentamaan runsaasti,nehän tahtoo olla ihan tahnoja. mulla on vesi astia jossa töhäytän ruutan päätä jos/kun ruisku rupeaa tukkeentumaan tai räkimään. lasikuppeja kannattaa olla joka värille oma,alussa tuhrasin yhdellä kupilla ja tuppas tuota maalia menemään turhaan viemäriin.
maalipurkit kannattaa ravistella hyvin,ja sekoittaa siinä kupissakin vielä tunteella vaikka rautalangasta tehdyllä vatkaimella. ja aina värien välissä ruutan putsaus,vaikka se vähän työlästä onkin niin se kuitenkin loppujenlopuksi säästää hermoja. suuttimet levälleen ja vesi ämpärissä tuhauttelua,kannattaa käännellä ruiskua samalla ylös alaisin.

itse käytän dekoissa laimennusvetenä puhdistettua suolavapaata vettä,sitä vettä kun muun muassa teen työkseni voimalaitoksella,se on n.100 kertaa puhtaampaa kuin normaali kaupan akkuvesi.

n 2barin paineella töhöttelen,varovasti pienellä maalimäärällä, ei liian läheltä...ohutta kerrosta moneen kertaan...valumisista olen näin päässyt eroon.

cabeilla varmasti maalaan tulevaisuudessa mutta kun ei viittis pelkästään tän vaapun maalauksen takia kämppää vaihtaa... :-)

Hartzu

Tossa muutama räitty kapula :roll: Sais varmaan siistinpääkin noilla dekoilla jos vähän viittis ottaa enemmän aikaa :-D

KALIKKA

kylä siinä hauki ei taas tiijä mihin suuntaa pitäs hampulit laittaa ku hartsun kalikka viipottaa kohillekylä luulis toimiva tummassa lätäkössä.joo ite huomasin kans ,että kuulto pölisee läpi paljon paremminja metalli värit muistuttaa lähinnä hammas tahnoo.no v.loppuna sen sit näkkee miten paljon joutuutököttiä lantraamaa,voip olla,että joutuu käymää vara päre kaupassa repullise päreitä ja pari käämiä.
ja kiitoksii mikkoporolle vinkeistä :-D :-o :wink: pitää koittaa noita