Rautupuro...

Started by Kalamään, November 25, 2006, 14:36:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Juseli

Joo-o. Itelläkin on mennyt parikertaa rautulätkä hauen suuhun tuolla.  :|

Fire Fall

Hyvin söi kala  :-D varsinkin tuo harjus. Isoin harjus oli 743g, luulin ensin taimeneksi kun veti sitä siimaa nii kauan.

Migelis

Nyt rapashti uus Rautuenkka.. Painoa tuolla yksilöllä oli 1267g. :mrgreen:

Murmeli

Millä tuli? Oma enkka on 700+ grammaa keltasella morrilla siitä lammen/suvannon vasemmasta reunasta.

Buddha

Oma rautuenkka vaan 1234grammanen ja seuraava 1030grammanen =/ No mut toivottavast se iso joskus viel kohdal osuu =D

Allu-Santeri

Quote from: Shark on March 14, 2008, 18:59:31
Quote from: Eaveden on March 14, 2008, 18:43:36
Itse tykkään aika paljon tästä rautupurosta ja kalaakin on tullut, tosin ei mitenkään mohottomasti.
Tosin kyllä viime 30 min kisassa satuin olemaan sellaisessa puron pätkässä ja siinä sit nappas joku iso.
SInää tyyppi koitti saada sitä ylös joku +40 sekkaa ja sitten.. Irtosi! Uskoisin isoa taimenta, haukea tai jotain sellaista...  :|

Hauet ne yleensä noin kauan vetää siimaa Rautupurolla... Ei kovin isoa taimenta ole taidettu saada sieltä koskaan.

Niemisillä olen katsonut siitä kellosta kuinka kauan yleensä +1.5kg tanet vetävät.
+1.5-1.6kg tanet vetävät yleensä 30s-40s. Joskus enemmänkin kun sille päälle sattuvat. Kerran about 45s väsytteli 1.6kg tanea en muista tarkkaa aikaa.
+1.7-1.8kg taimenet vetävät yleensä tuon 40-50s.
+1.9kg tanet vetävät päälle 45s-1min ja +2kg tanet sitten +1min.
Ennätys taimen joka on 2864g veti about 1.4min.

Ja oma ennätys on 1.5kg vain raudulta, mutta siinä versiossa kun rautupuro oli aivan uusi juttu sain useita +1.5kg taimenia raudulta. Ennätys oli 1.8kg-1.950kg välille menevä. Mutta se pyyhkityi pois jonkun uuden version tulon jälkeen.

Aappametsuri

Nyt parani rautuennätys oikein mukavasti. Sain sieltä yläsuvannosta läheltä rantaa 1160 g raudun mikrotasarilla. Muuten tuo vesistö on edelleen mulle vaikea. Ei tule kalaa vaikka millä pilkillä tai toukalla yrittää. Olen kokeillu harjotuksissa eri vuodenaikoja ja päiväaikoja eikä se ole asiaa auttanu. Ihmettelin kun happo vetää mun vierestä kalaa 30 min kisassa kalaa yli 5 kg kun itellä saalis jäi kiloon. Mitäköhän pitäs tehdä, kun kaikki voitava on tehty?

jawa75

Olisinko pelannu tätä kertaa ennen kerran tai kaksi rautupurolla. Nyt lähdin etsimään hiukan paikkoja ja ekalta reiältä 10min kisassa 4938g kalaa (hauki 1490g, taimen 675g ja 7kpl rautuja 2773g, isoin 689g) Tuli samantien tehtyä rautu-enkka, hauki-enkka ja 10min ennätys.

Jallu69

Ajattelin kokeilla PITKÄSTÄ aikaa yhtä vastenmielisintä kenttää tässä pelissä ja näköjään se kannatti.. Harjus 887g.
Harmi ku imageshack ei pelitä!

Jaakko94

Rautupurohan on on ihan mahtava paikka viimeks tuli 15min jotain 2-4kg kalaa.... ja yleensäkin aina yli kilo.

Migelis

Oma rautupuron 15 min enkka on 3515g  :wink: ( rautua )

jompsu

Nyt oli rautu siel purolla syönnillää.pamahti heti 3kg rautua 10min kisassa ja kaikki vielä samasta reijästä!
rautuja tuli 9kpl ja isoin oli 758g rautu!

HUOM!painakaa tuosta kuvasta niin se näkyy isompana!

tä...?

kala antti

tuli 641g  :-D harjus rautupurolta
kalpa pronssille 2008-2009

Losopekka(FIN)

Punnituksen viereinen suvanto -> jommankumman suvannosta lähtevän joen suu -> kultapysty ja VIHREÄ kärpäsentoukka.
Taimenelle otollinen punnituksesta vasemalle ja ensimmäinen suvanto -> raitalusikka ja kärsivällisyyttä, sekä paljon kairaamista.
Pekka Loso.

Vikke

Joskus Rautupurolla tulee todella hyvin rautua.
Joskus taas on niitä "ei tärpin tärppiä" -kisoja.

Toisinaan hyvä, ja toisinaan huono paikka.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

simosalakka

Siinä 13 raudun yhteispaino. Aikaakaan ei kulunut kuin 10 - 15 min..

kala antti

sain rautupurolta 1138g siian.  :-D

mika922

"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

kala antti

Pataakkeli

mä oon saanu kohtalaisesti rautuu kans rautupurolt, siin ekas suvannos syvän kohalla tai reunalla tulee, vaik se ei ookaa huimaavan isoo välillä.  :roll:
mut vuolasnivalt vasemmast lammes 1294 g rautu, :-o tiiän et muut on saanu isompii mut se on mun isoin, isommat vieny siiman... :-P
siis rautulätkäl
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

El Dorado

Jee! Tuli 765g Harjus Rautupurolta, siletä vasemmasta alanurkasta hologrammi pystyllä. :wink:

[TMP]Jaska

Ekat raudut,samalla kertaa sain kolme rautua,eka paino 245 g,toka 221 g ja viimenen eli isoin 679 g kaikki tuli kultasiipipystypilkillä ja punasella toukalla  :-).

Ja sain jonkun "eskarilaisraudun" painoi 77 g :-)
                                                                     |
                                                                     |
                                                                    \/
                                     [IMG]http://img78.imageshack.us

[KuKa] Timo

Haukea vaa millä vaan vehkeellä. se syö kaikkee..

kala antti

tällänen 894g harjus nappas rautupurolta.  :-D

härskipilkkiarska

härskiä pilkintää

Timo(Fin)

Quote from: Tosimies on November 30, 2006, 20:20:38

Jos kuva näkkyy ni tuosta alemmalta reiältä tuli 3 rautua peräkkäin.. tuo paikka on kartan vasen alareuna...
Noila välineillä jotka kuvassa näkyy mutta vain eri kisassa...

Tuolta nyt tulee joskus kanssa :)
Hyvää uuttavuotta 2009!

karib

Kohtuullinen syönti Rautupurolla. 30min kisa ja saalis 12072g.

kirjolohikäärme

Astetta kovempi jätkä tää juustomies.. Miten uskallat laittaa noin monta hymiötä?  :-o

No, banaani sieltä rapsahtaa, niin ei tarvi katella tuommosta..
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

karib

Quote from: kirjolohikäärme on December 02, 2008, 19:44:41
Astetta kovempi jätkä tää juustomies.. Miten uskallat laittaa noin monta hymiötä?  :-o

No, banaani sieltä rapsahtaa, niin ei tarvi katella tuommosta..
Totta, ei tuo tulos ole niin monen hymiön arvoinen...

Kapakala69

ä saan rautupurosta yleensä kalaa ja hyvi yhest hyväst kohasta mutta en paljasta sitä :-D.isoi harjuksii ja siikoi tulee.