Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pahimman makuinen kala mitä ootte syönyt?

Started by Pescador, March 02, 2007, 14:30:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tuhe

Ruattalaisten herkku eli syyströmminki vai miten se ny kirjotetaan. Hirvijahissa oli yhellä kaverilla sellainen purkki ja avas kämpässä et muille ei sanonu mitään. Siinä alettiin katteleen toisia silmiin et kenellä noin pahan hajune paska pääs housuun. Sitten hirvee huuto, et mikä haisoo kämpässä. Asian selvittyä niin alettiin maisteleen tota ruothin kansallis ruokhaa, niin hyi h....tti et osas olla pahhoo. Kaikkia ne venskit ilikiee syä.

SUURkalastaja jyväskyläst

Siis onko tuo sitä mätääntynyttä kalaa, ruåttalaisten herkkua ?
Ainaskin semmosesta oon kuullu..
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tuhe

Voin sanoa hajunperuustteella, et totaalisaen mäännyttä. Itekki kaikkiruokasena pari rohkasu napsia ottaneena, voin sanoa et kaikkea pas.... aa ne hurrit suuhun pannoo, ku mäännyttä silakkaa.

remolux

hapansilakka purkit pitää avata ja laskee kaasu pois veden alla, sit ei haise koko kämppä raadolle.. pahaa se o silti... en o koskaan päässy haju astetta lähemmäks mut voin kuvitella  :-D

vima

pahanmakuisin kala... hmm taitaa olla kyljestä mätä kirjolohi

kala antti

kalpa pronssille 2008-2009

Daiwa

Tulipahan särkeä maistettua ja se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta!
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Daiwa

Quote from: kumikeijjo on August 08, 2008, 09:16:01
seiti ei ole hyvää!
:-o Huippu kala, kun just jäämerestä nostettu pannulle. No kaikilla oma mielipide.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Miquel

Taimenta väsyttämään!

Taho

En ymmärrä miten täällä haukutaan lahnaa :-o Lahnahan on paras ruokakala ja nimenomaan savustettuna, kyllä siinä jää kirjolohet ja ankeriaat taakse (ainakin omasta mielestä). Sitten on kyllä valmistuksessa vikaa jos yli kilon lahna on pahanmakuista :roll: Mahdollinen mudanmakukin kuulemma lähtee kun pitää sitä päivän pari puhtaassa ja viileässä vedessä.
Aiheeseen, että turska on kyllä pahinta mitä olen tähän mennessä syönyt, hyvä etten oksentanut :roll:

pilkkiäijä

Eilen maistoin jostain virosta ostettua särkeä, joka oli kai jotain aurinkokuivattua. Kaveri toi sieltä ja sanoi että on tosi hyvää ja käski maistaa. kala haisi ihan mädäntyneeltä mutta ei maistunut niin pahalle kun mitä ikinä olisi uskonut (hyvää se ei silti tosiaankaan ollut  :-D) Kalalle ei ole tehty kai mitään muuta kun laitettu suolaa päälle, kuivattu ja pakastettu. Ei siis edes perattu  :-o Se maistui suolalta ja samalta, kun särki haisee tuoreena.

Mutta olipahan kuitenkin pahimman makuista kalaa mitä olen maistanut.
Olen kalastelijapoika!

härskipilkkiarska

kaikista pahin kala on hauki.
kolme syytä:
1.se maistuu pahalle
2.se maistuu pahalle
3.se maistuu pahalle
härskiä pilkintää

Mikko_-Procyon-

Quote from: [TLV]härskipilkkiarska on December 15, 2008, 14:09:29

Voi kuule...  Aloitappa sillä, että päästät ne isot takaisin kasvamaan. Ota ne 0.7-1.2kg kalat ja vetelet nahkat irti filetillä. Ruotojen irroittaminen onnistuu mielestäni helpommin lautasella. Sitten vain suolaa, voita ja jauhoja ja paisteluhommiin. On ihan helvetin hyvänmakuista ruokaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

härskipilkkiarska

isä tekee nuo hommat mutta minä kyllä nostan ne. ja sehän on mielipideasia että tykkääkö vai ei
härskiä pilkintää

Ihmevirveli

Mielestäni hauki pelkästään voissa ja suolassa paistettuna on pahaa, mutta kun sen osaa laittaa oikealla tavalla ja maustaa sopivasti, siitä saa aivan tajuttoman hyvää ruokaa.
Allekirjoituksia ei tueta.

Hartzu

Joo kyllä hauki mullekkin maistuu, varsinkin savustettuna just noi kilon molemmin puolin olevat on tosi maukkaita.
Leppäpurulla ja katajan oksalla savustaa niin johan on makoisaa, lisäksi tietysti suolaa ja vaikka nokare voita niin a,vot.
Niin ja pahin kala mitä oon maistanut on mustekala. :-D
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

jarmoankka

Mä en jaksa hauen parjaamista ymmärtää. Eteläeuroopassa ja pohjoissuomessa sitä arvostetaan ihan eri lailla. Kerran eräs pohjoisen mies sanoi, että voisi vaihtaa 2kg hauen päikseen 2kg loheen...

pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Perca

kolme syytä:
1.se maistuu pahalle
2.se maistuu pahalle
3.se maistuu pahalle

Ja tytöt on tyhmiä koska
1. ne on tyhmiä
2. ne on tyhmiä
3. ne on tyhmiä

Eikös vain?

Hauesta saa todella hyvää ruokaa jos vain suinkin osaa ja viitsii valmistaa sitä oikein. Ei kai pizzakaan hyvältä maistu jos sen polttaa pohjaan.

Otetaan esimerkiksi kilon painoinen hauki, vedetään siitä ruodottomat fileet. Leikataan fileet noin 10cm pituisiksi paloiksi ja pyöritellään palat ruisjauho-vehnäjauho -seoksessa (sekoitussuhde 80-20) ja paistetaan pannulla. Loppuvaiheessa voidaan lisätä hieman ruokakermaa. Valmista ja todella hyvää!

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Kuha-Eki

Menkää nyt ihmeessä tutkimaan keittokirjoja! Niistä löytyy vaikka kuinka paljon eri vaihtoehtoja esim. hauelle. Hauestakin voi tehdä lukemattomia eri ruokavariaatioita, ei riitä edes sormet laskemaan mitä nyt tiedän... Jokainen löytää taatusti kurkusta alas menevän kalaruoan.

No, ei jokainen kala ole tietystikkään kaikkien makuun. Mitä nämä koulujen yms. "joukkoruokintapaikkojen" seitimössöt oikein on? Ei voi oikein kalaksi kutsua, eihän ne edes maistu kalalle saatikka sitten näytä sille! Kyllä ne ihan syömäkelpoisia ovat, mutta kalaa ne eivät muistuta pätkääkään.

Mars mars keittiöön valmistamaan herkullisia kalaruokia!  :wink:
Koukuttaako?

Don Miguel

Kyllähän pahimman makuinen kalaruoka kulkee nimellä "juustomestarin kala" joka on vakiokalustoa kouluruokana.
Kuivia sein palasia pistetty johonkin juustoliemeen(?) ja lisuukkeena vielä kumi- tai kinderperunat.

Eipähän kummastuta useiden ihmisten ennakkoluulot kalaa kohtaan ruokana, perustana ovat nämä kouluruoka kokemukset...

Kyllähän tuo hauki on kaikista mauttomin valkolihainen kala Suomessa, mutta sitä pitää vain työstää enemmän... Itsellänikin oli ennakkoluuloja, jotka osoittautuivat täysin turhiksi :-)
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

.Ville

Hauki on huonoimman makuinen kala. Syy: Se on vaan niin pahaa!
Särki on myös melko yököttävää... Hyi hele...  :roll:
<><

Ihmevirveli

Quote from: [TLV]ruma särki on December 15, 2008, 17:33:01
Särki on myös melko yököttävää...

Enoni osaa laittaa aivan älyttömän hyvää särkiruokaa. Tarvitaan puhtaassa vedessä kasvaneita isoja särkiä jotka vedetään fileiksi. Hierotaan fileiden pintaan enon "salaista mausteseosta" ja leivitetään ne ruisjauhoissa. Sitten paistetaan runsaassa voissa ja voilá.
Allekirjoituksia ei tueta.

Rambo-Jonne

Quote from: Migu (FIN) on December 15, 2008, 15:25:03
Kyllähän tuo hauki on kaikista mauttomin valkolihainen kala Suomessa, mutta sitä pitää vain työstää enemmän... Itsellänikin oli ennakkoluuloja, jotka osoittautuivat täysin turhiksi :-)

Eipähän tuossa kuhassakaan liiemmin omaa makua ole.
Pahimman makuinen on lämpimästä vedestä pyydetty kala. Joskus olen yrittänyt syödä. En enään. Sekin riippuu paikasta, näitä kokemuksia on saatu esim. matalasta+todella lämpimästä pyydetystä ahvenesta.

Mind_Flayer

Itse olen joskus maistellut purkitettua särkeä ja minun mielestä ihan hyvän makuista oli. Paljon on kokista kiinni onko ruoka hyvää vai ei. En siis näe syytä ryhtyä itkemään onko joku kala hyvää vai pahaa. Ja onhan tämä kuitenkin makuasia, mistä voi toki kiistellä, mutta se ei johda missään vaiheessa mihinkään.

Pressure

Suutaria en herranjestas koskaan enää syö. Toissakesänä savustettiin yksi alle 2 kiloinen yksilö ja ehkä oksettavinta, mitä olen ikinä syönyt. Liha oli oudon väristä ja makua en osaa edes kuvailla. Savustuksessa ei pitäisi olla ollut vikaa, tosin kalan kasvuympäristössä ehkä.  :-(

M-A-K-E

Suutarihan on mitä loistavin ruokakala kunhan se ensin sumputetaan. Samoin ruutana on herkullinen kala sumputuksen jälkeen.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

SUURkalastaja jyväskyläst

Tähän aiheeseen vois kiteyttää sanonnan:
"Makuasia se on, sano koira, kun munaansa nuoli"
Vuaaahhahha!.. :roll:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Olli

Suutari on se kaikkein kamalimman makuinen! Semmonen ongittiin ylös, ja tyhmyyksissämme mentiin savustamaan se...

M-A-K-E

Toiset tykkää toiset ei. Minun mielestäni suutari voittaa mauallaan kaikki lohikalat.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

verpil

pahimman makuiset joita olen maistanut on ehottomasti pakaste sei ja lipeäkala (turska).