Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Perhokalastus järvillä

Started by poro, May 25, 2003, 12:10:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

poro

Olen menossa ensimmäistä kertaa järvelle perhostelemaan ja tarvitsisin vähän vinkkejä perhoista yms. Ahventa olisi tarkoitus saada.

edit. oikeinkirjoitus!

Läjä

Jos jotain pupaa löytyy niin sillä olen ainakin minä saanut ahventa..

Jos pinnalla sattuu kellumaan jotain pikku pörriäisiä niin katso vähän minkä näköisiä ne on ja laita samaa vastaava perho..

Kyllä tuo iilimato jäljitelmäkin toimii aikasta hyvin.

Mayfly

Kävin juuri äskettäin järvellä perhostelemassa saaliina 1,5 kiloinen hauki. Ahvenen perässä kylläkin olin, mutta tärppiä ei kuulunut.
Käytä surviaisentoukka jäljitelmää, sillä lähtee ahventa, harmi itsellä ei tullut järvelle mukaan. Surviaisen toukalla olen saanut lähes kaikki järviahveneni ja särkikalatkin ottavat ehkä vielä hanakammin, ainaskin järvellä. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.

Syvemmältä järveä voisi sitten kokeilla vähän sopivampaa striimeriä.
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

erästäjä

Red tag ja zulu kelpaavat ainakin ahvenelle.
-Kala Eemeli-

matiaz

Ahvenia oon ite saanu parhaiten 3-6 senttisillä Tinseleillä ja salakkajäljitellmillä!

Järvihaukea taas(tai pikemminkin p#s##a) on tullu parhaiten oransseilla  Zonker-sidoksilla...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

hk

Myös värikkäät leechit pelaa
Jepulis