Kuulapäiden hinta?

Started by Anonymous, January 11, 2003, 14:14:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Alkoi vähän ihmetyttämään, kun kävin ostamassa kuulapäitä... Pikkuiset olivat 40snt/kpl ja Isot melkein euron.... Aikas hirmuisen hintaisia... Onko tuollaiset hinnat ihan tavallisia vai saako kuulapäitä jostain halvemmallakin?  Vai olenko vain pihi, joka ei tiedä hinnoista mittään?

-Jeppe98-

kalapoikapaavo

Minulla on semmoinen kuulapäälajitelma, jossa on monenkokoisia kuulapäitä ja hinta 11 euroo ,sitten semmoinen pussi, jossa on aika isoja kuulapäitä n.25 ja hinta 6 euroo.

Älä ihmeessä osta, jos yksi pienikin kuula maksaa 40snt/kpl ja iso euron.

Heh! Tiedän täkäläisen kalastustarvikeliikkeen melkein jokaisen perhokalastustuotteen hinnan mutta itse perhokalastuksesta en tiedä mitään. :D

edit: isot alkukirjaimet, välimerkit, yhdyssanat, muotoilua

Anonymous

Jepp.
No montakos kuulaa tulee tullaisessa lajitelmassa? Montaako eri kokoa niissä on? Kuinkas tuo pussi, paljonkos siinä on? Onkos suuret kuulat paljonkin kalliinpia kuin pienemmät? Oletko laskenut tarkkojha kappelehintoja?
Kertokaahan joku...

-Jeppe89-

kalapoikapaavo

Lajitelmassa tulee yhteensä ehkä 100 kuulaa ja onkos siinä nyt 7 eri kokoluokkaa, pieniä kuulia on enemmän kuin isoja. Pussissa on ehkä 30 kuulaa, ei pienillä ja isoilla oo mun muistaakseni ole paljoa hinta eroa. en oo laskenu kuulien kappale hintoja.

Domus

Sidonta-puolella kirjoitin aikaisemmin myös kuulapäistä, askarteluliikkeen helmet ovat hyviä jigipäitä tinapainotuksella, mutta pienempiin sidoksiin käytän mielummin tiskialtaissa ja muissakin lavuaareissa käytettyä palloketjua, josta yksittäisen pallon saa helposti irti. Etuna on mm se ettei koukkua tarvitse oikaista pallon pujotusvaiheessa vaan pallon saa avattua esim veitsellä tai puristamalla. Painotusta tähän onttoon palloon saa vaikkapa tinaamalla. Olen huomannut myös myytävän näitä rasioita joissa pallovalikoimaa löytyy sidontatarpeisiin mutta hinnat ovat mielestäni jokseenkin yliampuvia.
Ei sen väliä saanko vai olenko saamatta

Anonymous

Toi 40 centtii ja euro kuulostais volframikuulilta, ne ovat kalliimpia kuin normit kuulat. Siis anteeksi tyhmyyteni mutta miten niin koukku/koukut pitää oikaista ennen kuin laittaa kuulaan koukkuun......?

Anonymous

Ei niitä kyllä pidä/kannata oikaista!!!! Jos kuula on sopivan kokoinen koukkuun verrattuna sen tulisi mennä pujottamalla. Äläkää ihmeessä menkö suoristelemaan koukkujanne, saatta käydä niinkin ikävästi, että heti ekan kalan kohdalla koukku katkeaa taivutetusta kohdasta!!!Ostakaa mielummin suosiolla niitä oikean kokoisia kuulia kuhunkin koukkukokoon tai jos rahan menekki kuulien hinnan vuoksion on liikaa käyttäkää lyijylankaa painottamaan perhojanne (ajaa käytännössä saman asian).

Anonymous

Hehehe.... Mulla makso kuulapääpussi Oulun Prismassa 65c/10kpl!!!

poka

Ostin rasian jossa oli varmaan kuuden kokoisia kuulapäitä makso 3,50 euroa. Ostopaikka Ylivieskan ISO...

Itsekkin olen huomannut myös, että kuulapäiden hinnoissa on rajuja eroja....

Esim. Ostin Sportia Pekasta kuulia hintaan 3e/20kpl noi oli halvimpia mitä siellä oli... Kun taas Perhomessuilta ostin FFF:n osastolta 2.5e/50kpl (kummatkin olivat samankokoisia 4mm). Kummatkin kuulat olivat ihan normaaleja, eli ei mitään wolframia...

On niissä aika hirveät erot, kun ei ole paljoa kilpailua, niin liikkeet pyytävät mitä tahtovat.

tarpooni

Fredit Kirkkonummelta myy edullisia kuulia, haittapuolia on ettei aina löydy kaikkia kokoja/väreja ja halpaa on vaan kun ostaa 1000(tuhat) kuulaa kerralla. Kavereille voisi tietysti lahjottaa/trokata...

erästäjä

Quote from: jepp89 on January 11, 2003, 14:14:41
Alkoi vähän ihmetyttämään, kun kävin ostamassa kuulapäitä... Pikkuiset olivat 40snt/kpl ja Isot melkein euron.... Aikas hirmuisen hintaisia... Onko tuollaiset hinnat ihan tavallisia vai saako kuulapäitä jostain halvemmallakin?  Vai olenko vain pihi, joka ei tiedä hinnoista mittään?

-Jeppe98-
'
Aika kalliita noi sun kuulat, kyllä niitä halvempiakin löytyy.
-Kala Eemeli-

Aleksi

Törkeitä hintoja tosiaan noista kuulista yleensä peritään. Kannattaakin tilata kaveriporukalla hieman isompi satsi tukkuhintaan. Esimerkiksi Fredit perhonsidontatarvikkeita ja -materiaaleja kauppaava yritys myy kuuli 1000kpl:n erissä hintaan 25 euroa. Aika mitätön kappalehinta tulee noille kuulille.

Ko. yrityksen yhteystiedot

Fredit Perhonsidonta Ay, KIRKKONUMMI
TEL 09-296 29 67

http://www.kolumbus.fi/fredit/
Aleksi Määttä,
Perhokalastuspuolen vastaava Kalassa.netissä
http://www.kalassa.net/perhokalastus/
Palautetta? [email protected]