Katiska ei pyydä, missä vika?

Started by pike_killer#23, June 29, 2007, 22:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pike_killer#23

1.Omistan kivikankaan yksi nieluisen katiskan.

2.Olen koittanut viedä katiskaa kaislikon reunaan noin 1-3m syvyyksiin.

3.Olen yrittänyt kaikkia muita vuodenaikoja paitsi talvea.

4.Olen koittanut säätää myös nielun kireyttä.

5.Olen laittanut syötiksi isäni suosittelemaa "mössöä" (paksua kaurapuuroa jossa anista ja pellavan siemeniä.)

Että kertokaas missä vika :?

Muokattu hymiöt, värit ja otsikko.

Tosimies

Onko katiska limettynyt? Jos se on oikeen limassa, levässä ja liejussa, ni pese ja koita uudestaan.
Vie katiskoitasi sinne missä olet joskus nähnyt onkijoita tai muita katiskoita, koska niissä paikoissa on myös kalaa.
En kyllä keksi miksei tuollaiseen katiksaan kalat menisi.. Jos sinun katiskapaikallasi ei ole kaloja??

osmanhauki

Kokeile paikoista mistä olet saanut ongella/virvelillä kalaa ,myös lahdista kivikoiden reunoilta.

H.a.u.k.i

Aika kumma juttu!Vaikka katiska olisi kuinka likainen, niin
kyllä siihen silti "vahingossakin" kala menee.
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Aborre

voi olla, että vika on paikassa.. Onko koko järvessä/lammessa kaloja.. ?? :mrgreen:

kalle

Kokeileppa, jos rannanliki olisi kivi/kari, niin aisa siihen kiven kylkeen kiinni, tällöin kivi toimii ikäänkuin aisan jatkeena. Itse olen myös pidentänyt aisaa, joka ohjaa kalat nieluun!

DRS

jos katiska on likanen ni pese se vaikka painepesurilla tai harjalla ja jos ei vieläkään kiillä niin spreijaa siihen kromipinta. :-)

kalan_tappaja

onko nielu varmasti oikeaan suuntaan?,takoitan sitä ettei ole maalle päin.

jarski-80

Quote from: kalan_tappaja on August 14, 2007, 15:06:59
onko nielu varmasti oikeaan suuntaan?,takoitan sitä ettei ole maalle päin.

ei sillä niululla ole väljä mihkä päin se on, kalaa kyllä tulee vaikka se olis mihkä suuntaan hyvänsä

järvessä ei taida olla kaloja. siinä vika.

Daiwa

Quote from: kalakauhu on March 01, 2008, 13:51:58
Laita nyt keväällä siihen nielun kohdalle punainen muovipussi(ei kuitenkaan niin että se tukkii nielun) ja pistä ahvenpaikkan niin kutu-ahvenet oikein tungeksivat katiskaan...!  :lol: Toivottavasti saat kaloja ens kesänä!

Toimiiko kyseinen asia oikeasti?
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Jaakko94

Samppa919

Hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

jesmik

Osta lähimmästä maatalouskaupasta mullinherkkua(14ekua) ja heitä pari kourallista katiskanperään,niin johan menee särkiä jotka hoikuttelee isompia kaloja!

simosalakka

Quote from: kalakauhu on March 01, 2008, 13:51:58
Laita nyt keväällä siihen nielun kohdalle punainen muovipussi(ei kuitenkaan niin että se tukkii nielun) ja pistä ahvenpaikkan niin kutu-ahvenet oikein tungeksivat katiskaan...!
Täytyypi kokeilla ensi vuonna tuota..

jompsu

Vaikuttas vähä että siinä lammessasi/järvessäsi ei taida kalaa olla.jos on niin kokeile jotain muun väristä,kokoistata mallista katiskaa :-)
Itse suosittelen weke katiskan ostoa.Jos sillä ei tule niin sitten sieltä ei tule millään :lol:
tä...?

verpil

löyt yhen rinkelin sinne niin saat varmasti kalaa :D ite sain ihan v*tusti kalaa ku oli se mäskinä :D

McMarkus

Kokeile keväällä hauen kutu aikaan siten että laitat katiskan jonkun puron tai joen suulle nielu rannalle päin noin metrin syvyyteen ja noin 3m päähän rannasta.(riippuu tietysti syvyydestä ja rannan muodosta) Sitten rakennat risuista ja oksista aidan rannalta katiskan nielun jatkeeksi. Kun hauki nousee jokeen kutemaan rantaa pitkin se törmää aitaan ja ui sitä pitkin katiskaan. Kannattaa rakentaa aita veden alle siten ettei sitä helposti huomata (tämä on vain ilkivaltaa varten) lisäksi sen ei tarvitse olla täysin tiivis jotta pienet kalat mahtuu uimaan siitä läpi. Syöttejä ei tarvitse, saat varmasti haukea ainakin. Toukokuun lopulla ja viimeistään kesäkuun alussa (riippuen tietysti säistä ja paikkakunnasta) kannattaa ottaa katiska pois ellei halua mielettömiä määriä ahventa ja särkeä. Koko puroa ja jokea ei saa aidata. Mutta aitoja voi rakentaa porrastetusti pitkin jokivartta molemmin puolin niin että nousevat ja laksevat kalat uivat niihin. Olen joskus kokeillut, aika ahne kalastustapa mutta suosittelen kokeilla. 

vikke74

Katiskassa vika! tee itse pyytävä katiska   :-)

DNR

Mie en saa katiskalla muuta kuin lintuja... elikkäs kyllä se miun käytössä kalastaa paremmin maalla kuin vedessä  :-D