Joka kauden perinnereissu?

Started by kaivo, May 16, 2003, 13:18:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

Onko tapana mahduttaa kalavuoteen joitakin vakioreissuja, jotka tehdään joka vuosi samoihin aikoihin, omia perinteitä noudattaen? Reissu, jota ilman kalastuskausi tuntuu jäävän jostakin paitsi?

Itselläni on ollut tapana jo kymmenkunta vuotta käydä näihin aikoihin toukokuusta ainakin kerran eräällä pikkujärvellä, pyytämässä haukea UL-vehkeillä matalasta lahdenperukasta. Paikka kasvaa kesän mittaan tukkoon lummetta, joten näin keväämmällä on ainoa mahdollisuus käydä siellä.

SMJ

Minä oon näin keväisin käynyt kahdella järvellä haukia pyytämässä.
Nekin kasvaa kesällä umpeen, joten niitä voisi pitää perinnereissu kohteena, koska olen siellä kalassa vain tiettyyn vuodenaikaan eli nyt näinä aikoina kun hauet nousee sinne kutemaan.
(olin muuten eilen kalassa toisessa noista järvestä,
tuloksena n.kahden tunnin reissusta 20haukea ja karkuun pääsi vielä noin kymmenen ja lukuisia hauen isku yrityksiä.)

kiso

Team Putko Fishing:illä on kaksikin perinne reissua joka vuosi.
Ensimmäinen kauden avajaisreissu tehdään lohtariinaan(maaninka) sieltä saadan ne ensimmäiset kirret joka vuodelle...vaikka väkisin.
Toinen reissu joka kuuluu sarjaan pakolliset on lammasjoki(pielavesi), siellä on mahdollisuus sitten taimeneen ja harjukseenkin..
TEAM PUTKO FISHING

lippa_mies

kyllä se tuo norjan reissu vaan on se ykkönen!!!!!! ;)

BASS70

Itselläni kuuluu jok´vuotisiin traditiohin käydä
1-2 kertaa lätäsenolla(16 vuoden ajan).
Ajankohtana loppukesä aina.
Ennen tuota reissua käyn/suunnistan ennalta käymättömiin paikoihin.
Eli miltein joka vuosi yritän kokeilla uusia paikkoja
ja avartaa mieltäni.
Sillä eihän mieluisia kalastuspaikkoja löydä muutoin,kuin itse niitä kokemalla.

Reaper

Noh... Yks reissu joka on pakollinen joka vuosi on Lapin reissu ja toinen on tonne kavereiden mökille pyhäselälle, jossa sit ollaan sen viikon ajan ja kalastellaan.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

bellaht

joo kyllä se on tullut perinteeks käydä lohta soutamassa tornio joella yleensä juhannuksen jälkeen heti

Eci

Käyn joka vuosi vähintään kerran muutamalla itärajan tuntumassa olevalla lammella...en saaliin vuoksi vaan tunnelman sillä näillä lammilla aloittelin kalastusharrastukseni....toki sieltä joskus saa komeita ahvenia ja haukiakin..
Ehkä otin, ehkä en!

Perskeles

viimevuosina pikkupoppoolla ollaan oltu tuossa lähijärvellä pääasiassa haukea kalastelemassa yksi viikonloppu syksystä ja tiedä vaikka toi lehmilampi pilkki tulee toiseks perinteeks.
Ircissä Ristus^

Anonymous

tornionjoella lohta kalastamaa juhannuksen aikoihin...ja Pohjolan cupin Kiantajärven uistelu... ja oulunjärvellä tulee käytyy yleensä syksyllä taimenii kalastamassa...se on aina mahtav reissu...perjantaina koulun jälkeen heti uistelee ja yötä Reimikarin mökissä ja sit koko lauantai uistelemassa ja kotia...

epa

meillä on joka vuosi kaksi varmaa perinnereissua. toinen on kevään kuhastusreisu ja toinen syksyinen ahventen merijigittely. kummatkin hyvin tuottoisia, kuhat vaan on käynyt pienemmäksi.

Perhokalastajatar

Joka kesä useamman kerran Ruunaalle, yksi tai kaksi reissua Lappiin ja melkein joka ilta lähikoskella.

Yksi tämän kesän Ruunaan reissuista tulee olemaan poikkeus, sillä pidämme porukan kanssa tapahtumarikkaan tapaamisen kalastuksen merkeissä. :D
Virtaava vesi säilyttää raikkautensa, etsivä mielensä valppauden. (Sylvi Kekkonen)

Anonymous

Mulla perinne reissuja on joka vuotiset reissut kuusamoon, sit kymille ja nyt löyty sellainen paikka tuolta norjasta, että olis haluja ruvet alkaa käymään siellä noin on regular base kilsoja tulee melkein saman verran kun menis tonne kuusamoon(+lautta) ja muuten hinta samois luokis mutta luvat hivenen kaliimpia mut ei vielä niin suuresti, että hirvittäisi.
Paikalla on 8 henk raja ja kalastus aluetta n. 1,5km joten tilaa on, saa nähdä miten käy. Sekä toinen perinne jota on  pyritty käynnistään on pieni 4pv kruisailu tonne keskisuomen tane koskille tehty  nyt 2krt ja tänä vuonnakin pyritään järkään sama.

Haluja olisi vielä muihinkin mutta saa nähdä miten käy rahallisesti sekä ajallisesti et miten saa kaiken järjestettyä se on silti vissi ollut et noihin on raha kirjaimellisesti "revitty"(eri työkeikkoja yms.) aina ja laskun maksut on siirtynyt.

JanneH

Kyllähän niitä reissuja pitää olla... Ehkäpä pakollisin on kalakerhon viikonloppuretki syksyllä Viinijärvelle. Kalastellaan lähinnä haukea ja ahventa, laitetaan niistä ruokaa ja iltasella kuunnellaan kun seniorit intoutuu kertomaan tarinoita... No onsse pirrrrkele!

Lappiinkin kohdistuu yleensä reissu joka kesä, mutta nyt kaksi peräkkäistä kesää on mennyt sen suhteen pieleen...
#kalastus @ ircnet