Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

onnistuuko jigi kalastus pilkillä??

Started by Anonymous, February 09, 2005, 15:28:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Voiko jigillä kalastaa talvella (pilkillä)??

erekki

en tiiä kesällä sain paljon kalaa ku pilkin päässä oli jigi...

suspi

käytännössä kyllä. en tiiä tuleeko kalaa ku en oo ite kokeillu. sopivan kokoisella jigillä vois onnistua.

Monni

Mä oon joskus käyttänyt nii pientä jigipäätä kun löysin tapsin päässä. Ihan hyvin sillä kalaa sai.
Poltinkoski

Anonymous

joo.. pitäs kokeilla mulla on 4cm jigi....... perjantaina käyn kalassa....  
onko kolmen 4 sentin jigi hyvän kokoinen pilkintää???

Anonymous

Monni minkä kokone sun jigi on se kumi osa tai mikä onkaa :?:  :?:  :?:  :?:

Anonymous

Monni

Quote from: AnonymousMonni minkä kokone sun jigi on se kumi osa tai mikä onkaa :?:  :?:  :?:  :?:

Mitähän olis ollut 2,5 cm hyvin pieni kuitenkin... Oli vaaleenvihree keltasella jigipäällä.
Poltinkoski

Monni

Quote from: Anonymousai talvella,pilkillä Monni :?:

No kyllä!
Poltinkoski

Miskala

En ole viellä kokeillut jigillä pilkintää, mutta ostin juuri parillakympillä niitä.. (kesäkalastusta varten myös :D)
Luin yhestä kalastuskirjasta, että jigeillä on tehokasta kalastaa ja joskus voitettu välillä kilpailujakin.  :-)  Kunhan pompottelee sitä pohjaa pitkin muutaman kerran ja alkaa hiljaa nostaa värisyttäen, niin pitäisi toimia yhtä hyvin kuin tasapaino ja mormuska. Pieniä jigejä kannattaa käyttää kaiken kokoisille ahvenille ja isompia sitten hauille ja kuhille.

Enhän tästä varma ole, mutta pitäisi olla totta  :roll:

Torro

Periaatteessa pitäisi onnistua koska kesälläkin ahvenia saadaan veneenlaidalta jigiä nypyttäen. Paremmat saaliit varmasti tulee toukalla/tasurilla
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

JP_Fisher

Kyllä kaverin kaa kokeiltiin joskus pikku jigi heduilla ja toukilla toimi hienosti ahven tykkää

Larppana

Tottahan toki onnistuu. Ei kai siinä mitään poikkeuksia ole.  :-)

Acke

Tuhe

Merellä ainakin isompi ahven ottaa jigiin hyvin, kun on syönnillä. Jos ahvenia saa tasapainoilla, niin miksei jigi pelaisi ja ei tartte syöttien kans värkätä.