Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

"Calico Cat"

Started by Mepps, May 24, 2003, 13:48:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mepps

Tuli eilen taas vietettyä tovi kalastusvälineihin lisäystä hankittaessa ja koriini vihdoin sujahti tämä kuuluisa aito Calico Cat. Kysyisinkin nyt, oletteko saaneet sillä ahvenia ilman esimerkiksi itse solmittua villalankatupsua tai mitään? Tietysti se on hyvinkin mahdollista, mutta kannattanisiko sellainen kuitenkin sitoa? Minkälaisella uitolla olette onnistuneet? Ihan tavallisella vaihtelevalla nopeudellako? Mitä muuta olette tällä saaneet kuin haukea ja ahventa? KIITÄN TAAS ETUKÄTEEN HIRMUISEN KAARIHEITON VERRAN!

P.S. Tämä minun on muuten väritykseltänsä valko-oranssi-musta ja kooltansa melko pieni (ehkä numeroa 2 ta 3).
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

panumies

Taannoin ostin pari musta-valko-mustaa calicoa. Kun löysin parven, ahvenia tuli jatkuvasti, sitten tuli hauki ja olin yhtä calicoa köyhempi. Peruke siimaan ja kissa veteen. Haukia ja ahvenia sillä tulee hyvin. En ole kokeillut muita värejä, mutta luulisin että nekin ovat ottipelejä. Paras lippa se on, jaetulla ykkös-sijalla abun reflex red vihreällähologrammi lipalla ja  Mepps kumikalalipan kanssa. Voisi kokeilla sitoa siihen koukkuun jotain villaa/marabouta, voisi olla vieläkin tehokkaampi. Hyvällä syönnillä vaan kelaa tasaisesti, jos syönti on nihkeää, pienet pysäytykset saattavat auttaa. Olen saanut sillä pari kirjolohtakin, kaveri on narrannut taimeniakin.

Anonymous

mustavalkopunaisella (mustavalkooranssilla?) "katilla" tulee todella hyvin ahventa..! siihen ei kannata laittaa mitään omii "patentteja"....
haukiakin tulee melko paljon...mutta kannattaa käyttää peruketta tai kahta leikaria, muuten voi hauki viedä "katin"... itselläni kävi niin... kolmekiloinen hauki tuli ja vei "katin"...  :(
pikkuveli sai samaisen hauen muutaman päivän päästä  itsetehdyllä n. 12 senttisellä vaapulla....

tätä kannattaa kokeilla: pakista n. 9 senttinen vaappu ja siihen eteen calico catti(väri:mustapunavalkonen...ehkä joku muukin väri toimii..en oo kokeillu) siimalla kiinni vaapun nokka renkaasta...vaapun ja "katin" väliin pitäis jäädä n.5 senttii väliä(siis siiman pituus siinä välissä n. 5 cm)....ja kalantuloa ei voi estää!!!
paras kelaus tekniikka "patentille" on tämmönen et aluks ku lähtee kelaa muutama pieni tai vähän kovempikin nykäisy ja sitten kelaa loppuun tavallisesti(tai pienten pysäytysten tai nykymisien kanssa)...noin se toimii ainakin mulla...
omassa "patentissa" on itse tehty musta selkäinen kulta kylkinen n.9 sentin vaappu ja sen edessä mustavalkopunainen(tietenkin!) calico cat.

huhhuh...tulipa tekstii..tuskin kukaan jaksaa lukee...  >:(

lippa_mies

tätä kannattaa kokeilla: pakista n. 9 senttinen vaappu ja siihen eteen calico catti(väri:mustapunavalkonen...ehkä joku muukin väri toimii..en oo kokeillu) siimalla kiinni vaapun nokka renkaasta...vaapun ja "katin" väliin pitäis jäädä n.5 senttii väliä(siis siiman pituus siinä välissä n. 5 cm)....ja kalantuloa ei voi estää!!!
paras kelaus tekniikka "patentille" on tämmönen et aluks ku lähtee kelaa muutama pieni tai vähän kovempikin nykäisy ja sitten kelaa loppuun tavallisesti(tai pienten pysäytysten tai nykymisien kanssa)...noin se toimii ainakin mulla...
omassa "patentissa" on itse tehty musta selkäinen kulta kylkinen n.9 sentin vaappu ja sen edessä mustavalkopunainen(tietenkin!) calico cat.

Toi kuulostaa ihan toimivalta idealta, kyl siihen varmaan käy jotkut muutkin lipat kun "katti"...................

Eci

Itse teurastin haukia viimekesänä yhdistelmällä kuusamon kuf-lippa+rapala fat rap......kiinnitin koukuttoman kuf-lipan renkaalla vaapun nokkalenkkiin ja hyvin pelasi....kunnes jäi jonnekin pohjahakoon kiinni......
Ehkä otin, ehkä en!

lippa_mies

Ihan vaan varmistukseksi perza ;), että ootko varma että se oli aito calico cat, aattelin vaan että siitä on tietääkseni tehty halpoja kopioita......

panumies

viimekesänä ostin kaks calico cattia. sitten kun menin heittelemään niin heitin 2 heittoa ja lipasta lähti väri siitä tuli hopeinen lippa, sen jälkeen vaihdoin toiseen caliccoon ja historia alkoi toistaa itseään värit lähti siitäkin. en sen jälkeen oo ostanut yhtään calico cattia.
;)

Joo, kuulostaa vähän kopiovieheeltä. Oikea Calico Cat on ainakin minulla kestänyt haukia, värit eivät ole lähteneet.

Anonymous

viimekesänä ostin kaks calico cattia. sitten kun menin heittelemään niin heitin 2 heittoa ja lipasta lähti väri siitä tuli hopeinen lippa, sen jälkeen vaihdoin toiseen caliccoon ja historia alkoi toistaa itseään värit lähti siitäkin. en sen jälkeen oo ostanut yhtään calico cattia.
;)

joo..se on joku halpa versio..jostain hiton tallinnan torilta..mulla oli semmonen...eipä pysyny värit...se on paljo halvempiki ku aito!!

Pike Fisher

Todennäköisesti noi on MasterKat- nimisiä kopioita. Itsellä käynyt samanlailla noitten kanssa että lahtenyt värit. Omistin pari Calico Catia mutta jäi pohjaan eikä täältä Oulusta tunnu niitä enää saavan.!!!
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

panumies

Ite ostin calico cattini juuri sieltä mikkelistä, graanin citymarketista tai kala-kallesta. Voi olla ettei niitä enää ole.

Anonymous

Todennäköisesti noi on MasterKat- nimisiä kopioita. Itsellä käynyt samanlailla noitten kanssa että lahtenyt värit. Omistin pari Calico Catia mutta jäi pohjaan eikä täältä Oulusta tunnu niitä enää saavan.!!!

joo..niin ne oli... master catteja... aitoja calicoita ei oikein saa enää mistään...  :(

Anonymous

Toi kuulostaa ihan toimivalta idealta, kyl siihen varmaan käy jotkut muutkin lipat kun "katti"...................

niin no se..enpä ajatellu et vois käyttää muitaki lippoja...kait ne muutkin lipat toimii...? myös toimiva patentti on se et laittaa kaks lippaa peräkkäin...eteen pienempi ku taakse et se  toinen lippa toimis...

panumies

Quotemyös toimiva patentti on se et laittaa kaks lippaa peräkkäin...eteen pienempi ku taakse et se  toinen lippa toimis...
On ollut ERÄ lehdessä ja olen itsekkin tehnyt näitä tandemlippoja, hyvin ovat isompana toimineet hauille. Mustekala lipat joita valmistaa ainakin laxman, ovat hyviä niitäkin olen tehnyt itse: Lipasta naksauttaa koukun pois ja kiinnittää siihen perukevaijeria esim. fortress predator. Vetää vaijerin mustekalajigin läpi ja kiinnittää kolmihaara koukkuun. Joskus ihan ylivoimainen viehe kesällä hauille, isot tosin saattavat rikkoa mustekalan.

Mä mies

Vaihteleva nopeus tuo yleensäkkin parempaa saalista. Koska se herättää kalan mielenkiinnon.

Mepps

Ite ostin calico cattini juuri sieltä mikkelistä, graanin citymarketista tai kala-kallesta. Voi olla ettei niitä enää ole.
mä ostin nuo calico catit kanssa graanin citymarketista.
mun mielestä niitä aitoja ei enää tehdä.

Kyllä niitä Myyrmannin Cittarista ainakin joku päivä sitten vielä löyty... Ja luultavasti löytyy vieläkin. Siis niitä ihka-aitoja "Calisijoita".
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Spotti

Ostin kopion Calico Catista, ensimmäisellä heitolla tuli 1 kilon hauki ja Catista oli hävinnyt värit.  ;) Nyt olen löytänyt aidon Calico Catin ja eiku testaamaan. ;)

Anonymous

Keväällä luin tätä foorumia ja tätä mystistä cattia kehuttiin aika monessa aiheessa joten päätin kokeilla sitä mökilläni. Katsoin netistä millaisesta vieheestä oli kyse ja löysin sen pakin pohjalta(isäni ostanu aikoinaan uistimet millä nyt kalastan).
Kerran heitin sen paikkaan jossa oli alle 1m ja ekalla heitolla iski 1.5kg hauki kiinni ! Siinä kohtaa heittelin muutaman heiton ja totesin että ei siinä enää mitään oo ja lähin toiseen paikkaan joka oli lähes samanlainen: alle 1m vettä ja kaltevat puut varjostivat paikkaa heitin ja taas 1.5kg hauki kiinni ! Sen jälkeen en sitte saanukkaa mitään ja seuraavalla kerralla jäi catti hauen kitaan :( Tänään ostin uuden keravan prismasta näinköhän aito...

Spotti

Aitouden tunnistaa seuraavista asioista:

1. Aidossa Calico Catin paketissa lukee "Calico Cat" valkoisella tekstillä puna sinisellä pohjalla.

2. Varmista paketin takaa että catti on tehty ranskassa.

3. Paketti on muovinen, mutta ei kovaa muovia.

4. Paketissa on kuvallinen ohje miten "Calico Cattia" uitetaan oikein.

5. Paketin pahviosan väri on taivaan värinen.

6. Lipan lehden toisella puolella lukee ylhäältä alaspäin: Lipankoko ja sen alla "Calico Cat" ja MADE IN FRANCE

Toivottavasti nuo auttavat selvittämään teitä "Calicon" aitouden.

Anonymous

Kyllä niitä aitoja vielä taitaa saada. Kävin eilen Kalastustarvikeliike Wobblerissa, Helsingissä.  Siellä niitä näytti hyllyssä olevan.
http://www.wobbleri.fi

Kalastajanalku

Ostin itse viime viikolla kyseisen vieheen ja lähdin paraisille kalaan.Ankkuroimme setäni kanssa lähelle karikkoa ja kaislikkoa.Heitin kaksi kertaa Calicolla ja PAM!Lyhyen väsytyksen jälkeen setäni haavi veneeseen 950g ahvenen. Kalastus tapahtui nopealla kelauksella ilman karvatupsua.
Etkö saa kalaa? Vaihda alaa!

Sampo

Saa niitä aitoja calico cat:eja ainakin täältä Jyväskylästä. OStin tänään Jyväskylän Prismasta.
minä

kaivo

Olen virvelöinyt v:sta ´91 alkaen, mutten vielä ole kokeillut Calico Catia. Pitäisiköhän minunkin siirtyä sen käyttäjäksi kun kaikki sitä kehuu... Onko se sitten parempi pyytämään kuin nämä perumeppsit, vibraxit yms.?

hege87

Itelläni ainakin Calico Cat pyytää paljon paremmin kuin meppsin aglia. En tiedä mistä johtuu, mutta eilenkin kun olin kalassa niin laiturin alla olevat ahvenet eivät olleet moksiskaan Agliasta, mutta kun vaihtoi Cattiin niin alko heti nykimään.

Ja kyllä kelpas. Mutta kyllä sillä Agliallakin kalaa tulee, mutta ehkä hieman eri olosuhteissa meinaan eilenkin kun oli semmoset 30 astetta niin luulis et silläkin on jotain tekemistä asian kanssa. Vai mitä mieltä olette?
^Hege87^

Anonymous

Tottahan se on, Calico Cat on hyvä lippa. Minun vanhin on 70-luvulta ja toimii vieläkin, alapuolelta lippa on toki jonkinverran tummunut. vanhoissa Calico Cateissa oli emalointiväri joka oli lähes ikuinen. Perusvärihän oli se puna-valko-musta sahalaitakuvioinen, sitten tuli tämä musta-valkoinen. Kummatkin toimivat yhtä hyvin, ehkä veden kirkkaus vaikuttaa. ;) En missään nimessä virittelisi mitään tupsuja hyvään lippaan. Jos haluaa tupsullisen niin onhan niitä, esim. Mörrum Spinnare ja abun muut lipat.

Vesku

Itselleni on tuo legendaarinen lippa(=lipat, on siis useita eri kokojakin pakissa) tuottanut pelkkää pettymystä vuosi toisensa jälkeen. Mökkijärvi on mutapohjainen ja melko humuspitoinen ja siellä ei k.o. uistin ole mikään tehopeli ollut. Ehkä 1-3 ahventa olen sillä sieltä saanut 6 vuoden kalastuksen jälkeen.

Saattaa olla että on merelle kovempi sana. Ainakin eräällä karikon reunalla aion tuota kokeilla viikonloppuna, joten ehkä olen täällä sitten ylistämässä sen jälkeen, heh.
Tällä hetkellä pääpaino on kyllä jigailussa, jonka aion oppia vaikka henki menisi.
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Calico Cat

Eikö niissä aidoissa calicoissa ole takana sellainen kaiverrus esim."N 3. Calico Cat. Made in France"
Minun calicossa ainakin lukee
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

sale uistin

ittel on master cat ja toimii hyvin ahvenelle.ei tarvii mitää lisätä koukkuihin :mrgreen:
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä

jormavirveli

kannattaa katsoa, että jos sen calico catin takapuoli on hopea niin älkää ostako koska niistä lähtee heti maali!

Yuz

Quote from: jormavirveli on March 23, 2007, 21:32:17
kannattaa katsoa, että jos sen calico catin takapuoli on hopea niin älkää ostako koska niistä lähtee heti maali!
Onko tuo yhden lipan kokemus vai massavirhe?
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

kaivo

Calico Catien maalauksen huonosta kestävyydestä on kuulunut niin paljon valituksia vuosien ajan, että kyseessä täytyy olla kyseisten lippojen perusominaisuus, ei pelkkä valmistusvirhe.