Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä kalaa Bomberilla?

Started by kalastajamies, July 20, 2004, 20:51:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalastajamies

Niin, onko se edes tarkoitettu vetouisteluun? Mitä kalaa mahdollisesti voi saada?

haukka

erinomainen kuha ja hauki uistin... yhden meritaimenenki olen bomberilla saanut  :)

-escorvet-

joku hullu saattaa varta vasten tarjota taimenelle :D

Potkuri...

Ruåttalaisethan ovat saaneet koviakin taimen ja lohisaaliita bomberilla, ettei nyt ihan hullu tarvitse olla...:)

Pete

Olen saanut kyseisellä uistimella ahvenia, haukia, kuhia, taimenia sekä pienellä versiolla säyneitä. Hurja huhu kertoo että sillä olisi oikein lohiakin saatu, mitä en pidä ollenkaan mahdottomana.

PS.Kaikilla mahdollisilla uistimilla voi "mahdollisesti" saada aivan saman tuloksen. Meinaatteko että on vain yksi tietty uistin yhdelle tietylle kalalajille.
Kokeile sinäkin "kalastajamies(?)" vaan kaikenlaista, se kannattaa, voit vaikka joskus yllättyä saaliista.

Vesku

Siinä muuten tuli hyvä pointti, jota en itse vieläkään ole oppinut, eli jos siimat ei kiristy, niin kannattaa todella ruveta penkomaan sitä pakkia ja laittamaan siiman jatkoksi vaikka minkälaisia vieheitä. Välillä voi yllättyä todella positiivisesti.

Itsellä tuppaa yleensä Minnow Spoon ilmestymään siiman päähän jos muuten on hiljaista ja saa ainakin sen yhden tai kaksi limapötköä jallitettua.

Tämä on vaan hieman liian helppo ratkaisu ja pitäisikin rohkeammin uskaltaa penkoa sitä pakin pohjaa..
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

haukka

Pete: eikös ne namsenilla kiskonu bomberilla lohia...

Smeagol

No ''pompsalla'' ainakin haukia vedetään...
Ja rakkaat länsinaapurit eli ruotsalaiset ei muuta kuhavaappua tiädä :lol:

j0re

Joo, kuha ja hauki vaappuhan tuo puhtaasti omien kokemusten mukaan on. Ite en oo taimenta bomberilla nostanu, mutta juttua kyllä kuullut.

Anonymous

Yksi tuttu sai bomberilta kyllä Namsenilta lohen. Eikä ne sitä varmaan mitenkään vahingossa lohelle tarjoilleet vaan taitaa ko. vaappu olla käytössä siellä vähän laajemassakin mittakaavassa. Niin, ja malli tais olla 12 senttinen läpikuultava vihreällä selällä.

Hasse

eks bomber ole moottoripyörä kerho? hahha
noh itseasiassa mul on muutama pommittaja uistinta
jonkun kuhan saannut eipä sen enempää!
mun mielipide on karikko ahven väri siinä hyvä uistin:)

kaivo

Olen tutustunut Bomberiin vasta tänä vuonna, käytössäni on ollut toistaiseksi vain yksi kappale: 12 cm Long A vaaleanvihreänä ja oranssilla vatsalla.

Kyseessä tuntuu olevan kohtalaisen helppoheittoinen, noin metriin sukeltava varmauintinen muovivaappu, joka pyytää ainakin perushaukea ihan hyvin. Heikohkosti alkaneen kalastuskauteni aikana mainitulla Bomberilla on tullut ylös asti kolme haukea 0,8 - 1,1 kg, yksi ahven ja särkikin. Jatkossa tulee hankintaan lisää Bombereita eri väreissä, että valinnanvaraakin olisi. Värikartan perusteella mielenkiintoisia kokeiltavia näyttäisi olevan vaikka kuinka paljon: http://fff.neutech.fi/ , sieltä MISC ja Bomberin kotisivut Suomen murteella.

Musagi

Olen Bomberin vakituinen käyttäjä ja sillä tulee mitä vain. 15 koko sopii taimenelle ja lohelle. 16 on perushaukivaappu. Kuhaa tulee myös hyvin kyseisellä vaapulla. A- Salt on vähän vaikeampi tapaus... ei oikein ole meikäläisen viehe tai sitten ei ole vain löytynyt oikeaa aikaa ja paikkaa... :)

Musagi

Olen Bomberin vakituinen käyttäjä ja sillä tulee mitä vain. 15 koko sopii taimenelle ja lohelle. 16 on perushaukivaappu. Kuhaa tulee myös hyvin kyseisellä vaapulla. A- Salt on vähän vaikeampi tapaus... ei oikein ole meikäläisen viehe tai sitten ei ole vain löytynyt oikeaa aikaa ja paikkaa... :)

***ADvanCE***

<*))))>< taimenta ja haukia..... ainakin olen kuullut riippuu tietenkin väristä ja veden väristä=)

Peura

jos se on noin hyvä vaappu niin taidan sittenkin ostaa sen

Acke

Kuhia ja Haukia on tullut, pari ahventakin. Parhaita värejä on ''meloni'', ahvenväritys, TUMP 2 ja JUKKA1

kokettaja

Kuhia, ahven ja haukia (suurin hauki 6 kiloa) :-D

Pikkarainen

Katko-mallinen Bomber Long A on tällä hetkellä yksi pakin parhaista uistimista. Haukea ja kuhaa tulee. Onpa tuota kuullut kehuttavan hyväksi järvärivaapuksikin täällä päin.

vaapunveistelijä

Bomberin malli Long-A sopii mielestäni melkein kaikille petokaloille. Itse olen saanut bomberilla ahvenia, säynävän,haukia,kuhia ja jopa särjen!!

jompsu

petokaloille tarkoitettu uistin. itse olen saanut niillä paljon haukia ja pari ahventakin :-)
kuhaakin olen kuullut että sillä sais. paras väri on minulla ollut kulta/punainen..
tä...?

JuP3

Matalan veden varmoja haukipelejä itsellä, myös isompia sattuma-ahvenia. Kuhavesiltä tullut kuhaa ja Inarijärveltä jopa taimenia. :wink:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK