Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

perza

Meikä liimaa foliot erikeepperillä vaapun kylkeen ja kyllä kestää.
Toinen mitä käytin oli 3d puuliima.
Maali pensselillä liima vaapun molempiin kylkiin ja tuolla pesusieni tekniikalla molempiin kylkiin yhtäaikaa foliot.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikkoporo

Mä oon taas käyttänyt omaa tekniikkaa että levitän liiman folioon ja superloonilla netti ohjeiden mukaan painelen sen kiinni.maha lenkki on ainoa viddumainen kohta ohuella foliolla.

*HenTeri*

Kumpi ``parempi`` vaihto-ehto näistä ? Eli ylemmässä liitetty runkolangat suoraan yhteen ja alemmassa niiden välissä on uistinrengas, eli kumpi on niin sanotusti ``parempi`` ?

Toivottavasti ymmärsitte ja kiitos jo etukäteen
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

kalastaja123

Ylempi mun mielest. Eiks ne rakenneta oikeesti noin ku se eka?

Mikkoporo

http://img66.imageshack.us/img66/8008/pc200050og0.jpg

tuohon alimpaan laitoin ilman uistinrengasta,ja hyvin ui. minun mielestä sillä uistinrenkaalla siitä välistä tulee liian pitkä

semmoinen kysymys tuli mieleen, että kannattaako pannuhuoneessa jossa lämpöisempää kuivattaa vaappuja?

*HenTeri*

No hyvä, että kannatusta löytyy tuollekin tavalle kun ite laitoin liimausvaiheessa nuo runkolangat ``sisäkkäin``. Mikkoporo, saako kysyä, että missä uitat vaappuja kun itelläkin pitäis jokin allas keksiä, että pääsee koittamaan uiko vaaput, ettei sitten kesällä tarvi niin pääseepi heti kalasteleen... :-) Tässä uusimpia ja tulossa on oikein mini vaappu, mutta siitä kuvia sitten kun on valmis...

``teipin`` laittaminen ei oikein ottanut onnistuakseen... :|

Mikkoporo

ensimmäiset putkahti uudelta verstaalta...tästä se lähtee

identtiset kaksoset

*HenTeri*

Ainut huono asia tuossa alimmaisessa kuvas on tupakki aski :-D Hienoja ovat. Saisipa itekkin kesäksi kynäruiskun ja verstaan, niin menee kesäkin mukavasti.

Morripoika

Quote from: *HenTeri* on January 23, 2009, 18:38:42
Ainut huono asia tuossa alimmaisessa kuvas on tupakki aski :-D Hienoja ovat. Saisipa itekkin kesäksi kynäruiskun ja verstaan, niin menee kesäkin mukavasti.
Hommaa äkkiä niin saat kesällä vedällä kalaa omatekosillas :-D Tee huolella nuot aihiot niin saat huomattavasti parempaa jälkeä.

Mikkolla taas komeeta. Ylemmän kuvan oikeen puoleinen malli mun silmään iskevä :-D
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

JP_Fisher

Pitäs ite hankkia puuta tai sit tekee koulus aihioita, sitten ois puukko, vanha on jossain lumihangen alla ja sitten muita hileitä , maaleja ja sun muuta

*HenTeri*

Quote from: morripoika on January 23, 2009, 18:44:49
Quote from: *HenTeri* on January 23, 2009, 18:38:42
Hommaa äkkiä niin saat kesällä vedällä kalaa omatekosillas :-D Tee huolella nuot aihiot niin saat huomattavasti parempaa jälkeä.

Mikkolla taas komeeta. Ylemmän kuvan oikeen puoleinen malli mun silmään iskevä :-D
Maalaus ei oikein luonnistu ``parhaiten`` noilla vanupuikoilla ja sun muilla apuvälineillä, joten vähän huonoa tuo jälki :-D Aihiot sen sijaan olen yrittänyt tehdä symmetrisiksi ja sileiksi. Ehkä sitten kun saan ruutan niin alkaa tulemaan parempaa jälkeä, mutta toivottavasti kalat eivät huomaa työn jälkeä niin nyt vielä tarkoin :-D

kalamies]

Tuo isompi violetti iski silmää selvästi mulle kuhaa tuol nousee ens kauten. Itelt uutta viikoloppun.

kalamies]

En haukkuis huonoiks meinaa oon monet alottelijat nähny ja itekki ku alottelin ni ei jälki ollu läheskään noin hyvää ;) kyllä susta kunnon kapulan veistäjä tulee.

Heittelijä

Mikkoporolla taas aivan mahtavan näköistä tavaraa  :-P Ja hienoja ovat myös ris_to:n tekemät vieheet :-)

Mikkoporo

henteri ,mitä teippiä sulla on tuon yhen vaapun mahassa? Tuo eka kuvan ensimmäinen yks koukkunen ui varmasti hyvin.

*HenTeri*

Quote from: Mikkoporo on January 23, 2009, 21:22:06
henteri ,mitä teippiä sulla on tuon yhen vaapun mahassa? Tuo eka kuvan ensimmäinen yks koukkunen ui varmasti hyvin.
Teippi on masterin tekemiä, ei ainakaan omasta mielestäni laatutavaraa, mutta tuli ostettuu ihan ``alkuaikoina`` onkibussista kokeilun vuoksi. Ja sekin huono puoli, ettei se ole kuin ~1cm leveää, mutta pituutta sitäkin enemmän... Se ensimmäinen yks koukkuinen ei ainakaan avovedessä suostunut uimaan viime kesänä, mutta olisiko mahdollista, että se ui koskessa/virtaavassa vedessä ? Onhan se uintilevykin vähän vinossa, mutta pitää yrittää lämmittää sitä ja vääntää vähän... :-)

Jake-zxc

Quote from: perza on January 22, 2009, 16:31:11
Meikä liimaa foliot erikeepperillä vaapun kylkeen ja kyllä kestää.
Toinen mitä käytin oli 3d puuliima.
Maali pensselillä liima vaapun molempiin kylkiin ja tuolla pesusieni tekniikalla molempiin kylkiin yhtäaikaa foliot.

Itekkin käytän pesusieni taktiikkaa mutta foliosta tulee erittäin huono. Levitän aihioon erikeepperiä sormella ja tällähetkellä käytän suomu ja käärmeen nahka folioita.

perza

P11 kasvoi isoksi,
Saas nähä minkä levyn tuohon malliin laitan, millasta painotusta yms...testattavaa riittää. Tosin kyllä se truutin isoin satula vaan tuohon käy todennäköisesti.
Toinen 10cm ja toinen 14cm
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tonnimiäs

Quote from: perza on January 24, 2009, 00:05:13
P11 kasvoi isoksi,
Saas nähä minkä levyn tuohon malliin laitan, millasta painotusta yms...testattavaa riittää. Tosin kyllä se truutin isoin satula vaan tuohon käy todennäköisesti.

Mulla on 13cm mallia, hiukan saman mallinen kuin tuo, ja sitten on toinen 13cm, mikä on hiukkasen paksumpi peräpäästään. Näitä lappuja on tullut käytettyä. Hyvin pelittää. Mutta kun tuo on 14cm niin siitä ei sitten tiedä. :roll:

Toniski

Quote from: perza on January 24, 2009, 00:05:13
P11 kasvoi isoksi,

ei muutaku perza isket sen truutin jumbo lapun kiinni tuohon! sopis varmaan hyvin, kun ite oon tehny nyt aika ison satsin 13cm vaappua jossa on se iso levy kiinni. yritän laittaa kuvia ko. mallista kunhan sais vaan aikaseks.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Mikkoporo

jotain uutta taas,täytyy ottaa huomenna päivänvalossa paremmat kuvat.

Nismoxelle menee tuo musta/kulta jos kelpaa?

punaisten sarja on nyt täydellinen pakissa

oon istunu muuten aamu 9 asti täällä verstaalla...mulla on kannettava ja matka tv ja muutama olut seurana...hik...eihän tää tervettä ole mutta menköön tän kerran. akka vähän rupeaa jo käymään lämmöllä mutta siinähän säästää vain öljylaskussa...

Heittelijä

Mikko onko noi aihiot sun itse tekemiä. Hienoja kyllä ovat kaikki  :-)

miika71

Onko toi alimman kuvan keskimmäinen samfishingilta?
Jos on,niin täytyy harkita tilaamista.

*HenTeri*

Nonny ! Melkeen valmiita nämäkin, vain uintilevyt puuttuu, mutta ennen niiden laittamista täytyy odottaa, että saan lakat päälle kun oli loppunut kaupasta :| Toivon hartaasti, että ainakin tuo mini vaappu uisi, koska siihen tykästyin eniten :-)

Mikkoporo

Quote from: miika71 on January 25, 2009, 11:10:39
Onko toi alimman kuvan keskimmäinen samfishingilta?
Jos on,niin täytyy harkita tilaamista.

ylimmät ja alimmaisen keskimmäinen

*HenTeri*

Quote from: JP_Fisher on January 25, 2009, 15:26:02
Kelpaako lakaksi ihan mikä vaan vai onko pakko olla uistinlakkaa?
Ainakin venelakkaa olen nähnyt monien käyttävän, on ainakin näyttänyt ihan hyvännäköisiltä. En tiedä sitten onko pitemmän päälle hyvä käyttää...

kirjolohikäärme

Tässä yks ensimmäisistä aihiostani..  :-D Vielä pitäisi vähän pyöristää muutamasta kohtaa.

Laittakaa kommenttia!  :wink: Pistäkää myös, että mitä korjaisitta tuostta jne. En edes tiedä mille kalalle tuota tarjoasin, hauelle varmaan. Eipähän ole ainakaan liian iso. Liian pieni ehkä..

Kuvat on huonoja, mutta toivottavasti niistä jotain selvää saa.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."