Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

elsku

tosa noit lusi koit ku on talven mittaa tullu tehtyjä ei mitää hyvii mut alottelen vast ja budjetillakaan ei voi kehuskella ku ikääki vast 12v ei mitää ruusui mut kyl se perunaki kukkii. :-)

ris_to

Tuossa yksi vaappu "taas".Mielipiteeit/parannusehdotukset ovat tervetulleita.Ja pulla on vertailukohde  :-)

elsku

Jacke

^Onhan siinä ihan pätevän näköisiä lusikoita.
Mistäs muuten teet noi lusikat?
Onko vaikeaa puuhaa?

Hartzu

Quote from: Qkkeli on January 27, 2009, 21:59:17
Quote from: kalastaja123 on January 27, 2009, 21:42:50
siis mull on vaa pirun isoja ja neliskanttisia ja kömpelöitä pihtejä!

Kyllä niilläkin pystyy vähän puristamaan nätimmäski niitä lenkkejä.. Ja jokaisesta taloudesta pitäisi nauloja löytyä, haet vain isoimman naulan ja sen(+ pihtien) avulla taivuttelet nätimpiä lenkkejä..  :wink:

Jeps itsekkin taivuttelen pienen ruuvimeisselin päälle,(sormin) ja tulee ihan hyviä. Lopuksi voi vähän muotoilla pihdeillä jos tarvii,eikä yleensä edes tarvi. :-P
Tuossa jonkinmoinen malli millaista tulee.Vaappu muuten ihan per...stä, mutta lenkit on suht hyvät :-D

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

JP_Fisher

Ittekkin tullu noita lusikoita tehtyä. Usein kuparista ja tavan pellistä,

Tossa kuparinen lusikka nimeltään ''hurrikaani''

ja se mun vaappu joka on saanut maistaa p100 ja p240 ja ottanut runkolangat.

PS.Kalastaja123 kokeilin piruuttaan vääntää noi langat sivuleikkureilla onnistu aika komeesti.

Paitsi perästä jäi vielä hiomista kyllä se tosta.

Morripoika

Päällimmäiset epäonnistu melko totaallisesti, muttam seuraaviin sitten petrausta. :-)
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Qkkeli

Nehän näyttää hyviltä, koukut vain ehkä pari pykälää liian pieniä..  :wink:

kemu

eihän nuo pilalla oo. näkisippä mun vaaput :-D
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Morripoika

Quote from: Qkkeli on January 28, 2009, 20:13:45
Nehän näyttää hyviltä, koukut vain ehkä pari pykälää liian pieniä..  :wink:
Tuos kuvas kyllä jotenkin hämää tuo koukun koko :-o
Kuvassa olevat samaa 65mm aihiota ja samaa 6 numeron koukkua kun tässä pari sivua aijemmassa ollessa kuvassa
4 numeron koukkuja on myös mutta 6 on paljon parempia omasta mielestä noihin..

Kuha-Eki

Hienoja vaappuja taas kaikilla! Mulla tuo työtilä on nyt täynnä kaikkia kampiakseleita ym. moottorin osia, ei oikein onnistu vaapun väsäys. Ehkä parin viikon päästä olis tulossa jotain... ehkä.
Koukuttaako?

*HenTeri*

Tässäpä nämä uusimmat... Pitää varmaankin aloittaa uintilevyjen laitto vähitellen. Miten onnistuu, kun haluaisin painottaa vaappuja, mutten tiedä, että mihin kohtaan ne pitäisi asettaa.. :roll: Kävisikö jos laittaisin keskilenkin taka, sekä etupuolelle reiät ja juottaisin tinaa niihin ?

Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

vainaja

Quote from: *HenTeri* on January 29, 2009, 00:11:47
Tässäpä nämä uusimmat... Pitää varmaankin aloittaa uintilevyjen laitto vähitellen. Miten onnistuu, kun haluaisin painottaa vaappuja, mutten tiedä, että mihin kohtaan ne pitäisi asettaa.. :roll: Kävisikö jos laittaisin keskilenkin taka, sekä etupuolelle reiät ja juottaisin tinaa niihin ?

Eiköhän se painotus noinki onnistu jollain lailla, mutta painoo tuskin tulee juurikaan lisää. Yleensä vaaput painotetaan silleen että pistetään lyijylevyjä siihen runkolangan uraan, tietenki ennen lakkausta ja maalausta.

*HenTeri*

Quote from: roskakala on January 29, 2009, 07:05:47
Quote from: *HenTeri* on January 29, 2009, 00:11:47

Eiköhän se painotus noinki onnistu jollain lailla, mutta painoo tuskin tulee juurikaan lisää. Yleensä vaaput painotetaan silleen että pistetään lyijylevyjä siihen runkolangan uraan, tietenki ennen lakkausta ja maalausta.
No pitänee koittaa varmaan tuolla sinunkin ehdottamallasi tavalla, kun sattuu olemaan jonkinlaista lyijy levyä.
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Mikkoporo

vähän uusia sävyjä

tää män viduiks ja lakkasin ja maalasin vaan päälle laiskuuttani..

elsku

Quote from: Jacke on January 28, 2009, 16:05:05
^Onhan siinä ihan pätevän näköisiä lusikoita.
Mistäs muuten teet noi lusikat?
Onko vaikeaa puuhaa?

ei oo mitenkää vaikeet. piirrän sapluuna apua käyttäen kuparille 1-2mm uisteen muodot sitten leikataa peltisakasilla viivojen mukaisesti ja sitten siistitään viilalla. Lyödään tapsipuikolla pieni kolo päihin ja porataan reijät uistin renkaille sitten kannattaa hiota toiselta puolelta pärskeet pois. sitte muotoillaan jonkun päällä kuulapää vasaralla muodot ja maalit ja lakat ja muut tarpeelliset niskaan.
http://www.heittokalastus.info/forum/lusikat/janiksen-lusikat/
http://www.heittokalastus.info/forum/tee-se-itse/omatekele-lusikat/ pari sivua joista löytyy myös noit lusikan teko ohjeita :wink:

Tonnimiäs

Mikkoporolla taas hienoja.

Ei sitä viitsinykkään heittää vielä vaappuvärkkejä talvivarastoon. Mutta ei sitä hyvää jälkeä näillä taidoilla voi saada, ainakaan tuolla maalauspaikassa, (uutta "pajaa" (kevättä) odotellessa, pääsee sitten rakentelemaan sitä "pajaa").

Tällästä, äsken sai viimeisen lakkakerroksen niskaansa. Vähän aikaa odotellaan ja sitten laitetaan koukut yms. härpäkkeet paikalleen. Pikkuhiljaa alkaa tulla vaikutteita näistä huippumestariammattilaisista, silmätkin muuttuneet jo. :-) Veikeän näköiset on.

"Oi jospa tällä joskus kalan saisin..."

E: Onko muuten minun alakoukkujen runkolankalenkit liian suuria...siitä on tullut kommenttia aloittelevilta kalastajilta, kun "Rapaloissa ei ole yhtä suuret"...

Kalamään

Kyllä on Kalamies1000:n kehitys ollut aivan ällistyttävää! Varmasti tulee kalaa! Mahtavaa työtä tuon ikäiseltä kaverilta ja kyllä muuten jälki on korkeaa!  :-o
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Migelis

Quote from: Kalamään on January 29, 2009, 23:34:21
Kyllä on Kalamies1000:n kehitys ollut aivan ällistyttävää! Varmasti tulee kalaa! Mahtavaa työtä tuon ikäiseltä kaverilta ja kyllä muuten jälki on korkeaa!  :-o
On kyllä aivan mahtavaa mitä olet saanut aikaan kalamies1000!  :lol:
Ovatko nuo coat maaleilla maalattu mikä tuo sini-folioinen vaappu on? :-)

Tonnimiäs

Quote from: Migelis on January 30, 2009, 07:14:09
Quote from: Kalamään on January 29, 2009, 23:34:21
On kyllä aivan mahtavaa mitä olet saanut aikaan kalamies1000!  :lol:
Ovatko nuo coat maaleilla maalattu mikä tuo sini-folioinen vaappu on? :-)

Missäs sinä sinifolioisen vaapun näet? Ainakin kaikki minun vaaput on kyllä hopeisella foliolla, jos edes tuolla minua tarkoitit? Nuissa pari sivua aikaisemmissa vaaputtimissa on hopeinen folio myös, mutta siinä kuva ehkä hiukkasen valehtelee, vähän vaikea enää tarkistaa. Peittomaaleja kaikki nuo, ne kuultomaalit ei milllään pelaa nyt, siinä se koostumus on jotenkin erilainen, vai kuvittelenko vain? Sitä ei saa räkimättä ulos ruiskusta tällä pakkassäällä.

Kyllähän tuota kehitystä on tapahtunut. Ensimmäiset "vaaput" syntyivät n. 6 vuotta sitten. Ne olivat pensselillä maalattuja, painopiste liian korkealla, niin kellahtivat sitten kyljelleen. Koukut olivat 3 kokoa liian pienet ja runkolanka paistoi sahanpurulla varustetun liiman alta. Silmät >1cm halkaisijaltaan ja keskikoukku oli 5cm liian takana. Vaaputtimet oli n. 10cm pitkiä, että siitä voi sitten kuvitella millaisia ne olivat.  :-)

Kyllä on tehdasvaaput saaneet siirtyä jo kauan kauan sitten pois pakista. Tilalle ovat tulleet muiden pienvalmistajien vaappuja ja sitten nuita omatekeleitä. Jotenkin se luotto on vaan suurempi näiden kokeneempien valmistajien apassiahveniin yms...

kalamies]

Mikolla nättejä ;) minkä mittaisia nuo ovat?

JyriKo88

Mikkoporo , tässä on yks ehdotus sun vaappuihin mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Kandee tehdä nuo silmät itse , minusta valmiit tarra silmät on niin elottoman näköset ja vaappuihin saa sellaisen oman ilmeen/ tunnusmerkin silmillä.
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

Mikkoporo

noilla dekoilla oon muutaman testin tehny ja ne silmät ei mua miellytä...

taas muutama uusi putkahti pajalta

tilaus ahven...

Oma special kuha väri...

ite vuoltuun runkoon...

ja pikku pirpana vielä...

Paraskalastaja

Mahtaakohan tollasilla saada tehtä mitään??
-Paraskalastaja

Morripoika

Kuvaus meni taas miten meni.. Eikä nuot vaaputkaan taida kovin häävejä olla?

Panze

En tiedä morripoika, mikä noissa siun vaapuissa viehättää, mutta nättejä ne kyllä on ainakin minun silmääni! :wink: Paljonkas noilla on pituutta ihan by the way?
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Morripoika

Quote from: Panze on January 31, 2009, 19:00:01
En tiedä morripoika, mikä noissa siun vaapuissa viehättää, mutta nättejä ne kyllä on ainakin minun silmääni! :wink: Paljonkas noilla on pituutta ihan by the way?
Aihio on 65mm, hyvä että jonkun mieleen on :-)

Jake-zxc

Mikä oisi sopivin koukkukoko (WMC) kun teen suunnilleen 7-12cm vaappuja?