Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hossalaislammet

Started by Migelis, April 29, 2008, 07:42:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ApezZi

Hyvältä tämä mäppi vaikuttaa.. tänää siellä pelasin 15 min kisaa ja sit yhes vaihees tuli armottoman ison tuntunen kala varmastikkin jokin 2,5kg siinä olin semmosen minuutin sitä väsytelly ja isoveli tuli huoneesee ja sanoin et ''nyt on iso kii'' sitte se siinä jotai selitti ja sitte kala lähti vetää armottomasti ja veli sano et nyt ku iso veis pilkin ja heti tietysti iso vei pilkin.. ja kyllä v*tutti :cry:

El Dorado

Quote from: Inari Kalastaja on January 30, 2009, 19:33:10
Quote from: ApezZi on January 30, 2009, 16:08:52
Hyvältä tämä mäppi vaikuttaa.. tänää siellä pelasin 15 min kisaa ja sit yhes vaihees tuli armottoman ison tuntunen kala varmastikkin jokin 2,5kg siinä olin semmosen minuutin sitä väsytelly ja isoveli tuli huoneesee ja sanoin et ''nyt on iso kii'' sitte se siinä jotai selitti ja sitte kala lähti vetää armottomasti ja veli sano et nyt ku iso veis pilkin ja heti tietysti iso vei pilkin.. ja kyllä v*tutti :cry:
Kummalla vavalla ongit? Jos ongit uudella vavalla, se olisi saattant olla yli 4kg.
Ei nyt ehkä yli 4kg, mut yli kolme kuitenki.
Ite oon saanu hossasta ihan hyvän kokoisia kirrejä, 3400 isoin, ja sitten pari tommosta +3100 kirreä.

lareman

Quote from: Inari Kalastaja on January 30, 2009, 19:44:02
Quote from: El Barto on January 30, 2009, 19:38:53
Kummalla vavalla ongit? Jos ongit uudella vavalla, se olisi saattant olla yli 4kg.
Ite oon saanu hossasta ihan hyvän kokoisia kirrejä, 3400 isoin, ja sitten pari tommosta +3100 kirreä.
No, jos vanhalla vavalla on saatu 3629g kirre, niin mietippä.
Niin on, mutta miksei se voisi uudenkin vavan siimoja katkaista? En ihan 4kg kirreihin usko...

karib

Jää, Lareman, nähtäväksi tämä ilmoittamasi kirjolohen "ylämitta"....

ApezZi

sillä vahvemmalla vavalla ja räsällä ongin

Morripoika

Quote from: Inari Kalastaja on January 30, 2009, 19:44:02
Quote from: El Barto on January 30, 2009, 19:38:53
No, jos vanhalla vavalla on saatu 3629g kirre, niin mietippä.
Siis luuletko ihan tosissa, että se vapa määrää sen kalan koon?

Ihan hyvä paikkahan tuo on, kun joskus tekee mieli lähteä pyytämään sitä isoa  :-) Ei vaan tahdo mulla näät kirre mapit ikinä onnistaa kovin hyvin.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Tikke

Just 2 sekuntia sit nappas 2981 kirre :>

Ozzman

195min pelannu uudella versiolla Hossaa ilman nykäsyäkään  :-(

No nyt se yritys palkittiin, 203 min jälkeen 46g assu ja vielä perään IVP  :-D :-D :-D
Tästä se taas lähtee!
So long, and thanks for all the fish!

lareman

Vasemmasta lammesta ei ole uudessa versiossa noussut mitään, oikealta on, ehkä jopa paremmin kuin edellisessä versiossa.

Mikko_-Procyon-

Kokeilkaapas uusia kohtia siitä lammesta. Siellä ne ui ja lisääkin on laitettu. Ainoastaan se edellisen version idiootti sumppumesta on hävitetty antihotspotin ja parvien liikkumarajoitusten muodossa. Ja pienemmän lammen kirret on pakotettu uimaan laajaa rataa (vrt. IRL ne kalat tuntuvat jopa kiertävän sitä lampea rannansuuntaisesti ajoittain). MONILLA järvillä olen nähnyt porukan pilkkivän kuin "tatit" 0.6 version ottipaikoilla, vaikka 0.7-versioon olen tehnyt lukuisia muutoksia eri järvissä kalaparvien ja sijaintien suhteen. MOnilla järvillä porukka pilkkii AINA samoilla paikoilla, eikä kenelläkään ole suurempaa halua kartoittaa uusia ottipaikkoja... No, lupaan että seuraavissakin versioissa järviä vielä muunnellaan, että sumput saadaan purettua. Tulossa on mm. Siika-Valkeiselle hajoitusta parille paikalle (ei läheskään kaikille), Jormuan eteläpäädyn parville hienosäätöä ja parin paikan anti-hotspottaamisen lisäksi myös liikerajoituksia, Särkijärven ja Pohjalammen kalaparvien säteiden kasvattamista hivenen, Ruuhijärven kirre-tasapainon tarkistus (näyttää siltä, että lisätyt kalat välivedessä ja jään alla eivät ole tulleet täysin huomatuksi), Iso-Söimin parin liian suositun kohteen harjuskannan harventaminen jne jne..... Paljon on pientä fiksattavaa monessa paikassa, mutta toisaalta jos pelaajat eivät kokeile koskaan mitään uutta, niin uudistukset menevät pitkälti hukkaan. Puhutaan vain siitä, ettei kalaa tule kuten aiemmin. Niin.. siitä vanhasta ottipaikasta ei ehkä tulekaan! Muualta voi tulla. Pointti on siinä, että pelaajat eivät menisi yhtenä ryppäänä aina saman pienen pisteen päälle, jos järviin on nähty ISO vaiva ja kaloja on myös muuallakin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

lareman

Quote from: Mikko_-Procyon- on February 12, 2009, 10:22:19
Kokeilkaapas uusia kohtia siitä lammesta. Siellä ne ui ja lisääkin on laitettu. Ainoastaan se edellisen version idiootti sumppumesta on hävitetty antihotspotin ja parvien liikkumarajoitusten muodossa. Ja pienemmän lammen kirret on pakotettu uimaan laajaa rataa (vrt. IRL ne kalat tuntuvat jopa kiertävän sitä lampea rannansuuntaisesti ajoittain). MONILLA järvillä olen nähnyt porukan pilkkivän kuin "tatit" 0.6 version ottipaikoilla, vaikka 0.7-versioon olen tehnyt lukuisia muutoksia eri järvissä kalaparvien ja sijaintien suhteen. MOnilla järvillä porukka pilkkii AINA samoilla paikoilla, eikä kenelläkään ole suurempaa halua kartoittaa uusia ottipaikkoja... No, lupaan että seuraavissakin versioissa järviä vielä muunnellaan, että sumput saadaan purettua. Tulossa on mm. Siika-Valkeiselle hajoitusta parille paikalle (ei läheskään kaikille), Jormuan eteläpäädyn parville hienosäätöä ja parin paikan anti-hotspottaamisen lisäksi myös liikerajoituksia, Särkijärven ja Pohjalammen kalaparvien säteiden kasvattamista hivenen, Ruuhijärven kirre-tasapainon tarkistus (näyttää siltä, että lisätyt kalat välivedessä ja jään alla eivät ole tulleet täysin huomatuksi), Iso-Söimin parin liian suositun kohteen harjuskannan harventaminen jne jne..... Paljon on pientä fiksattavaa monessa paikassa, mutta toisaalta jos pelaajat eivät kokeile koskaan mitään uutta, niin uudistukset menevät pitkälti hukkaan. Puhutaan vain siitä, ettei kalaa tule kuten aiemmin. Niin.. siitä vanhasta ottipaikasta ei ehkä tulekaan! Muualta voi tulla. Pointti on siinä, että pelaajat eivät menisi yhtenä ryppäänä aina saman pienen pisteen päälle, jos järviin on nähty ISO vaiva ja kaloja on myös muuallakin.
Senpä takia varmaan kalantulo oikeanpuoleisesta lammesta noussukkin, että kärsivällisellä kykkimisellä yhdellä reiällä saa miltei parhaiten.

WelluKetola

Noniin löytyhän sieltä muutama kirre, tosin toinen tuli niin lopussa, että ei toivoakaan keretä punnitukseen
ei sen niin väliä kuvan kummiskin sain painoa oli 3298g. Toinen olikin vaatimaton 1900+

N1c0

miltä syvyydeltä hossalaislampien vasemmasta lammesta tulee parhaiten, siis tiedän että syvänne mut missä kohtaa on hyvä välivesi pinta pohja tai joku kohta kertokaapa  :wink:

kkk

enkka nooin kilo hossalais lammelta

janne81

mun enkka kirre hossalta vasemmasta lammesta 2956g

seppojohannes

Quote from: N1c0 on February 17, 2009, 16:51:05
miltä syvyydeltä hossalaislampien vasemmasta lammesta tulee parhaiten, siis tiedän että syvänne mut missä kohtaa on hyvä välivesi pinta pohja tai joku kohta kertokaapa  :wink:

Joka kohdassa... :roll:

Orkoz

Ei oo oikeen isot kirret mulla ollu syönnil....vedin kyl sit tämmösen hauen

http://img161.imageshack.us/my.php?image=hauki.jpg

jompsu

Kappale määrältään ihan ok kisa mut tuo koko jäi pieneksi :-D

tä...?

[TSK]Topa

Sopivanmittanen Hauki nasahti toissapäivänä TSK vs TPM matsissa.

jooona

3475g kirre tuli puna hopealla tasurilla ja pikkuvavalla  :roll:

kiizki

Tuommonen pikkukala sieltä nous... :-D

D-Vitamiini

mistä te vedätte noita jöllejä minä en ole saanut mitään :|
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

jooona

Sieltä veestä niitä tulee  :wink:

D-Vitamiini

Quote from: late-pilkki on April 18, 2009, 16:47:15
mistä te vedätte noita jöllejä minä en ole saanut mitään :|

edit: no niin tulihan sieltä se kirre mutta pieni 700g
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Sando

sain tänään 2192 kirjon

El Dorado

Tänään pelasin 15min kisan. Oikeasta lammesta tuli 6 kirjolohta 15minuutissa.
Ja tulos oli 5,9kg

kirjolohikäärme

15 min ennätys 5814g. Kirjolohia oli 6 kpl ja kaikki tuli oikeanpuoleisesta lammesta.

E: Kummasti muuttu tuo Barton tulos huonommasta paremmaksim heti kun pistin sitä sen alkuperäistä tulosta paremman tulokesen tänne.  :-o  :-D
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

[TTV][oltermanni]

2,8kg kirre kultapystyllä  8-)

Jessesukka

Nyt aamulla kiersin koko oikeisen puolen lammen mutta ei yhen yhtä kalaa.

jawa75

Oon pari päivää vetäny hiukan testiä vasemmalle lammelle, kaikkien vuodenaikojen aamut on ollut edustettuna, 10kpl 30min, 2kpl 10min ja 3kpl 15min pelejä. Kirjolohia (noin kiloset olen olettanut saaduiksi oikealta) on tullu (minä+konepelaajat) 12kpl, joista minun saamiani 3kpl. Pisin putki ettei kukaan ole saanu kirjistä on 4kpl 30min pelejä. Ivp:tä on tullu 3kpl (2kpl isolla vavalla) ja pidemmän väsytyksen jälkeen on irronnut 1 kala (myös pari muuta irronnut, mutta ei pysty sanomaan oliko kirjis vai isompi siika). Pilkkeinä on uinut räsänen (n.30% ajasta), hologrammi+pun/sin toukka (n.40%), Puna- ja sinivalkotasurit(n.25%), hiukan olen uittanut myös kultasiipeä ja rautulätkää. Siikoja, ahventa ja kiiskeä on tullu reilusti yli 20kpl per laji. Isoin ahven 299g ja isoin siika 854g. Minkäänlaista eroa en ole tuolla pelimäärällä vuodenajoille saanut, pilkeistä räsänen ja hologrammi on antanut kirjolohet. Parhainten on tuntunut kalaa tulevan kun on vaan sitkeästi istunut samalla reiällä vaikka ei ole nypyn nyppyä tullut pitkään aikaan.