Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Saako teko-toukilla kalaa?

Started by a.n.t.t.i, February 01, 2004, 10:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hagge

Quote from: jätkä on January 24, 2009, 10:45:31
Entäs sitten nämä feronomimadot, joitten pitäisi normarkin mukaan olla tehokkaampia tavalliset madot. Kokemusta omaavilta toivotaan vastauksia. :roll:
Tuossa vielä linkki:http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=360&pid=959

Herätetäänpäs tämäkin viesti, jos vaikka joku asiasta tietävä näkisi.

Murmeli

Kyllä kala niihinkin ottaa, mutta miksi ostaa tekotoukkia? Kyllähän ne kestää pitkään, mutta ei ne voita aitoja.

TUOMARI

Quote from: jätkä on January 29, 2009, 17:09:36
Entäs sitten nämä feronomimadot, joitten pitäisi normarkin mukaan olla tehokkaampia tavalliset madot. Kokemusta omaavilta toivotaan vastauksia. :roll:

Herätetäänpäs tämäkin viesti, jos vaikka joku asiasta tietävä näkisi.

Huomenna menen ostamaan(jos paikallisesta löytyy?) ja lauantaina kokeilen.
Ilmoittelen sitten millaisen saalin sain.

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

TUOMARI

Quote from: jätkä on January 29, 2009, 17:09:36

Nyt niitä sitten on kokeiltu!

Olin n. kolme tuntia pilkkimässä(merellä) ja saaliis oli 16 kalaa joista 6 ahventa, eli ei mikään häikäisevä suoritus.
Ensimmäisen kokemuksen perusteella ei kannata vetää vielä liikaa omia johtopäätöksiä. Katsotaan sitten myöhemmin.

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

piirimestari

olin tuolla lauantaina mereelä pilkimässä ahvenia kyllä ne toimii hyvin.
mitä muuta tekis kun pilkkis ja perhostelis. ihan sama

Torro

On niillä PowerBaitin matosilla joitain kaloja noussut mutta ei itsellä ole oikein luottoa niihin. Kyllä niillä kalaa saa, kaveri sai yhtä paljon ja enemmänkin kalaa tekotoukilla kun minä aidoilla samalla reissulla. Ei vaan tahdo niitä koukkuun laittaa kun ei luottoa ole, vähän sama asia kun tasureissa minulla.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Daiwa

Miksipä ei saisi, jos kauan kyykkii jakkaralla? Ite oon parit kerran tekotoukkaa käyttänyt, mutta se jäi siihen, kun ei toiminut. Luottoa ei minullakaan ole nuiden kanssa. Kannattaa hakea purkki kärpäsentoukkia tai vaikka itse viljellä madot, jos niitä ei muuten saa. "Tsemppiä kumimatojen äärellä"  :wink:
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

KÖSTER

Kyllä saa, mutta niin saa värikoukulla ja tasarillakin.
Valintani on suursurviaisen eläväinen  toukka+mormyska jos ei muuten pelitä.
Muovin etuna tietty säilyvyys ja tulihan tuo ilmapallon suikaleella syötitetyllä morrillakin muuan kirjolohi miljoonapilkissä menneinä vuosina :-)

Tuhe

Itse olen muutaman kerran nähny, et toimivat siinä kuin kärpäsentoukatkin. Plussana vielä, et pysyvät hyvin koukussa. Onhan tekotoukissa kyllä se oma ihana tuoksu, mut kyllä elävätkin haisee kotiväen kertomana. Itsellä kotona muutama purnukka tekotoukkia, jos äkkilähtö pilkille, eikä muita syöttejä ole.