"Paras olut, kepu, bisse..?" – keskustelua oluista ja alkoholinkäytöstä

Started by Progamer, February 27, 2007, 14:10:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikä maistuu hikisen kalastuksen jälkeen?

Karhu
Koff
Lapin Kulta
Olvi
Karjala
Carlsberg
Heineken
Legenda
Sandels
Lidlin "olut"
Fosters
Joku muu, mikä?

Tornio_River

En nyt muista olenko tähän vastannut mutta vastaan silti  :wink: parhaat oluet ovat ehdottamasti carslberg,saku,lapin kulta(jos ei muuta saa,kuitenkin koti paikan tuotos) ja  ruotsainne nelos olut nimeltä sarek

jarmoankka

Quote from: Perca on February 02, 2009, 21:17:36
En tiiä mikä on tullut kun ei viina oikein enää maistu. Saunaoluen pystyy ja haluaa juoda muttei puhettakaan mistään perinteisestä dokuillasta. Tilapäinen mielenhäiriö?

-Perca

Tilapäiseltä vaikka saattaa vaikuttaa, niin anna muuttua vakaaksi häiriöksi=)  Ei meinaan takuulla ainakaan haittaa. Ja rahaakin jää pariin uistimeen per  kalsarikänni/ravintolailta...
Itse juon alkoa tyyliin 1-2 kertaa per 2 vuotta en ole ajokunnossa. Ja hauskaa on piisannut silti.

Mutta itse aiheeseen...pehmeät oluet maistuu, jos maistuu.Yleensä ei. Budweiser suoksikki, vaikka eihän sitä olutharrastajat oluena pidäkään. Enemmän kyllä menee siideri-linjalle jos joskus kerran puoleen vuoteen sen 1-2 illan aikana otan.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Kaivo

En tiiä mikä on tullut kun ei viina oikein enää maistu. Saunaoluen pystyy ja haluaa juoda muttei puhettakaan mistään perinteisestä dokuillasta. Tilapäinen mielenhäiriö?

-Perca

Minulle ei ole maistunut viime aikoina ollenkaan, nyt menossa kuudes viikko korkki kiinni... En tunne menettäneeni mitään, toivottavasti mielenhäiriö on pysyvää laatua.

-- Kaivo

Hartzu

Quote from: Kaivo on February 10, 2009, 07:16:57

-Perca

Minulle ei ole maistunut viime aikoina ollenkaan, nyt menossa kuudes viikko korkki kiinni... En tunne menettäneeni mitään, toivottavasti mielenhäiriö on pysyvää laatua.

-- Kaivo

Ei ole maistunut mullekkaan. Viimeksi kun otettiin lärvit vuoden vaihteessa 2007-2008, niin sen jälkeen ei olekkaan korkkia avattu, minkään näköisestä pullosta.
Eli 1vuosi 1kk 10pvä sitten.
Mutta jos joskus saunabisset tulee juotua, niin kyllä se kallistuu tuon kohfin keppanan puolelle. Siis jos.
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

Aatami

Nyt tuli maistettua Litovel:in tummaa olutta. Maku on ruokaisa, mutta jälkipotku tukkii hengitystiet eli sanoisin melko tuhdiksi olueksi. Sopisi varmaan härän kanssa nautittavaksi :wink: Makkaran ja ranskalaisten kanssa vähän liian päälle käyvä.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Tornio_River

Quote from: Aatami on June 04, 2009, 21:41:07
Nyt tuli maistettua Litovel:in tummaa olutta. Maku on ruokaisa, mutta jälkipotku tukkii hengitystiet eli sanoisin melko tuhdiksi olueksi. Sopisi varmaan härän kanssa nautittavaksi :wink: Makkaran ja ranskalaisten kanssa vähän liian päälle käyvä.

Itse nauttinut kyseistä olutta juuri härän sisäfile pihvin kanssa ja  normaalit potaatit ja oisko ollu jotain mietoa pippuri soosia,sopi kyllä ihan kivasti yhteen,vasikan sisäfileen kanssa ei sitten ollutkaan niin hyvää johtuen lihan pehmeästä mausta,kannattaa kokeilla myös karhun uutta olikos se nyt jotain "savu" sinne päin olutta on myös hyvää esim riistäruokien kanssa.
Pakko sanoa että näin maatilan vävypoikana silti hyvän pihvilihan kanssa saku on silti parasta,ensi viikolla tulee  pari koria kyseistä olutta,kotiin ja mielummin sakun pitää olla 5,2%
Yleensä tuota tulee joutua specialli tilanteissa kuten vaikkka savuharrin tai graavi harrin kanssa ja hyvää on.liian hyvää siihen että sitä pitäisi tai raskisi koritolkulla vetää

Aatami

Joo nuo savuoluet toimii varmasti riistaruokien kanssa, kun toimii ihan sellaisenaankin. Tuota Karhun versiota olen juonut ja hyvää oli, mutta vieläkin parempaa oli Olutravintola Plevnan oma savuolut. Siinä tuoksui savu :-)

Qkkeli

Olviahan tässä ilta on otettu ja Wiitä hakattu porukalla, silti kallistun Sandelsin kannalle noin niinkuin parhaimpana oluena..

Olli83

Itse en ole niin nirso oluen suhteen,mutta Koffia sitä tulee enimmäkseen ostettua. Kaikki muuten kyllä menee alas,mutta ei nämä tummat ns. ruoka oluet.

Aatami

Tumman oluen ystäville Eggenberg Tsekeistä. Maistakaapa joskus erittäin maukas ja varsinkin jälkimaku on aivan erinomainen. Verrattavissa kozel velkopopovicky-olueen, mutta ei ihan niin makea.

perza

Sen olen huomannut että Koffia on oluet melkein aina kun olutta juon. Se varmaan johtuu siitä että Koffin laatikot on lähimpänä kassoja ja hintakin on vielä halvimmasta päästä. :-P Jos Sandelssi laatikon saisi 10euroa halvemmalla niin varmaan sitä ostasin, mutta 28€/laatikko on liikaa.
Karhu ja Karjala on sellasia että ne pistää jostain syystä jos ei jo iltasella niin aamusella vessaan. tavaraa tulee monesti molemmista päistä pihalle.  :? Ei vissiin vatsa kestä tai joku siinä on. Muilla olusilla en ole vastaavaa huomannut.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Perca

Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Aatami

Paitsi jos laittaa sekaan pari pussia fisher man´s friend-pastilleja ja sekoittaa hyvästi :wink:

Tornio_River

Quote from: Aatami on November 12, 2009, 10:54:38
Paitsi jos laittaa sekaan pari pussia fisher man´s friend-pastilleja ja sekoittaa hyvästi :wink:

Ja sitten menee pilalle koko juoma,HYI  miksi kunnon juomaan pitää mitään makuja laittaa ,huoneen lämpösenä tai sitten jäänsisään pullojäädytettynä suoraan nassuun,no huomenna sitten taas ,jos vaikka aluksi sitä käden/huonenn lämpöstä

Aatami

Makuasioita sanon minä. Juon sen missä tahansa muodossa. Aina on neuvottu ettei saa valittaa :wink:

Pete

Tornio_River

juuri näin,paitsi sillä erotuksella että,itse teen siistin neliön jonka sisässä se on ja mieluiten se korkki osa pois sieltä jäästä :-P

Pete

Toi on nyt sulanut kun "käytössä" oli.... Eipä sieltä juuri saa mitään ulos jos korkki on jään sisällä, mutta ainahan sitä voi mukana silti kantaa. Itse yritän ainakin pitää korkin niin, että sieltä saa sen pullon sisuksen imaistua ulos.

JuP3

Sakemanni oluet joita tulee baarissa nautittua. Nimi(ä) ei tule mieleen, joten pitää ensi reissulla pyytää juoma tölkistä tuopin sijaan.  :-D Eniten menee sitä mitä sattuu saamaan paljon ja halvalla (Carlsberg,Koff,Olvi), mutta jos pari haluaa saunajuomana ottaa niin Lahden Sinistä,Karhu Korpisavua yms. snobikaljaa.  :wink:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Ruutti

Itselle kyllä tuo Fosters maistuu parhaiten. Melkeinpä kaikki vaalea olut kyllä kelpaa, mutta Karhussa on mun mielestä jotenkin turhan vahva maku.

Timpe

Quote from: Ruutti on November 12, 2009, 18:03:54
Itselle kyllä tuo Fosters maistuu parhaiten. Melkeinpä kaikki vaalea olut kyllä kelpaa, mutta Karhussa on mun mielestä jotenkin turhan vahva maku.

Sama, fosterssia on tullut viimeaikoina osteltua. Myös Kozelin vaalea lageri on käteen useasti jäänyt (tai pils tuo taitaapi olla?)
Mutta viikon päästä sitä sitten päästään ihan Saksan maalle muutamaksi kuukaudeksi tutustumaan paikalliseen olutkulttuuriin..eiku siis..töihin ;)

KÖSTER

Karhu käy mulle perusolueksi mallasjuoman mausta kun pidän janojuomaksi Laphroaigh 15 guarter cask vastuullisesti käytettynä.
Jopa pintahiivaoluet maistuu kunhan suoraan paikanpäältä saa. Nuo pullotetut pintahiivat mielestäni karmeita tuotteita.

perza

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pete

Siinä on kohtuu kunnossa kun six-pac:in tempasee noita uusia tölkkejä. Ja saattaa tulla tuo kusihätäkin jo yhden tölkin jälkeen...

Qkkeli

"Yhdelle" saa kokonaan uuden merkityksen..  8-)

Kyllähän tuota pitää kokeilla kun kohdalle sattuu, näkeepä sitten kuinka nopeasti väljähtää.

Perca

Oiskohan ollu Itäkeskuksen Citymarketissa kun törmäsin ensimmäistä kertaa semmoiseen Sandelsin viiden litran tönikkään, näytti ihan jättitölkiltä. Pitänee sekin kokeilla.
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Tornio_River

Quote from: Perca on December 03, 2009, 16:16:03
Oiskohan ollu Itäkeskuksen Citymarketissa kun törmäsin ensimmäistä kertaa semmoiseen Sandelsin viiden litran tönikkään, näytti ihan jättitölkiltä. Pitänee sekin kokeilla.

Juu onha nuita näkynyt jo tovi jos toinenkin nuita isoja "tölkkejä" hinta sandelsissa ainakin suolainen,näin ainakin muistelisin,liitelistähän sai kans yhteen aikaan niitä olikos ne nyt 3 vai 5 litran "tölkkejä" ,ei se nyt illassa kerkiä väljehtyä 5 litran pönttöhän vastaa muutamaa hassua isoa tuopposta :-P
Enssimäisen kerran kun liitelistä ostin tuon pöntön niin aukaisu oli mielenkiinotoinen,,ja tapakin varmana oli väärä, heilunut pönttö kun päätti ottaa ja poksahtaa  ja ruutata osan kamoista keittön kattoon.

Harmittelen vielä vuosienkin jälkeen että ruotsista ei saa enää niitä litran olut tölkkejä,siinäkin tuli jo merkitystä ku pari vaan otan

aitohoppis

Vaatii erikoisen tarkkaa makuaistia erottaa noista äänestyksen litkuista parasta. Lidlin "oluissa" löytyy joskus asiallisen makuisia.
~sing if you are happy that way~

Qkkeli

Litran karhu oli viimein tarponut kittilään asti, kaupassa tutkiessa ei kyllä litran kokoiselta näyttänyt, mutta kun kotona löi rinnalle sandelsin 0,568 l tölkin, niin kyllä eron huomasi..  8-)