Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Morripoika

Quote from: Mikkoporo on February 07, 2009, 00:14:39
morripojalta on pakko apinoida tuo keskimmäinen huomenna,mitäs värejä sulla on siin vai onko "ammatti"salaisuus jo? :-D :-D
Ihan perus CAB coat maaleja siinä on..
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

perza

Tosta kuvaus hommasta senverran että itellä ainakin kuvat menee ihan puuroksi jos zoomilla ottaa kuvia. Otti sitten läheltä tai kaukaa ja zoomaa niin ei saa kuvista yhtään mitään selvää.
Minun kamera nyt kyllä on yli 3 vuotta vanha romu eli sekin selittänee jo jotain.
Ulkona tietyssä valo-olosuhteissa salamapäällä otetuista kuvista tulee helkutin hyviä, mulla on mm. muutama maisemakuva ja kirjolohi kuva semmosia mitkä on just passeli olosuhteissa otettu ja ne on kyllä hyviä kuvia.
ite otan ihan vaan tuossa pöydällä kuvia mitä nyt ylipäänsä otan. Joskus ulkona, mutta pilvisellä säällä ihan sama ottaako sisällä vai ulkona. Aurinkoinen päivä kun on niin silloni ilman salamaa ja ei täysin auringon paisteessa.

Nii ja Toniskilla ammattilaisen tasoista jälkeä ellei parempaa!

E: niin ja tuo 13cm malli on just mun makuun. Tykkään just tommosista solakoista pitkulaisista vaapuista?
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

miika71

En tiiä kehtaanko laittaa,mutta tälläsen väsäsin ens kesälle.

kalamies]

Miikalta taas ens kesän ottipelit hieno on ;) mutta satsaa ens kerralla enemmi runkolankaa ;)

Mikkoporo

Toniskilla nättiä kuvetta,eihän noihin voi olla kuha ottamatta? ootko ite tehny tuon kuvion vai ootko valmiina ostellut?

Toniski

Quote from: Mikkoporo on February 08, 2009, 23:11:37
Toniskilla nättiä kuvetta,eihän noihin voi olla kuha ottamatta? ootko ite tehny tuon kuvion vai ootko valmiina ostellut?
niin tuosta suomufoliosta, että ite oon sen painanu alumiiniteippiin tyllin kanssa semmosen tietynlaisen vekottimen avulla, joka on just tohon hommaan "suunniteltu". Tuleepi paljon halvemmaks kun painaa itse, kun että ostelee toisten painamia palasia ja maksaa 50 senttiä kappale jossain kalastusliikkeessä.

ja kiitoksia kaikille ihan mukavista kommenteista  :-)
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Mikkoporo

musta surma sarja sai jatkoa...

nää multa viedään aina käsistä...

miika71

Ai hitto noi on mahtavia,varsinkin toi kolmanneksi ylin kiehtoo mun silmää.
Tuut kokee yllätyksen,miten hyvin tuut saamaan kalaa noilla.

Mikkoporo

suoraan sanottuna jännittää vähän ihteäkin mitä noitten kanssa tapahtuu... :?

kemu

joo se kolmanneks ylin on kyllä hieno :-o
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Tonnimiäs

Jotain uutta. Nämä saa kyllä helposti uimaan, ei tarvi taistella...

kemu

oot tainnu vääntää tuon takimaaisen nokkalenkiä aiks paljon.
on kyllä hieno ja jos ui hyvin niin kuis sanoit voi olla kova peli :wink:

Tonnimiäs

Quote from: kemu on February 10, 2009, 17:41:06
oot tainnu vääntää tuon takimaaisen nokkalenkiä aiks paljon.
on kyllä hieno ja jos ui hyvin niin kuis sanoit voi olla kova peli :wink:

En ole vääntänyt mitään lenkkiä minnekään...Kuva valehtelee. Tuolla lapulla on helppo saada vaappu uimaan, vaikka olisikin epämuodostunut/aivan väärän mallinen.

Mikkoporo

iso turpa...

Jake-zxc

Mahottoman kokoinen tuo turpalevy!  :-o  Varmasti oikein herkku uinti.   :wink:

Ja tässä ensimmäinen 2 osanen vaappu. Ärsyttävä noita lakata ja maalata mutta onnistui hyvin. Ui jopa jotenki.  :-D

Kommentteja kiitos!

*HenTeri*

Hieno kaks-osanen vaappu on :wink: Millanen uinti ? Itselläni myös 2 kappaletta noita kaks-osasii, mutta haluaisin tietää mitenkäs vaikuttaa nuo keskimmäiset lenkit, jos ovat isot taikka pienet ?
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Toniski

samaa 13cm.

vielä yksittäin tämä perzan värikartasta apinoitu...tää on ainaki osoittautunu hyväksi väriksi aiempina vuosina!

perza

Quotevielä yksittäin tämä perzan värikartasta apinoitu...tää on ainaki osoittautunu hyväksi väriksi aiempina vuosina!

Tuo on ihan helkutin hyvä väri kuhalle.
Hienoja vaappuja!
:-o

kemu

tuo ylempi on mun mielestä hieno!!!!! :-o

Morripoika

Kyllä on Mikolla ja Toniskalla tosi hienoja vaapputtimia jälleen!

Tällästä sähellystä tällä kertaa miulta.

Ensimmäinen hilekokeilu

Kuvat on taas perinteisesti heikkoja
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Mikkoporo

Toniskilla ottavan näköistä settiä,saisit opettaa mulle tuon teippauksen salat joskus...tuo alempi toimii naarajärvellä varmasti.voin mennä takuuseen.

Morripoikakin pääsee pikku hiljaa hileen makuun,mulla tuo hiletys on karannut käsistä jo aikoja sitten  :wink:

Toniski

Quote from: Mikkoporo on February 11, 2009, 20:19:39
Toniskilla ottavan näköistä settiä,saisit opettaa mulle tuon teippauksen salat joskus...tuo alempi toimii naarajärvellä varmasti.voin mennä takuuseen.
no sun teippaamatta jättämiset tuskin on taidonpuutteesta kiinni  :wink: ei muutaku samfisusta 10 metriä teippiä ja teippaamaan! leikkaat vaan teipin sopivan kokoiseksi ettei sitä tartte laittaa liian kaarevalle pinnalle (en tiedä tajusko kukaan)... muuten tulee ryppyjä! ite oon tykänny laittaa tuota teippiä omiin vaappuihin ja samaten foliota. tyllihommat on jääny vähemmälle.

perza

Quote from: Toniski on February 11, 2009, 20:40:57
Quote from: Mikkoporo on February 11, 2009, 20:19:39
no sun teippaamatta jättämiset tuskin on taidonpuutteesta kiinni  :wink: ei muutaku samfisusta 10 metriä teippiä ja teippaamaan! leikkaat vaan teipin sopivan kokoiseksi ettei sitä tartte laittaa liian kaarevalle pinnalle (en tiedä tajusko kukaan)... muuten tulee ryppyjä! ite oon tykänny laittaa tuota teippiä omiin vaappuihin ja samaten foliota. tyllihommat on jääny vähemmälle.

Joo ei se vaikeata ole, kunhan muistaa juurikin nuo pari seikkaa eli pinta ei saa olla liian kaareva. Esim. minun mallistosta P11 malliin teippiä ei oikein saa mitenkäään tai sitten vain joku 5mm leveä kaistale, kun taas tuohon P13malliin saa jo vähän leveämmän kaistaleen johtuen siitä että kylki ei ole niin kaareva.
En tiedä miten Toniski laittaa, mutta ite laitan maalaamisen jälkeen vasta teipin ja sitten vetäsen pintalakkaa tarpeeksi.

kemu

ois pikkuvaappu lakkapurkissa likoamassa vois laittaa koht kuvii

perza

Maalailinpa tuossa yks päivä pari varmaan jo puoli vuotta vanhaa hileellä pohjustettua aihiota. n. 7cm on pituutta. Uinnista ei tietoa, kun en ole vielä kerenny uittamaan. Jos puolen vuoden päästä sitten uittas...

Jotain tämmöstä on tuloillaan.  15cm pituutta.  Uintievy kokeiluun meneviä.

E: vaihdoin kuvan

Mikko_-Procyon-

Toniskillä kerrassaan mainioita pulikoita.. Perzaa kyllä täytyy oikein kädestä pitäen onnitella siitä, että sillä on lähes identtinen värikartasto/mieltymys kuin itsellänikin. Tuo 2. ylin on omaperäinen eikä mulla ole mitään lähellekään samanväristä itselläni. Kaikki värit kelpaisivat omaankin käyttöön, just nuo värit on hyväksi havaittuja.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Tonnimiäs

Perzalla suorastaan laittoman kaunista.

Pitää tuossa itsekin laitella kuvia, kun saa turpalätkän paikalleen. Ei kehtaa ennen sitä, liian karun näköistä. :-D

Torro

Quote from: kemu on February 12, 2009, 17:31:09
ois pikkuvaappu lakkapurkissa likoamassa vois laittaa koht kuvii
Siis täh? Jätätkö vaappusi lillumaan sinne lakkapurkkiin? Eikös ne pitäis dipata vain lakkaan ja ripustaa valumaan. Näin itse ainakin olen tehnyt
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

perza

Quote from: Mikko_-Procyon- on February 12, 2009, 22:44:28
Toniskillä kerrassaan mainioita pulikoita.. Perzaa kyllä täytyy oikein kädestä pitäen onnitella siitä, että sillä on lähes identtinen värikartasto/mieltymys kuin itsellänikin. Tuo 2. ylin on omaperäinen eikä mulla ole mitään lähellekään samanväristä itselläni. Kaikki värit kelpaisivat omaankin käyttöön, just nuo värit on hyväksi havaittuja.

ja ennenkaikkea helppoja ja yksinkertaisia maalata... :-)
No joo kopio värejähän nuo on oikeastaan kaikki, vähän oon vaan muokannu ni ei oo ihan 100% kopioita.
Värit kyllä kirkastuu tuosta, kunhan lakkaa saavat pintaan. Etenkin tuon toiseksi ylimmän värit, jotka on fluori värejä.

Aatami

Nuo ylemmät pikkuvaaput on kyllä upeita (ihan kuin alemmat ei olisi), mutta jos suostut luopumaan toisesta niin voisin ens kuussa ostaa?
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri