Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perza

Kapulan vetäjällä lisää hienoja vaappuja! Mikolla hienoja väärinpäin uivia muikkuja.

Tossapa nyt se yks väri(alin) minkä apinoin kapulan vetäjältä. Mun mielestä hiton hyvännököinen väritys.
Toinen olikin se sinipäinen surunauha vaappu, mutta se pitää tehä joskus, kun teen surunauhallisia.
On vaan aika hölmöä maalailla vaappuja kun ei ole lakkaa millä lakata pintalakkaukset. No se asia on kyllä kohtapuoliin onneksi kunnossa.
Tai no koitin kyllä 3 vaappuun vetästä Lv-1:stä. vetelin n. tunnin välein 5 kastoa ja eipä ollut yllätys aamulla että vaappujen pinta oli täynnä ilmakuplaa... :x Voi olla jossain vaiheessa halvalla mynnissä
Siispä unohdan kaikki muut lakat ja lakkailen Cabilla joka toimii paremmin kun junan vessa. Vaikka kestävyys ei ole mitään maailman parasta, mutta kyllä vaappuun kai saa jälkiä jäädä saaduista kaloista.

Tuohon oranssiin tulee lakatessa kultasta hilettä vielä pintaan. Tuon punavalkosen kehittelin ihan itse...  :wink:

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikkoporo

nerokas värioivallus tuo punapäinen :-D   tuon toiseksi alimman karvisen hännän mää kopion kyllä kanssa omiin kokoelmiin...

kapulan vetäjä...tarkemmin kun muistelen niin mä olen tainnut käyttää vain metallic mustaa,oiskohan mulla ollu sen coat mustan kanssa samoja vaivoja...niin tais olla.taisin johonkin vaappuun sotkea coat ja metallic mustaa keskenään,että sain halutun värin.

kemu

siinä olis eka foliovaappu tuli aika pajon ryttyjä :cry:
lakkaa ei ole maalin päällä.

hienoja väkerryksiä perzalla ja mikkoporolla :-o
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

KALIKKA

pikkase laadukkaanpi versio peralla :-o kohtuulisen napakka kuha väri, loisti viimekesänä ajoittain hyvin.sinipää tuli vahingossa ku loppu maali
ruutasta.tollane melkei samanlainen oranssi musta oli tekeillä,mutta musta väri teki tepposet :oops:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Jake-zxc

Tämmönen suunnilleen 11cm pitkä punapää. Ensimmäinen testaus tuolla uintilevyllä. Uinti oli nyt mitä oli, aika laimeaa muta uipa kumminki. Lakkaus ja maalaus epäonnistu kun tuli pinnasta epätasainen.  :roll:

Puukko vertailuna.

Omasta mielestä paras itse tehty aihio.

Kommentteja.

KALIKKA

nätti hauki värkki jakella ja uutuus värit löytyy :lol:eipäs taas viisastella mut onse vaan hyvä väri luupäille ja malli/koko hyvä

Baron

Hyvän näkönen kapula jakella! Noi Mikkoporon pienet on kanssa aika hyvän näkösii! Pitäs varmaa iteki tehä muutamia pikku vaappuja, ku kaikki tuppaa olemaan 9 sentistä ylöspäin! Tässä omia tuotoksia. Lähinnä värien testusta! On Tullu pidettyä vähän taukoa näistä vaappu hommista ja sen kyllä huomaa! On roiskimista, valumista, kuplimista ja kaikkea muuta havaittavissa, mutta toivottavasti kaloja ei häiritse yhtäpaljon kun tekijää! Koukutkin loppu vielä kesken!

kemu

tuo pinkki miellyttää silmää :lol:

Miksu

Millä pistätte uintilevyt kiinni? Ja on muuten on hienoja noi teijän vaaput.

Morripoika

baronilla komeeta settiä!

Oma uusin, perinteisesti huono kuva..

Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Morripoika

Quote from: Mikkoporo on February 15, 2009, 18:27:55
nokkalenkki on ainakin miehekäs :-)
Heh.. Pistin lyttyyn puristetun painon runklangan uraan ja se veti painopistettä alemmaks, joten jouduin väänteleen jonkun aikaa, että sain haluamani uinnin, nyt se ui hyvin.

Jake-zxc

Hieno vaappu. Tykkään väristä. Tiiätkö yhtään painoa?

Morripoika

Quote from: Jake-zxc on February 15, 2009, 18:42:54
Hieno vaappu. Tykkään väristä. Tiiätkö yhtään painoa?
Ei mitään hajua. 65mm aihio ja apassia niin kyllä se heittämälläkin sinkoaa hyvin  :-)

Rambo-Jonne

Quote from: El'ToroRosso on February 12, 2009, 22:55:08
Quote from: kemu on February 12, 2009, 17:31:09
ois pikkuvaappu lakkapurkissa likoamassa vois laittaa koht kuvii
Siis täh? Jätätkö vaappusi lillumaan sinne lakkapurkkiin? Eikös ne pitäis dipata vain lakkaan ja ripustaa valumaan. Näin itse ainakin olen tehnyt

Ilmeisesti kun vaappua lakataan ensimmäisiä kertoja, niin sen annetaan olla lakkapurkissa pidemmän aikaa, jotta lakka ehtii vähän imeytyä puuhun. (kestävämpi?)
Tällaisen kuvan olen itse saanut.

Mikkoporo

mä pidän ainakin sen vuorokauden siellä pöntössä niitä,puussa oleva ilma poistuu aihiosta ja aihio ei kupli pohjalakkauksen aikana.balsa vaaput varsinkin saavat vähän kovuutta pintaan.

Spönde

Tameista yritin tehdä uistimen näköisiä. Ehkä ne jotenkin potkisi.

KALIKKA

Quote from: Miksu on February 15, 2009, 18:01:38
Millä pistätte uintilevyt kiinni? Ja on muuten on hienoja noi teijän vaaput.
sika paksulla propionaatti lakalla.siis mikä on paksuudeltaa verrattavissa liimaan

Miksu

Kyllä on Spöndellä hienoja! Mulla on vasta eka tulossa :-D

Mikkoporo

no täs on mun ekat hätäiset LGH kokeilut. joskus jos kala kuorii noi niin alta paljastuu mielenkiintoisia väriyhdistelmiä  :roll:

lopuksi teippi hässäkkä,tuli aika pullea kun toikin on tehty kinder runkoon...sisällä iloinen yllätys   :-D

Mikkoporo

jostainhan se pitää aina aloittaa...laita kuvia vaan tänne niin noi viisaammat ja vanhat tekijät kyllä neuvoo tarpeen mukaan. eikä niitä eka vaappuja kannata hävetä,ne ei kenelläkään ole varmasti ollut mitään proo kamaa :-D  vaappu vaapulta aina tulee parempaa jälkeä. ja näitä palstoja kannattaa selailla jos joku mietityttä,säästyy paljon turhalta työltä,eikä tule sutta ihan niin paljon :roll:

Baron

Quote from: Mikkoporo on February 16, 2009, 14:50:33
no täs on mun ekat hätäiset LGH kokeilut. joskus jos kala kuorii noi niin alta paljastuu mielenkiintoisia väriyhdistelmiä  :roll:
Mistäs oot löytäny tota LGH foliota? Ite joskus ettiny, mut en oo vieläkään löytyny!

Toniski

Quote from: Baron on February 16, 2009, 18:28:48
Mistäs oot löytäny tota LGH foliota? Ite joskus ettiny, mut en oo vieläkään löytyny!
tuota saa nykyään jo samfisusta....
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Tonnimiäs

Quote from: Toniski on February 16, 2009, 18:42:18
Quote from: Baron on February 16, 2009, 18:28:48
tuota saa nykyään jo samfisusta....

Onko samaa? Eipä ainakaan oman silmän mukaan samalta näytä vaikka kuinka läheltä katsoo.

kalamies]

Baron mult saat 220 palaa 45e sis post?

Miksu

Kuinka monta kertaa pohjalakkaatte?
Oon ite 12v ni en oikee tiiä mitää.
Ruiskulla tulee kyllä hyvää jälkee kun teen itekki ruiskulla.

E: siirtelin kolmen viestin sisällön yhteen viestiin.
-perza-

Miksu

Miten liimaatte runkolangan kiinni? Kun mulla liimaan tulee isoja reikiä kun pohjalakkaan :-(

kemu

mää plöräytän liimaa siihen lankauraan ja sitten balsalastuilla tukin uran.

Toniski

tässäpä yks 13cm affen ens kesän hauille ja kuhille purtavaksi. (selässä hopeahilettä)

vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!