Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä Kuusamo-viehe ahvenelle ja siialle?

Started by fisunpaistaja, June 04, 2003, 17:13:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fisunpaistaja

Mikä kuusamo-viehe käy parhaiten kesäkuussa kirkkaaseen veteen? En välittäisi saada haukia.
Ahven tai siika olisi tarkoitus pyytää tai joku muu. :)

edit: otsikkoa muokattu
fisunpaistaja, joka hiki hatussa fisujaan paistelee. Onneksi kalastus on helpompaa....

Mä mies

hmm...

Itse en ole Kuusamon vieheillä kalastanut muuta kuin haukea, mutta, jos jotain viehettä pitäisi kokeilla niin kokeilisin taimen- tai balancelippaa.

Lusikoista:
Pikku räsästä tai lippa räsästä.
Räikeät värit saattaisivat olla hyviä kirkkaassa vedessä.

Delfin

Mä kokeilisin Kuf- lippaa, Loimu-lippaa, UL 1 tai 50mm räsästä.

Mepps

Mä kokeilisin Kuf- lippaa, Loimu-lippaa, UL 1 tai 50mm räsästä.

Tosta ei kyllä puutu muuta kuin ehkä tuo Räsäsen 4 senttinen lusikka. Lipoista kannattaisi uittaa eritoten alle 7 grammaisia versioita. Käväise tuolla kuusamonuistimen kotisivuilla (www.kuusamonuistin.fi). Sieltä saa jonkilaista tietoa mm. näistä edellä mainituista killuttimista.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Delfin

fisunpaistaja: miksi sen pitää olla Kuusamo-uistin? Eikö minkään muun merkkinen viehe käy???

Hepi

Joo, pikkuräsäsellä on tullut hyvin ahventa. Ainakin minulla, suosittelen sitä!

fisunpaistaja

Ei sen välttämättä tarvitse ollakaan kuusamo-uistin, olen vain mielistynyt niihin.
Kyllä rapalat ja muutkin käy.
Kiitos vastauksista! Minä menen kalaan.......
tuli kalaa tai ei. :D :D :D

Fisunpaistaja
fisunpaistaja, joka hiki hatussa fisujaan paistelee. Onneksi kalastus on helpompaa....

Delfin

Jos kerran Rapalatkin käy niin ainakin Rapala Mini Fat Rap ja 3 cm Rapala Original toimii hyvin ahvenelle.
Seniori ja Hotta on hyviä siikavaappuja.

Delfin

Niin ja Seniori ja Hotta on myös todella hyviä ahvenvaappuja.

Mepps

Seniorilla nousee molempia ja Salmo Hornetilla ahvenia... Ja paljon! Rapalalta 3 senttistä Countdownia.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Yuz

Jos muutkin käy, niin paras on Seniori. Sillä tulee siikaa ja ahventa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Make75

QuoteMikä kuusamo-viehe käy parhaiten kesäkuussa kirkkaaseen veteen? En välittäisi saada haukia.
Ahven tai siika olisi tarkoitus pyytää tai joku muu.
No pikku räsäsellä ja noilla kuusamon lipoilla ahventa mutta siikaa et kyllä varmaan saa kuusamon uistimilla. :wink:

kaivo

Kuusamon Uistimen mallistosta tarjoilisin ahvenille etupäässä lippoja, mutta myös 4 ja 5 cm Räsästä sekä Professorin pienintä 6 gramman mallia. Siikaviehetarjonta jää Kuusamon Uistimella pienimpien lippojen varaan.

Vieheväreistä en osaa antaa muita vinkkejä kuin että kaikkea kannattaa kokeilla. Siian pyyntiin en ole perehtynyt enkä ole heittokalastuksen puolella varsinainen ahvenspesialisti, mutta en yllättyisi jos molempien lajien pyynnissä ottavin vieheväri vaihtelisi tilanteen mukaan. Pilkinnän puolella olen huomannut ahvenen olevan usein melko tarkka viehevärin suhteen.

kirrekalle

Kuf-lipat voisivat olla kokeilemisen arvoisia.
Miksei pikku-räsäsetkin.

heittäjä

Itse ku kalastan lähinnä lipoilla, niin sanoisin kuf-lippa. Itellä toiminut loistavasti ainakin ahvenelle.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

K.A.T.I.S.K.A

Pikku räsänen on ollut kova sana sisävesillä!
Myös kuf-lippa toimii! :-)
Kalastusta vuodesta -98!

Tosimies

Räsäsen seiska käy joka kalalle jossei ole varma viehe valinnasta  :wink:

jaska74

Quote from: Tosimies on January 29, 2007, 19:32:03

varmaan riippuu vähän vieheen väristäkin??

Tosimies

Quote from: jaska74 on January 29, 2007, 19:53:40
Quote from: Tosimies on January 29, 2007, 19:32:03

varmaan riippuu vähän vieheen väristäkin??

Noonoo se on taas keli,paikka,vesi kohtainen asia... Hyvä yleis väri on kuparinen.

H.a.u.k.i

Ahvenelle ainakin kuf-lippa on ollu hyvä.
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?