Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Miksu

Toniskilla taas aivan uskomattoman hienoi :-o

niksutin

Ootko kokeillu miten ui toi aihio? On nimittäin aika veikeen näköinen toi aihio..

Toniski

Quote from: niksutin on February 17, 2009, 15:12:24
Ootko kokeillu miten ui toi aihio? On nimittäin aika veikeen näköinen toi aihio..

tottakai oon kokeillu. enhän mää muuten tekis tuolla mallilla jos en tykkäis sen polskimisesta  :-D
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

niksutin

voisitteko ammattimiehet auttaa kun pitäs suunnitella oma aihio, niin ottaako esim. kuha paksumpi runkoseen aihioon?

Toniski

Quote from: niksutin on February 17, 2009, 16:36:06
voisitteko ammattimiehet auttaa kun pitäs suunnitella oma aihio, niin ottaako esim. kuha paksumpi runkoseen aihioon?
tuohon ei ole mun mielestä oikeastaan mitään sääntöä sen paksuuden osalta. sen voi päätellä jos siitä kun alkaa miettiä hyvän kuhavieheen maineessa olevia vaappuja jotka tavallinen pulliainenkin tietää kuten: sepen tuurin kuha, velho vaaput, lappian kuhamalli, shad rapit, stormin thunder crankit, karikot ja vaikkapa sitten vielä perzan p13  :wink: noissa nyt luulis malleissa olevan aika paljon eroja ja kaikilla tuntuu kuhaa saavan.

Miksu

Pitääkö pintalakkauksessa vaa dipata vaappua lakassa? :|

Morripoika

Quote from: Miksu on February 17, 2009, 19:35:04
Pitääkö pintalakkauksessa vaa dipata vaappua lakassa? :|
Pitää.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Mikkoporo

noista dippaus nopeuksista...kuinka nopeasti/hitaasti kastatte vaappua? Näyttää olevan monen näköistä koulukuntaa asian suhteen?

Morripoika

Uusimmat. Mukana nyt ensimmäinen testi 8cm pötkylästä..

Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Jake-zxc

Uutta pukkaa!  :-D Tässä tämmöinen kokeilu. Ihme värit kyllä ja muutenkin vähän epäonnistunut. En saa nuita porras levyjä pysymään paikallaan. Voiko viisaampi neuvoa. Kastan kiinnitettävän  osan propilakassa ja tuikkaan paikoilleen ja yksi lakkaus päälle ja ei pysy.  :|

Kuvanlaatu taas on taattua nokian 2mpxl laatua.

Hienot värit ja muutenkin taas morripojalla. Nopeaa kehitystä ollut.  :lol:

Miksu

Jake-zxc käytä paksua lakkaa tai käytä ihan liimaa :roll:

Toniski

jatka ihmeessä sillä propilakalla!!! se on ainakin 5 kertaa kestävämpää kun mikään liima! teet siitä vaan tarpeeksi paksua. kaadat vaikka pienempään kuppiin rouhetta ja siihen ohennetta niin vähän että siitä tulee liimamaista. on kumma jos ei toimi....

Jake-zxc

Propiliimaa on tulossa samfishingin ohjeen mukaisesti ja on vähän liikaakin tinneriä mutte se ei ohene. Pelkää paakkuista mössöä. Käytän ohenne 17 mutta pitäskö sen olla 08?

KALIKKA

noista ohennin numeroista en tiiä mutta ite käytän asetooniin sulatettua propia ja paksuus on luokkaa terva eli viittä vaille
ettei jymähä purkkiin.levyn asennuksen jälkeen lakkaus 3-6 kertaa riippuen lakkaanko capilla(3-4kertaa)vai lv1 (4-6 kertaa)
ja tottakai lakkaus aina levyn jälkeen turpa levy ylöspäin,ni ei tuu möykkyä levyn päähän .jos levy ei kestä kiinni niin
epäilen onko levy tehty ite jostain muovista,jos normi propi levy niin yleensä katkee levy tai särkyy kapula ennenkuin
irtoaa,jos asentaa uraan.
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

KALIKKA

Quote from: Mikkoporo on February 17, 2009, 20:41:21
noista dippaus nopeuksista...kuinka nopeasti/hitaasti kastatte vaappua? Näyttää olevan monen näköistä koulukuntaa asian suhteen?
kalikka purkkii  upoksissa n.10sekunttia puoli hidas nosto ylös ,että valuminen vaapusta ylös noston jälkeen  tapahtuu pisaroina.
imetyksen jälkeen ekalla kerralla anan liota 10-30min millä päällä satun olemaan.ittekki huomannu että lakkaus tapoja
on yhtämonta kuin vaapun väsääjää.

Jake-zxc

Quote from: kapulan vetäjä on February 18, 2009, 15:06:24
noista ohennin numeroista en tiiä mutta ite käytän asetooniin

Nuissa propilakan teko ohjeissa suositellaan tinneriä?  :|

KALIKKA

kyllä tinnerikin käy mutta sulaminen kestää huomattavasti pitempään ja tahtoo jäädä vähän sammakon kudun
näköseks,asetooni sulattaa propin vuorokauteen-kolmeen ja kuivaa todella paljon nopeammin kuin tinneri pohjane
joskus vähä liiankin nopeesti :-P

Jake-zxc

joo oma ensimmäinen tinnerillä tehty lakka on vieläkin paakkuista. Ollut jo pari kuukautte melkein.  :| :|

KALIKKA

kipase hakee tai sano vanhemmille että käy hakemassa asetoonia ja lorauta sitä purkkiin,sekota hyvin nii on
iltasella valmista propi tököttiä tai tee uus satsi ,mutta en suosittele käytää asetooni pohjasta propia lakkaukseen
ei taho sietää vesi lirut ainakaan.

Tonnimiäs

Tuossa uintilevykokeilua sillä 3cm aihiolla. Pientä tirinää uinti on niin liian isoilla kuin liian pienilläkin koukuilla. Jospa vielä jostain löytäisi ne sopivat koukut. Hyvin tuo tuntuu kelluvan, mutta kun sen painottaa niin saa uimaan 100 kertaa helpommin ja se uikin paremmin. Lankana 0,8 rosteria, onnistui se siitäkin. Sunnuntai iltana maalailtu, nyt vasta sain lakat päälle ja muut asiat paikalleen. Tunaroin aika pahasti toisen puolen kanssa, tämän kuvatun puolen vielä annan itselleni anteeksi.

"Livenä" katsottuna tuo turpalätkän liima on aivan kirkas. Tämän hetken ainoa toive on lämpimät työtilat, viimeisimmän tiedon (pari tuntia sitten) mukaan maalailupaikassa -24 astetta, ei mitkään parhaat olosuhteet.

*HenTeri*

Quote from: Kalamies1000 on February 18, 2009, 18:32:32
Tuossa uintilevykokeilua sillä 3cm aihiolla. Pientä tirinää uinti on niin liian isoilla kuin liian pienilläkin koukuilla. Jospa vielä jostain löytäisi ne sopivat koukut. Hyvin tuo tuntuu kelluvan, mutta kun sen painottaa niin saa uimaan 100 kertaa helpommin ja se uikin paremmin. Lankana 0,8 rosteria, onnistui se siitäkin. Sunnuntai iltana maalailtu, nyt vasta sain lakat päälle ja muut asiat paikalleen. Tunaroin aika pahasti toisen puolen kanssa, tämän kuvatun puolen vielä annan itselleni anteeksi.

"Livenä" katsottuna tuo turpalätkän liima on aivan kirkas. Tämän hetken ainoa toive on lämpimät työtilat, viimeisimmän tiedon (pari tuntia sitten) mukaan maalailupaikassa -24 astetta, ei mitkään parhaat olosuhteet.

Hienohan tuo on ! En itse ainakaan huomaa tuossa mitään huonoa, paitsi, että tainnu muotti vähän heilahtaa/maali valua kun näkyy olevan muutamissa kohdissa sen näköinen ? Itsellänikin kuivumassa ja ehkä viikonloppuna saa maalaamiset valmiiksi... käytän lakkamaalia, kun ei ole ruiskua eikä lakkaa.. :| Viikonloppuna ehkä pääsee uittamaan vaappuja itse tehtyyn vaappualtaaseen  :-)
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Jake-zxc

Quote from: kapulan vetäjä on February 18, 2009, 15:36:55
kipase hakee tai sano vanhemmille että käy hakemassa asetoonia ja lorauta sitä purkkiin,sekota hyvin nii on
iltasella valmista propi tököttiä tai tee uus satsi ,mutta en suosittele käytää asetooni pohjasta propia lakkaukseen
ei taho sietää vesi lirut ainakaan.
Ai mitä?!? Eikö Deka maalit kestä asetoonia?  :-o Käytän Deka maaleja koska ei ole ruiskua eikä ilmastointia verstaasta.

KALIKKA

perus värit joten kuten mut erikois värit niin ja näin joskus onnistuu joskus ei hommaa capin lakkaa ni rupee onnistuu+ohenne siihen.
jake.  minkäs merkkistä tinneriä käytät? diccon tinneri ei sovellu nykysin sulatukseen.joku tais mainita ekokemin (mikähän se nyt oli)
soveltuvan paremmin.asetooni on lakkaukseen liian tujua.joku varmaan tietäs paremmin.
kokeilin tuossa lakkausta lantraamattomalla capilla ja pinta olikin yllättävän hyvä ja neon väritkin kesti kuosissaan,mut lakkaa kuluu
aikas paljon.

Mikkoporo

mä en lantraa cabin lakkoja muuta kuin imeytykseen. helppoa ja nopeeta.

perza

Quote from: Mikkoporo on February 19, 2009, 12:33:09
mä en lantraa cabin lakkoja muuta kuin imeytykseen. helppoa ja nopeeta.

Noissa cabin lakan paksuuksissa on paljon eroja, riippuen mistä on lakan ostanut. Jotkut pienemmät liikkeet, kun purkittavat itse lakan esim. litran purkkeihin niin laittavat ohennetta sekaan eli ohentavat valmiiksi. Silti hinta on sama parikymppiä/purkki. 
Toisaalta taas suoran lakkavalmisteelta saattaa lakka olla todellakin jäykkää. mutta itekki kyllä vetelen pohjat(pari kastoa) ohkasella ja siihen päälle paksummalla joku 5 kastoa ja sitten maalit ja taas paksummalla 5-6 kastoa. Uintilevyn jälkeen ohkasella lakalla kerran tai pari.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

ris_to

Tuossa on ensimmäinen foliovaappuni

Ja tuossa vähän vanhempi kuva.Nyt tulee pieni tauko,koska uintilevyt ovat päässeet loppumaan.No,pitää tässä jollonkin tilata lisää.

KALIKKA

ris_tolla näppärät kapulat mut sais miun mielestä tuo satulalevy olla loivemmassa kulmassa(ehkä)tuo puna musta
hile versio on kyl aikas kiva :lol:
pirskatti pojat ette sit oo maininnu tuosta ohentamisesta (tai sit mie olen puusilmä :|)kun asetoonilla
ohennetulla capillä huitas neon värien päälle ,tuloksen arvaa,mut saataa olla ,että siirryn lv1 capiin pinta lakassa
nii ja mie olen tilannu oman käpin tehtaalta värisilmän kautta.

perza

Quote from: kapulan vetäjä on February 19, 2009, 15:58:48
ris_tolla näppärät kapulat mut sais miun mielestä tuo satulalevy olla loivemmassa kulmassa(ehkä)tuo puna musta
hile versio on kyl aikas kiva :lol:
pirskatti pojat ette sit oo maininnu tuosta ohentamisesta (tai sit mie olen puusilmä :|)kun asetoonilla
ohennetulla capillä huitas neon värien päälle ,tuloksen arvaa,mut saataa olla ,että siirryn lv1 capiin pinta lakassa
nii ja mie olen tilannu oman käpin tehtaalta värisilmän kautta.

No mä ohentelen asetonilla cabin lakat eikä ole ongelmia ollut minkään cabin värin kanssa. Vähän voi valua jos horveästi maalaa päällekkäin eri värejä.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tonnimiäs

Ei vaan karkaa aiheesta tuo juttu?

Tässä nyt eilen suttailtu ja se vanhempi muikku odottamassa käyttäjäänsä ja lopullista kuivamista.

KALIKKA

komiat kapulat kalamiehellä :-)oisko tuo eka kerta kun vähä lipiää jutut aiheesta.sori (vajoaa pöydän alle)