Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

millanen lippa olis hyvä ahvenelle?

Started by jope, June 14, 2004, 20:55:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jope

Oon käyny sellatteella joella kalassa, mutta ei oo tullu mitään :( Mikä lippa ois hyvä ahvenelle (tummassa vedessä)? Siis minkä värinen ja kokonen?
KALA MIES ON ERI MIES  

QUAKE RULES!!!!!!    :D   :D     :D

DIABLO2 RULETTAAA!!!!!!    :D   :D

Kala_Jökke

Jotkut kuusamon ja meppsin värikkäät lipat. Koot 2 ja 3. Lisäks pienelle ahvenelle koko 1. Itsekkin kalastan tummassa vedessä ahventa. Kuusamon kyf-lipat ja meppsin agliat.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

KatchU

meppsin agliat on ainakin hyviä. myös kuulemma blue fox vibrax ja calico cat on toimivia...

Tatuu

Edellä mainitut ovat hyviä, mutta droppenia ei saa unohtaa...
I think that he has gone FISHING....

KatchU

marabou

Sido siiman päähän kumikala jonka eessä on pieni lippa.  :)

JA JOHAN RUPES TOIMII!!!

Anonymous

Anonymous

Osta mepsin kupari kokoa 2 ja 3 ni et jää ilman ahventa!!!

nelitahti

Itse olen abu reflexeillä saanut aika hyvin.
-nelitahti

Miskala

Calico cat on aina ollut paras ja väri yleensä ollut kelta, puna valkoinen. Ahventa tulee reilusti ja melkein joka reissu muutama hauki myöskin. Koko paras siinä 2-4 vaiheilla, ellei sitten isompaa etsi. Mepps toimii vähän harvemmin, mutta joskus vain niillä tulee ahventa.

Acke

Vähän lippoja heittelen, mutta parhaasksi olen todennut Blue Foxin Super Vibraxsin kuparinvärisenä ja yhden keltaisen halppislipan.

Suurkalastaja1

Meppsin lipat koossa 1-3, Blue Fox Vibraxit koossa 1-3, Calico Catit, Lotot. Kokeilemalla selviää :lol:Väreistä ainakin kupari, hopea, punainen, keltainen ym.  ovat hyviä.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Hagge

Aijemmin sanotut lipat, väreistä sen verran, että täälläpäin ovat tykänneet eritoten mustasta, punaisesta ja kuparista.
Ovat toiset kehuneet kumikala-lippojakin, (<- vai kitä ne nyt oli) eivät kyllä ole itselläni saaneet paljon uittaikaa, mutta ensikesänä oli tarkoitus kokeilla erilasia ahvenvieheitä, joten eiköhän niillekin uittoaikaa löydy. :roll:

KÖSTER

Niin, olihan siinä joessa kalaa?

Mepps Aglia 2 kupari punaisilla pilkuilla välillä pysäyttäen ja vajottaen tarjottuna sopivalla siimalla esim 0.14 mm
kuitusiima kestää näköjään nippa nappa koukun suoraksi vetää kyseisestä vieheestä.

Sinne lumpeiden ahvenvitojen ym. vesikasvusten
tienoille kun heittelee aamuin illoin pitäis jotain tapahtua,akanvirrat,päävirran reunat,kivien huopeet,kosken niskoilta voi jalokalatkin
paukauttaa jos moisia sattuu joessa asustelemaan.

Esim. vantaanjoella kirjolohia lipalla tilasto ykkönen omalla kohdallani, edullinen hinta kalastavuus ok. laatua ei 2-3 eurolla voi odottaa esim.
koukut aikas notkeeta sorttia :-)

KÖSTER

Oho tämähän olikin vetouistelu aiheen alla, pahoittelen kömmähdystä mutta ohjeet toivottavasti
edes vähän auttaa saaliin hakemisessa?