Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

kala-ja ottikalenteri

Started by älypää, March 18, 2009, 16:51:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Luotatteko kalakalenteriin/ottikalenteriin???

En
Kyllä
Joskus
En tiedä mistä puhutaan

älypää

-Kalenteri, josta näkee kalan syöntiaktiivisuuden

http://www.kuusamonuistin.fi/kalakalenteri.htm

Karski

Minulla on itselläni nuissa erä-lehdessä tilatuissa kalapäiväkirjoissa nuo kalanterit vuodelle 2010 asti muistaakseni niin hyvähän nuita ottipäiviä on sinne asti ennustaa.Kyllähän nuo ovat joskus pitäneet paikkaansa, mutta sehän on ihan sattumaa.Enemmälti ne eivät pidä paikaansa.Minäkin voi tästä melko nopsaa tehdä noppaa heittämällä tuollaisen kalenterin, jossa varmasti jokin kohta pittää paikkaansa, mutta suurimmaksi osaksi ei.
''eise oo niin justiinsa''

Aatami

Mielestäni kalan tulo on kalastajasta kiinni, ei kalenterista. Sano kuka mitä tahansa, niin miehessä on vika jos kalakalenteri näyttää huonoa syönti ja et saa kalaa. Olen yrittänyt opetella uuden käsitteen, tuurilla ei ole mitään tekemistä kalastuksen kanssa. Tuon pohjalle kun rakentaa, niin tajuaa etsiä virheitä syömättömyyteen.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Torro

Ensiksikin kalaa tulee aina, pitää vaan löytää oikeet välineet ja taktiikat sen saamiseksi.

Toisekseen mulla on aika yleensä niin kortilla että mie meen kalaan silloin kun suinkin kerkiän... en silloin kun kalenteri käskee menemää
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

jompsu

en luota kalakalenteriin vaikka saattahan sillä jotain merkitystä ollakkin :-) eikö sillä kalenterilla ole jotain tekemistä kuunkierron kanssa..
kyllähän ne kalat pitää itse löytää eikä mennä silloin kalaan kun kalenteri näyttää hyvää syöntiä..
tä...?

Crice

Eiköhän se kala itse tiedä onko syöntikausi vai ei... Siksi en luota näihin kalentereihin yhtään. Tulos on minulle ainakin melkein aina sama oli syöntiä tai ei :-P
O_o

nelitahti

Itse en kyllä noihin hömpötyksiin usko. :-)
-nelitahti

tyhjän_pyytäjä

Ihan merkityksetön koko kalenteri!  :roll: Sillon tulee kalaa kun on kala syönnillään...

kalle

Kalentereita on monia, ja perusteet ottaako, vai ei - ajankohdille ovat monissa hataria, itse uskon jonninverran kuunkierron merkitykseen kalan aktiivisuudessa, ja kuulemma on sellaisiakin kalentereja, jotka perustuvat siihen, joten onhan minun silloin juurikin niihin jonkinverran uskottava :-)

Toki homma on aina myöskin miehestä kiinni, siittä olen samaa mieltä, joskus olen mietiskellyt, että saaliin saamisesta on kiinni 90% kokemusesta=tieto/taidosta, ja loput 10% muista tekijöistä, sis. mm: "kala-onnen" Nämä ovat vain minun mielipiteitä, eikä minulla ole esittää mitään tieteellistä teoriaa niiden tukemiseksi...