Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

kuusamosta siikaa

Started by fisunpaistaja, May 31, 2003, 18:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fisunpaistaja

Mistäpäin kuusamoa nousee siikaa parhaiten heinäkuussa vai nouseeko ollenkaan. :)
Virvelillä ajattelin yrittää, heittämällä ja vetouistelemalla.

Fisunpaistaja
fisunpaistaja, joka hiki hatussa fisujaan paistelee. Onneksi kalastus on helpompaa....

Fiskala

Olin viime kesänä ja sain pieniä siikoja Kitka-järvestä (Yli-Kitka) pienellä Hotta-vaapulla vetäen.

fisunpaistaja

Kiitos!

Käynpäs sitten kitkalta kokeilemassa, jos saisi pannulle jotain tirisemään.
Mitä vaappua käytit?

Fisunpaistaja :)
fisunpaistaja, joka hiki hatussa fisujaan paistelee. Onneksi kalastus on helpompaa....

Haugi

Minäkin olin Yli-Kitkalla viime kesänä ja sain siikoja. Tosin olivat todella pieniä, suurimmat ehkä 20 cm.
Kahtena edellisenä kesänä olen käynyt Kangerjärvellä, josta sai vähän suurempaakin siikaa, suurimmat 0,5 kg. Kangerjärvestä kalat tosin olivat niin kovan työn takana, että en suosittele kenellekään!
Ottivieheenä ovat toimineet Seniorit väreissä must-pun, "keltaperse" ja ahven. Fiskalan mainitsema hotta toiminee samalla teholla.
Kalastustavoista Kitkan kokoisella järvellä voi suositella vain uistelua. Mieluiten soutaen.  Jos omistat perhovehkeet, älä unohda niitä matkasta! Yöllä siiat alkavat tuikkia, jolloin ne eivät ota enää vaappuun. Silloin on perhon aika.
- Haugi -

Fiskala

Semmosia pieniä ne oli. Me savustettiin. Sain ne Hotta-vaapulla (oranssi-keltanen).