Mistä saa värillisiä kärpäsentoukkia???

Started by älypää, March 24, 2009, 17:36:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

älypää

Olen tuossa miettinyt, että mistä voisi saada tai miten pystyisi tekemään värillisiä kärpäsentoukkia... :?(esim. keltainen, sininen, vihreä) Kaupasta löytyy punaisia ja vaaleita mutta ei muita...

Aatami

Etsippä sellasella nimellä, kun jokeritoukat. Siinä purkissa pitäisi olla kaiken värisiä toukkia. Varmaan netistäkin saa tilattua joltain niitä eri värisiä. Onko jollain tietoa?
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

jarmoankka

Eikö Kalastusvälineessä ole? Ainakin on ollut. En tiä voisko niitä sitten elintarvikevärein värjätä... taitavat saada värinsä jo ruoan mukana...?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

älypää

Joo saattaa siellä kalastusvälineessä ollakin en vaan ole huomannut kysyä :-)(kiitos vastauksista)

sube

Ainakin hong kongeissa on nykyään myytävänä tuommoisia "jokeri" kärpäsentoukkia. Ja siellä on ainakin sinisiä ja jotain ruskeita toukkia.

jompsu

Yliveskan kärkkäisellä on ainakin moni värisiä toukkia.
mistä minä olen toukat ostanut niin yleensä tarjolla on ollut myös värillisiäkin...
tä...?

kalastan_kaikkea

Limingantullin prismasta saa monen värisiä toukkia. (sin, pun, vio, vih, val, kel ja oranssi.)
86c purkki muistaakseni.

Tuhe

Itse olen kokeillut nuita sinisiä ja vihreitä toukkia, mut huonoin tuloksin. En enään osta niitä sekapurkkeja, vaan kolmea eri sävyä. Punaiset, valkoiset ja ORANSSIT ovat nykyisin käytössä. Merellä täällä perämeren alueella oranssi itsellä päävärinä, kun vanhemmat pilkkijermut sanovat, et tämän alueen merikatkat ovat sen värisiä. Hankala saada kyseistä väriä, mut sen takia pitää joku pilkkikisa käydä, kun siellä eräs heppu myy niitä. Itse panostan tällä hetkellä surviaisiin, kun kala huonolla syönnillä, niin parhaiten olen surviaisilla kaloja saanut. Tänään ostin survareita 200-300g, et riittävät viikoksi, kun alkoi viikon pilkkiloma. :wink:

Tornio_River

vähän kun viitsii katsella näitäkin sivuja niin ongelmaan löytyy vastaus mainostus osiosta.

http://matofarmi.net/index.php/hinnasto

XxFilthxX

Niin tuolta matofarmilta saa vaan yhtä väriä yhdessä purkissa eli ei saa jokeritoukkia...