Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Turun seudulta Ruutanaa?

Started by Kolmipiikki, April 18, 2006, 22:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kolmipiikki

Missä päin Turkua olisi lampi(a), mistä saisi melko takuuvarmasti Ruutanoita?
Kaislikon kunkku!

Torro

Kellään ei näytä olevan tietoa? ....kiinnostais muakin
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Erätuli

Ei nyt ihan Turusta mutta Paimiossa on kaksi uimapaikkaa: ankkalampi ja hiekkahelmi. Niissä voi onkia sillon kun ei uida ja ruutanaatulee.
¤Erätuli

Jacke

En tiennytkään, että ankkalammessa tai hiekkahelmessä on ruutanaa.
Onhan siellä hiekkakuopillakin varmaan kun samanlainen kun hiekkahelmi, mutta sehän ei ole uimapaikka.
Milläs sitä ruutanaa muuten saa?

kalastaja123

kenties tavallisella mato ongella?

Torro

Quote from: Jacke [TAP] on March 29, 2009, 19:54:52

Ite lähtisin koittamaan ensin moottoriuistellen 18cm Magnumilla...

Äly hoi, perus mato-ongella vaan ja maissia voi koittaa vaihtoehtosena syöttinä, mutta kyllä se mato niille kelpaa
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

mika922

Quote from: El'ToroRosso on March 29, 2009, 22:04:11

Ite lähtisin koittamaan ensin moottoriuistellen 18cm Magnumilla...

Kerro tuloksista mullekkin... :-D
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

Erätuli

En tiennytkään, että ankkalammessa tai hiekkahelmessä on ruutanaa.
Onhan siellä hiekkakuopillakin varmaan kun samanlainen kun hiekkahelmi, mutta sehän ei ole uimapaikka.

Hiekkahelmen hiekkakuopilta saa ruutanan lisäksi myös ahventa :wink:

¤Erätuli

villeboy5

"kuninkaan kalliolla" on yksi paikka uttta tosin ruutanat ovat aika pieni sanottaisko 10-20cm pituisia olen koittanut siellä mutta pari nykäsyö kävi kannattaisi kylläkin mennä aikasin keväällä meinaan se lampi on mahdoton onki paikka kesällä kun ruohoa levää siellä sun täällä, siis kuninkaan kalliolle johtava hiekkatie ravattulan citymarketin läheltä "vanhalinna" aja hiekkatietä kunnes tulee iso tunturin näköinen kallio kallion paikkeilla käänny oikealle vastaan tulee punainen rakennus sen takana lampi sijaitsee. :-)

zima

sain muute 48cm omavalmiste vaapulla se jäi pyrstöstä kiinni....

Cmon Catch and releace

Quote from: villeboy5 on September 17, 2009, 21:30:46
"kuninkaan kalliolla" on yksi paikka uttta tosin ruutanat ovat aika pieni sanottaisko 10-20cm pituisia olen koittanut siellä mutta pari nykäsyö kävi kannattaisi kylläkin mennä aikasin keväällä meinaan se lampi on mahdoton onki paikka kesällä kun ruohoa levää siellä sun täällä, siis kuninkaan kalliolle johtava hiekkatie ravattulan citymarketin läheltä "vanhalinna" aja hiekkatietä kunnes tulee iso tunturin näköinen kallio kallion paikkeilla käänny oikealle vastaan tulee punainen rakennus sen takana lampi sijaitsee. :-)
Juu, siellä on tosiaan ruutanoita. Itse olen saanut sieltä muutamia, ja kyllä sinne yli 20senttisiäkin on sekaan mahtunut suurimmat ollut jopa 200gr. Mutta kuitenkin kannattaa katsoa kansalaisen karttapaikasta, lampia ja järviä turun seudulta. Sanottaisko että 70% omistaa ruutanaa siihen verrattuna mitä itse olen tutkinut. Ja Littoistenjärvessä on ruutanaa, koekalastus saalina suurin ruutana oli 2,2kg. Ja koekalastuksen teki Kala- ja ympäristöinstituutti ammattikoulu.
Kireitä!