Unet.

Started by Olli83, July 18, 2008, 01:29:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Olli83

Yöeläjien chätissä oli jo oudoista unista puhetta, niin luodaan tällekkin oma aihe sitten :-D tänne kertomuksia kaikista  unista,mitä olette itse nähneet?  ja keskustelua niistä.

HuntaKilla

Tuollahan tuli jo noita mun saarnauksia unista. :-D Nyt voi onneksi kirjottaa ihan omalle threadille nämä.  8-)

Yks ihmeellisimpiä kuitenkin oli se, että soitin kaverille unissani. (Tai oikeastaan näin unta, jossa soitin kaverilleni ja sama tapahtui sitten todellisuudessa.) Seuraavana päivänä olisi ollut reissu, mutta kaverille soitin kahen aikaan yöllä ja rupesin kyselemään siltä, että mitä reissulle tarvitaan. Kaikkea settiä sille syynäsin pähkäiltäväksi.

Reissun aikana kaveri sitten rupes mulle syynäämään niitä mun kysymyksiä ja olin ihan pihalla koko jutusta. Siinä koko matka valui kaverin kanssa väitellessä että soitinko hänelle vain en. Kaverini kyllästyi sitten väittelyyn kanssani ja kaivoi taskustaan kännykän, etsi puhelutiedoista viimepuhelun keston ja ajan. Viimeisimmässä puhelussa oli mun nimi ja aika joloin olin soittanut.
Siinä sitten mietiskelin koko matkan ja sen jälkeenkin: "mite ihmeessä....?"  :-D

Tämä toinen on kait jonkinnäköinen "enneuni". (Tosin lyhyesti kerrottuna)

Unessa: Olin koulussa historian tunnilla ja opettaja oli aloittanut kokeiden jakamisen. Kun opettaja oli läntännyt kokeen naamani eteen, kokeesta oli tullut 7-.
Todellisuudessa: Aamulla sitten koulussa opettaja jako viimeviikon kokeet ja länttäsi lapun pulpetille. Katsoin koepaperia, jossa möllötti koenumero: 7-

Tämmöstä settiä tänään. Mitäköhän huominen tuo tullessaan? :roll:
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

-Crane-

Voisin julistaa itteni kaikista osaavimmaksi unien näkijäksi joka alalla. Siihen sisältyy unissakävely- ja puhuminen, lucid-unien näkeminen ja niiden
aikaansaanti. Ja tietenkin jokaisen unen muistaminen yksityiskohtaisesti.  :wink:

Kalamään

No jotai unia tullu nähtyä, mutta ei ne niin erikoisia ole. Onkos teistä joku nähnyt unta siittä että nukkuu? Meinaan ku tollasesta unesta herää niin on kuulemma ihan skitso fiilis.. Moni on kertonut ja netistäkin lukenut  :lol: Aika jännältä kuullostaa.
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Tom

No yhden enneunen olen ainakin nähnyt,yks tyyppi oli ollut pitkään koulusta poissa(monta viikkoo) ja edellisenä yönä näin unen että se on koulussa huomenna, ja se oli!
Yks uni on ollu semmonen,että se jatkui edellisestä, unesta, peräkkäisinä päivinä. Mutta en enää muista unesta mitään! että kun ahdistaa!! Itse asiassa nuo unet tulivat viime keskiviikkona ja torstaina. Aamulla muistan nuo unet jonkunaikaa, mutta sitten unohdan ne kokonaan. Viime viikolla heräsin itse siihen, tämän unen muistan...niin muistan unesta sen, että en saanut perämoottoria käyntiin, kun olin lähdössä joitakin karkuun. Sitten heräsin siihen, kun minä itse, hakkasin seinää nyrkeillä! Aivan outoa...Pahimpia unia on ne, kun yrittää juosta jotain karkuun, ja tuntuu ettei liiku yhtään, tai ihan hiljaa, ja juostessa kaatuilee kokoajan.

HuntaKilla

Mä taas näin viimeyönä unta jättiläiskarpeista. Harmi ku en muista siitä enää mitää. :|
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Jjj

Pahin uneni ainakin on selllainen että meeidän talossa oli jättiläis ampiaisia ja mää nukahdin ja kun heräsin nokastani roikkui ampiais pesä.(en heränny oikeesti vaan unessa nukuin ja heräsin.. toivottavasti tajusitte... :roll:)

kirjolohikäärme

Joskus puolivuotta sitten näin kummaa unta. Niin kummaa että muistan sen vieläkin. :-D

Uni:

Asuimme Oulun keskustassa Laanaojan varressa. Olin tulossa koulusta kotia ja olin jo koti pihalla, kunnes matikan opettajani toi minulle paperisessa leipä pussissa eläviä kaloja minulle. Se sanoi, että kalat pitää istuttaa ojaan. Otin pussin ja tutkin kaloja. Siellä oli ahvenia ja yksi purotaimen. Talomme kohdalla ojassa oli pieni koski. Kävin laskemassa kalat sinne. Samaan aikaan äiti sanoi, että kun taimen kasvaa, minun pitää pyydystää se meille ruoaksi. Samaan aikaan taimen alkoi kasvaa silmissä. Kohta se oli niin iso, että koskessa oli liian vähän vettä kalalle. Puolet selästä oli veden yllä. :-D Ajattelin, että nyt siitä saa hyvän ruokakalan ja rupesin koppaamaan sen käsillä kiinni. Kun sain sen kätteen, se muuttui olut-pulloksi! Sitten koppasin myös ahvenet käsiin ja nekin muuttuivat pulloiksi!

Sitten heräsin.... Kumma uni.

edit: Virheen korjasin.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Siikapossu

Viime yönä näin hirveää painajaista.

Olin pelaamassa tuplapottia Siwassa, ja tungin sisään kaksikymppiä RAY:n korottaman päävoiton toivossa. Pelasin pikapelillä pari kierrosta, ja sitten pamahti 12 euroa lasiin. Tuplasin, ja kerrankin meni klaavalla oikein. Voitoissa 24 euroa, ja kone sylki neljä euroa ulos.

Sitten pamahti kunnolla: kolme perättäistä mansikkaa kaikilla linjoilla! Myös tuplauslinjalla! Ruutuun tuli teksti: "ERIKOISVOITTO 100 EUROA"

Jes! Tätä mä oon aina halunnu ja nyt mä sain sen!

Painoin voitonmaksua, mutta mitään ei tapahtunut. Voitoissa molotti komeat 120 euroa, mutta kone meni ihan jumiin. Hakkasin raivona sitä voitonmaksua ja kiroilin. Mitään ei tapahtunut. Kone vain tösötti hiljaa kuin halvaantunut hämäläinen.

Hakkasin nyrkillä sitä keltaista voitonmaksu-nappia, ja yhtäkkiä ruutuun tuli teksti: "KONE EPÄKUNNOSSA - EI MAKSUA"

Sitten viiden sekunnin päästä tuli uusi teksti: "OTA YLÖS KOHTA RUUTUUN ILMESTYVÄ NUMEROSARJA. NUMEROSARJAN ESITTÄMÄLLÄ RAYN VALTUUTETULLE EDUSTAJALLE RAY MAKSAA SINULLE VOITON TILILLE.

Sitten ruutuun tuli joku käsittämättömän pitkä numerosarja, ja se viipyi ruudussa kaksi sekuntia! Miten siinä ajassa voi ehtiä ottaa sen ylös??

Sitten näin sitä kuuluisaa punaista, ja iskin nyrkin läpi rullien suojakuvusta. Potkin raivona sitä konetta, ja myös koneen jalustan muovit halkesivat. Sitten tuli se kauppakeskuksen läski redneck-vartija ja suihkutti naamalle pippurisumutetta. Sitten kohta mua vietiin maijalla jollekin selviämisasemalle, vaikka en ollut nauttinut mitään.

Loppuun vielä uhkailin vartijaa Rambosta opituilla vuorosanoilla: "Älkää ahdistelko minua tai aloitan oikean sodan!"

Komeat vahingonkorvausvaatimuksethan sitä kolahti postilaatikkoon seuraavalla viikolla, ja voitot jäivät lunastamatta.

kalastan_kaikkea

Muistan yhden ikävän unen.

Heräsin kotonani ja tiedostin, että ketään ei ollut kotona. Lähdin kouluun. Kävelin metsän läpi ja tulin pienelle lammelle. Yhtäkkiä nousi sankka sumu ja lammen vesi tyyntyi täysin. Oli ihan hiljaista ja lähdin kävelemään sumuun. Sumu oli niin sankkaa, ettei siinä nähnyt mitään. Yhtäkkiä olin taas lammen rannalla. Yritin poistua lammelta monta kertaa, mutta en onnistunut. heitin kiven lampeen ja vesi värähteli. Oli niin hiljaista, että veden loiskahdus täytti ilman. Yhtäkkiä sumu oli niin sankkaa, että näki vain veden. Sitten kuului vaimeaa kohinaa ja jotain suurta ja tummaa tuli vettäpitkin sumusta.
Se oli iso laiva, joka tuli suoraan päin. Kun heräsin aamulla oli omituinen tunne, enkä mennyt kouluun lammen kautta.

Peketeus

Minähän näen melkein joka yö unia ja sehän tässä ärsyttääkin. (Pitäisi varata aika kallonkutistajalle tai jotain)

Painajais unet ne on niin sitten piinaavia. Julkisella paikalla alasti ja vaatteita ei löydy sitten mistään.  :-D

Naamakala

Nää unihalvaukset kuulemma aika pelottavia kokemuksia. Onko jollaki ollu unihalvaus?
Taito on sitä kun tuuri tulee tavaksi

OsPa

Quote from: Naamakala on April 04, 2009, 14:30:05
Nää unihalvaukset kuulemma aika pelottavia kokemuksia. Onko jollaki ollu unihalvaus?

Itselläni ei ole ollut, mutta isoveljeni kertoi, että yhtenä yönä hänelle oli tullut unihalvaus. Kaikki äänet olivat kuuluneet tavallista suurempana, ei pystynyt liikkumaan, erilaisia valoja välkkyi jokapuolella, yms... Tähänkin on kai jokin tieteellinen selitys, mutta mikä?

lareman

Quote from: OsPaaa on April 04, 2009, 14:39:46

Itselläni ei ole ollut, mutta isoveljeni kertoi, että yhtenä yönä hänelle oli tullut unihalvaus. Kaikki äänet olivat kuuluneet tavallista suurempana, ei pystynyt liikkumaan, erilaisia valoja välkkyi jokapuolella, yms... Tähänkin on kai jokin tieteellinen selitys, mutta mikä?
Joo. Elikkä tietoisuutesi "herää", mutta unen aikana toimivat liikkumisen salpaajat "pysyvät päällä", jolloin heräät muttet voi liikkua.

Pescador

Tämä?: http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Off Topic (?)

SUURkalastaja jyväskyläst

Juu, olen kuullut noista jonkun verran. Itse en ole kokenut onneksi ainakaan vielä. Joku kertoi muistaakseni, että selällään nukkuessa niitä saa helpommin.. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Jjj

Mulle on varmaan joskus tullut unihalvaus.
Tuntui, ettäputoaisi jostain korkealta ja ei voinut liikkua.

.Ville

Juu on. Olin joku 6-vuotias ja ilkeä luurankomies pelotteli siinä, enkä voinut huutaa apua.  :-D

Painajaisia on ollut joskus, joissa ei voi huutaa apua. Onneksi en ole nähnyt pahoja painajaisia moneen vuoteen.  :-)

Ne painajaiset, joissa olet alasti julkisella paikalla ja vaatteita ei löydy mistään on aika ärsyttäviä.

Joskus voi päättää unessa mitä tekee, silloin on mukava tehä mitä sattuu.  :-D
<><

pilkkiäijä

Nään todella usein sellaista unta että hyppään järveen kännykkä taskussa, ja otan sen sieltä pois vedessä ja nostan pinnalle  :-D
Tajusin yksi päivä että monta kertaa on tuota unta tullut nähtyä.

Pienenä näin unta kummituksista ja susista, ja niissä ei ikinä voinut huutaa apua. Useimmiten susiunet tapahtuivat omassa rappukäytävässä/kellarissa/kotona/lähiympäristössä, ei ikinä tuntemattomassa paikassa. Aika moni niistä on jäänyt mieleen.

Sellaista unta nään myös nykyään usein, että nousen sängystä ja menen vaikka keittiöön syömään, kunnes herään uudestaan sängystä enkä olekkaan lähtenyt mihinkään.
Olen kalastelijapoika!

Ihmevirveli

Viime yönä näin aika omituista unta. En muista siitä muuta kuin yhden pätkän, jossa hirtin ihmisiä meidän omenapuuhun isän kanssa. En mitenkään laskeskellut niitä, mutta jostain on sellainen tunne, että puussa killui 38 ihmistä. Pelottavaa oli, että yksi puussa killuneista hymyili minulle ja vilkutti.  :-o Pelottavaa eikö?

EDIT:
Quote from: -Crane- on July 18, 2008, 02:44:47
lucid-unien näkeminen ja niiden
aikaansaanti

Mitäs nämä lucid-unet ovat?
Allekirjoituksia ei tueta.

lareman

Quote from: Ihmevirveli on April 06, 2009, 19:04:24
Viime yönä näin aika omituista unta. En muista siitä muuta kuin yhden pätkän, jossa hirtin ihmisiä meidän omenapuuhun isän kanssa. En mitenkään laskeskellut niitä, mutta jostain on sellainen tunne, että puussa killui 38 ihmistä. Pelottavaa oli, että yksi puussa killuneista hymyili minulle ja vilkutti.  :-o Pelottavaa eikö?

EDIT:
Quote from: -Crane- on July 18, 2008, 02:44:47
lucid-unien näkeminen ja niiden
aikaansaanti

Mitäs nämä lucid-unet ovat?
Lucid unet ovat unia, joissa "herää" uneen, eli tiedät olevasi unessa. Tällöin unen tarinamainen rakenne poistuu ja voit tehdä unessa aivan mitä haluat.

SUURkalastaja jyväskyläst

Eikun onhan minullakin joskus pienenä kuumehöyryissä ollut unihalvauksia. Silloin oli oikeastaan useastikkin, kun olin kuumeessa.
Tuntui, että seinät tulevat päälle enkä voinut liikkua.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

pro-onkija

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on April 06, 2009, 19:36:23
Eikun onhan minullakin joskus pienenä kuumehöyryissä ollut unihalvauksia. Silloin oli oikeastaan useastikkin, kun olin kuumeessa.
Tuntui, että seinät tulevat päälle enkä voinut liikkua.
Minulle niitä unihalvauksia tulee melkein joka yö jos on kuumetta. Ei aina välillä uskalla käyvä nukkumaan ku tietää, että sellanen saattaa tulla. Minulla ne on sellaisia, että tyyny,peitto ja patja tuntuis tosi kovilta ja sitten kaikki kuuluu kovemmin ja tuntuu kun aika menisi paljon nopeammin. Yleensä jos sellainen tulee nousen ylös ja menen ottamaan lääkkeen ja katselen akvaariokaloja ja menen sitten nukkumaan.

unatco

Quote from: Pescador on April 04, 2009, 15:03:41

Tämä?: http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

itellä on kerran ollut.. ei pysty liikkumaan yhtään, ja tuntui, että saisin jonkin sydänkohtauksen ja hengitysvaikeuksia. rinnassa jyskytti miten sattui. toivottavasti ei enää ikinä tule samanlaista..
aamulla luulin, että on joku paha sydänvika ja tarttee mennä lääkäriin, mutta en sitten mennytkään, ja ajan myötä tämäkin mystinen tapahtuma selvisi..

toinen uni mikä tulee aika usein - välillä pyöräilen ja pyörä osuu johonkin pomppuun ja välillä vain hyppään, esim tramboliinilla unessa, niin lennän perkuleen korkealle ilmaan, ja kun alan pudota, niin herään ennenkuin osun maahan. tuntuu aivan jaloissa asti sellainen omituinen tunne alastulovaiheessa.. aivan kamala tunne.

tuollainen uni kävi juuri viime yönä. näin unta, että olen mökillä uimassa rantavedessä ja jonkin nainen otti minusta kiinni ja heitti minut matalasta vedestä ylös ilmaan ja niinkuin eteenpäin, niin lensinkin kauhean korkealle ja vastarannalle olevaan kallioiseen paikkaan asti :D

sitten on kuulemma sellaisia unia kuin valveuni.. vissiin hiukan pelottavaa :D työkaverille tuli sellainen.
hän heräsi yht'äkkiä kun jokin huumehörhö seisoi sängyn vieressä ja pyysi kaverin lompakkoa.
työkaverini käski hörhön lähteä ja päästi etuovesta ulos, kun se äijä oli kuulemma kiivennyt parvekkeen kautta sisälle, vaikka parvekkeen ovi oli kokoajan kiinni ja tapahtumapaikka oli kerrostalon 3.kerros ... 
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

Torro

Quote from: unatco on April 06, 2009, 23:49:17

toinen uni mikä tulee aika usein - välillä pyöräilen ja pyörä osuu johonkin pomppuun ja välillä vain hyppään, esim tramboliinilla unessa, niin lennän perkuleen korkealle ilmaan, ja kun alan pudota, niin herään ennenkuin osun maahan. tuntuu aivan jaloissa asti sellainen omituinen tunne alastulovaiheessa.. aivan kamala tunne.

Toi on kauhee. Ite usein putoan unessa jostain korkeelta ja vaikka kuinka yrittää olla sitä ajattelematta niin aina vaan putoaa uudelleen. Kauhee tunne kun on tippumassa jostain ja meinaa et nyt mie kuolen....se jotenkin oudosti tuntuu varpaissa/jaloissa
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

kirjolohikäärme

Joskus näin kauheaa unta. Olin yhdellä koskella kalassa. Seisoin kovasti virtaavan kosken yllä sillalla. Yhtäkkiä tiputin Rapalan vaappuni veteen. Lähdin juoksemaan alavirtaan, ja pitkään juostua sain sen haavilla kiinni. Menin takaisin sillalle, otin pakin ja ajattelin että tuohan oli siistiä. Kaadoin koko pakin sisältöineen veteen sillan kaiteen  yli. :-D Yhtäkkiä tajusin, että en millään voi saada niitä kaikkia kiinni.  Rupesin huutamaan panikissa ja heräsin. Hiki vain valui päältä ja tarkisin heti, että pakki on sänkyni alla turvassa.   :-D

Joskus muulloinkin olen nähnyt tuon kaltaista unta, että olen vahingossa potkaissut pakkini jostain sillalta koskeen. Toivottavasti ei ole enneunia... Meinaan, että olisi aika kallis potkaisu jos se johonkin koskeen lasahtais koko pakki.  :-P
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Panze

Viime yönä nukahdin ERÄ-lehden ääreen ja valo jäi päälle. Toivottavasti tämä ei ole enne-uni. Menimme pilkille läheiselle järvelle naapurini kanssa (jonne mennään tänään oikeasti) ja kairasimme muutamia reikiä, sitten minä ajattelin mennä normaaliin tapaan vähän lähemmäs virtapaikkaa, jolloin jää rusahti. En tietenkään juossut rantaan päin, vaan läksin selälle päin pakoon, jonka seurauksena humpsahdin jäihin. Siinä sitä sitten rupateltiin naapurille muina miehinä. Tässä vaiheessa heräsin valoon, joka oli jäänyt päälle, mutta en sitten jostain syystä jaksanut laittaa sitä pois päältä, nukahdin. Toinen uni. Serkkujen kanssa olimme pellolla pomppimassa onget mukana. Pelto oli märkä ja siellä oli paljon vesi/kuralammikoita, jolloin sanoin serkuilleni, että tuosta lätäköstä vedetään kauden isoimmat ahvenet. No laskin syötin veteen, joka oli jonkinlainen pussi täynnä töhnää, serkkuni upotti sen lätäkköön ja heti nappasi kauden eka 500g+ ahvena. Naureskeltiin siinä vähän aikaa ja laitettiin syötti takaisin veteen ja taas iski samanlainen ahven. Tämän jälkeen ei siitä lätäköstä enää mitään tullut, joten lähdettiin kotia kohti. Matkalla hiekkatietä pitkin näin lätäkön edessäni ja ajattelin katsoa onko siellä fisuja. Tongin kuraa jaloillani, kunnes hauki tuli näkyviin ja nostin sen käsilläni ylös. Menimme kotiin, jolloin heräsin valoon, joka oli jäänyt illalla päälle.

Nyt sitten pitäisi lähteä pikille, toivottavasti selvitään :roll:
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

kala___mies___95

Quote from: El'ToroRosso on April 07, 2009, 15:30:19
Quote from: unatco on April 06, 2009, 23:49:17

Toi on kauhee. Ite usein putoan unessa jostain korkeelta ja vaikka kuinka yrittää olla sitä ajattelematta niin aina vaan putoaa uudelleen. Kauhee tunne kun on tippumassa jostain ja meinaa et nyt mie kuolen....se jotenkin oudosti tuntuu varpaissa/jaloissa

Itelläni on todella useasti tommosia pelkään korkeita paikkoja.Yhessä unessa olin koulun sisällä olevalla kaiteella siitä on joku 3-4m pudotus.Yhtääkkiä hyppäsin ja nousin pystyyn ja jatkoin hypäämistä todella pelottavaa :-o.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Rambo-Jonne

Itselläni yksi toistuva "painajaisteema" on sellainen, että meikäläisen täytyisi juosta hakemaan apua/karkuun jotakin ja vaikka kuinka yritän pinkoa niin liikun hikisesti kävelyvauhtia... Todella ahdistavaa!

-Juippi-

Nyt alkaa kalassa.net tekemään tehtävänsä. Toissayönä unessa selasin foorumia ja kalasaalis-aiheessa oli Perza laittanut juttua ja kuvan 175kg roskakala saaliistaan, jonka hän oli nostanut pilkillä neljän ystävänsä kanssa. Pitää vissiin alkaa rajoittamaan täällä vierailua.  :-D
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.