Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Nuoret pilkkijät katoavat...

Started by Arffi, February 28, 2007, 09:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jacke

Voi kun olisi hienoa kun olisi täällä etelässäkin oman ikäistä pilkkiseuraa.
Yhden tiedän koko koulusta joka harrastaa pilkkimistä, mutta ei sekään taida ihan aktiivisesti sitä tehdä.
Puolet koulusta pelaa jotain Counter-Strikea koneella päivät pitkät. On hienoa, että jollain on omat pilkkikaverit.
Esimerkiksi ainakin näillä nuorilla pilkkijöillä taitaa olla, kuten Vikellä, Jompsulla, Jake-zxc ja El Bartolla.
Ainakin kun näitä reissuraportteja lukee, niin olette aina jonkun kaverin kanssa pilkillä.

kalastaja123

missä päin etelässa asustat ite siin pernaja-loviisan kohdilla

Jacke

Quote from: kalastaja123 on March 04, 2009, 18:58:40
missä päin etelässa asustat ite siin pernaja-loviisan kohdilla

Itse asustan Paimiossa, joka on Turusta noin 30km.

kalastaja123

se on kyllä lännnessä vai oliko se itä :-D

Jacke

Quote from: kalastaja123 on March 04, 2009, 19:33:21
se on kyllä lännnessä vai oliko se itä :-D

No jotkut sanoo Länsi-Suomesta ja minä etelästä.
Perhana kun ei kunnon talvia ole, niin sillon ollaan etelässä.  :-D
No tosin nyt on ihan kivasti pitänyt pakkasia. Mutta lopetetaan offtopic.  :-)

Pataakkeli

Quote from: pilkkiäijä on October 29, 2008, 21:08:57
Niin, olen minä pari kertaa istunut tyttöjenkin kanssa ihan vaan hupipilkillä tuossa järven jäällä  :roll:

Jos minä vaikka olen pilkillä ja joku tyttö sattuu kysymään että missä olen niin pyydän nekin ihan mieluusti myös kalastamaan. Kyllä ne sielä jonkun aikaa jaksaa ihan hyvissä mielin istuskella ja katsella vieressä, tai jopa kokeilla jos tulisi kala. Sillon kun mukana on tyttöjä niin ei tarvi keskittyä niin paljon pilkkimiseen  :wink:

Eikä kukaan minua vielä ole ruvennut haukkumaan sen takia että kalastan.. Taidan olla sen verran kova jätkä!

hyvä et houkuttelet tyttöjäkin
meilläpäin on sellain et tyttöi ei voi ees pyytää pilkille. ne ei viitti eikä jaksa. sellasii teiniXejä ne on. toivottavasti löydän poikkeuksia.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Laku

Quote from: kalastaja123 on March 02, 2009, 18:24:40
minä oon ainut aktiivisesti kalastaja minä pilkin,ongin,virvelöin(tavallisesti) aloitan ehkä kesällä perhokalastuksen ja veto uistelun.
ja kaikki tietysti pilkkaa mua ku ainut luokan kalastaja.
vedän kohta lättyyn :-D

Uskon että ketuttaa. Siitä vaan  :-D :-D

Greenman3

Kalastus on hieno harrastus, mutta ei ilmeisesti Helsingissä. Luokan ainut kalamies olen ja sehän jaksetaan muistaa. :-D

Ja asiaan. Itse olen vasta aloittanut pilkkimisen, mutta en ole rehellisesti sanottuna törmännyt kehenkään ikäiseeni pilkkijään. Sellaisia 30-60 vuotta vanhoja ukkoja näkyy merellä ihan kiitettävissä määrin. Itse olen siis 15-vuotias.

pilkkiäijä

Quote from: makke50 on March 04, 2009, 20:43:08
Quote from: pilkkiäijä on October 29, 2008, 21:08:57
Niin, olen minä pari kertaa istunut tyttöjenkin kanssa ihan vaan hupipilkillä tuossa järven jäällä  :roll:

Jos minä vaikka olen pilkillä ja joku tyttö sattuu kysymään että missä olen niin pyydän nekin ihan mieluusti myös kalastamaan. Kyllä ne sielä jonkun aikaa jaksaa ihan hyvissä mielin istuskella ja katsella vieressä, tai jopa kokeilla jos tulisi kala. Sillon kun mukana on tyttöjä niin ei tarvi keskittyä niin paljon pilkkimiseen  :wink:

Eikä kukaan minua vielä ole ruvennut haukkumaan sen takia että kalastan.. Taidan olla sen verran kova jätkä!

hyvä et houkuttelet tyttöjäkin
meilläpäin on sellain et tyttöi ei voi ees pyytää pilkille. ne ei viitti eikä jaksa. sellasii teiniXejä ne on. toivottavasti löydän poikkeuksia.

No, nekin on tullut sinne vaan "katsomaan minua", ilmeisesti ei ole muutakaan tekemistä ollut. Kukaan ei tunnu innostuneen lajista ollenkaan, mutta eipä ne siitä koulussa mitään enää sano. Jos jotain kalastukseen liittyvää puhutaan niin kyllä ne heti mua kattoo ja hymyilee vaan, mutta siihen pitää tottua.

Nykyään tuntuu pilkkivän porukan määrä Kasvavan koulussa! Liikuntapäivänä pilkkireissussakin oli monta kymmenta oppilasta. Hyvältä näyttää sen puolesta  :-)
Olen kalastelijapoika!

mika922

Quote from: pilkkiäijä on March 04, 2009, 21:58:12
Nykyään tuntuu pilkkivän porukan määrä Kasvavan koulussa! Liikuntapäivänä pilkkireissussakin oli monta kymmenta oppilasta. Hyvältä näyttää sen puolesta  :-)

Hah, hyvä vitsi... :-P Meidän koulussa on tasan yksi pilkkijä ja se olen minä. Koulussa on oppilaita yli 350, joten laskeppa siitä prosentti osuus. On se mukava käydä kalassa ja pilkillä (onneksi on isä, joka kalastaa paljon), kun kavereita on niin maan julmetusti siihen hommaan... :roll: Mutta hyvä, jos teidän koulussa määrä kasvaa, on se sitten parempaan suuntaan menossa. :-)
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

Tonnimiäs

Ja minä olen vieläkin tasan ainoa aktiivinen pilkkijä, ja kalastaja muutenkin meidän koulussa. Muut on sitten näitä satunnaisia sankareita, eli pari kolme kertaa vuodessa näytetään pilkille vettä.

Ja meidän koulun liikuntapäivän pilkkireissulla oli yli 130 (puolet koulun oppilaista) oppilasta. Suurimmalla osalla näytti olevan tasan yksi onki, yksi pilkki ja purkillinen perinteisiä punaisia toukkia. Ja mikä hienointa, yli 50%:lla "pilkkijöistä" oli farkut tms. siistit vaatteet päällään. Ei edes näitä muotivillityksiä, eli kaiken näköisiä tossuja ja muita, viitsitty vaihtaa vaikka korkeavartisiin talvikenkiin. Pitää olla vaan niin "Ihquu"..voi kiesus mitä touhua. Voittajalla oli kuitenkin yli puolitoista kiloa kalaa, toiseksi tulleella 150g ja kolmannella 50g, hurja taso. Minä olen sitä mieltä, että tuo pilkkireissuille osallistuminen ei kerro mitään siitä harrastuksen suosimisesta. Iso joukko lähti jäälle vain sen vuoksi, ettei tarvitsisi tehdä mitään muuta, missä saattaisi tulla vaikka hiki.

Mutta hyvä vaan jos jossainpäin on ihan oikeasti lajin suosio kasvussa.

Jacke

Joo tosi hienoa jos jossain päin Suomea kalastellaan.
Minä olen täysin samaa mieltä mika922 kanssa siitä, että onneksi on perheessä ihmisiä jotka kalastaa, niin ei tarvitse lähteä yksin.
Tänään sain yhden minun kaverin innostumaan pilkkimisestä. Sovittiin jo, että mennään joku päivä 2 kaverin kanssa kalaan.

Pataakkeli

Quote from: Inari Kalastaja on March 05, 2009, 18:25:43
Onhan niitä nuoria pilkkijöitä paljonkin. Ainakin täällä on näkynyt. (No tietenkin on, jos tämä nyt on kalastus sivu.)
Ainakin minä olen ahkera pilkkijä ja haluaisin käydä joka maailman kolkassa pilkkimässä. Mutta sitten se on enemmän mahdollista, kun on T-kortti eli saa ajaa kelkalla. Sitten pääsee yksin ajelemaan minne haluaa, ja pilkkiä siinä vaikka koko päivän. Minulla on ainakin yksi semmoinen kaveri, joka on innostunut kalastaja ja varmasti lähtee pilkille minun kanssa.

kai nyt siellä lapissa on pilkkijöitä kun on jäitä ja hyviä kaloja. oon kateellinen  :-D
aion itekkin lähteä lappiin kun on rahaa, ikää ja kaveri.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

mika922

Quote from: Jacke [TAP] on March 05, 2009, 15:36:43
Joo tosi hienoa jos jossain päin Suomea kalastellaan.
Minä olen täysin samaa mieltä mika922 kanssa siitä, että onneksi on perheessä ihmisiä jotka kalastaa, niin ei tarvitse lähteä yksin.
Tänään sain yhden minun kaverin innostumaan pilkkimisestä. Sovittiin jo, että mennään joku päivä 2 kaverin kanssa kalaan.
Kävispä mullkin tuollaine tuuri, mun kavereita kiinnostaa enemmän mopot ja se iänikuinen "juominen"... :roll: Kiinnostaahan muakin mopot, mutta ei mun mielestä kaikkea vapaa-aikaa tarvitse käyttää siihen. Lisäksi niiden mielestä pilkkimisessä ei ole mitään järkeä, ellei siinä sitten saa kymmenessä minuutissa kalaa. :|
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

jarmoankka

Tuossapa olikin jo pointtia mika922:lla...  Jos uusia nuoria innostaa pilkille, täytyy ne ekat reissut tehdä saletti kalapaikoille. Vaikka sitten ihan särki/lahnanlituska olis saaliina kunhan sitä tulee. Siinä 10 minuutissa. Ja alusta asti painottaa esimerkiksi oikeaa pukeutumista. Ei tartte ku kerran palella pilkillä, niin into voi lopahtaa iihen. Kaunis aurinkoinen kevätpäivä +0 kelissä...siitä se lähtee. Makkaraa ja tulentekovälinettä mukaan. 

Raahatkaa vain pikkuveljet/siskotkin pilkille, innostus tarttuu jos tarttuu.

Propilkki Nintendo Wiihin niin johan alkaa pilkkiminen innostamaan =)=)=)
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

XxFilthxX

Quote from: jarmoankka on March 06, 2009, 16:03:43
Tuossapa olikin jo pointtia mika922:lla...  Jos uusia nuoria innostaa pilkille, täytyy ne ekat reissut tehdä saletti kalapaikoille. Vaikka sitten ihan särki/lahnanlituska olis saaliina kunhan sitä tulee. Siinä 10 minuutissa. Ja alusta asti painottaa esimerkiksi oikeaa pukeutumista. Ei tartte ku kerran palella pilkillä, niin into voi lopahtaa iihen. Kaunis aurinkoinen kevätpäivä +0 kelissä...siitä se lähtee. Makkaraa ja tulentekovälinettä mukaan. 

Raahatkaa vain pikkuveljet/siskotkin pilkille, innostus tarttuu jos tarttuu.

Nyt on jarmoankalla homma hallussa.  :-D Ja muuten kannattaa raahata myös ne sukulaiset sinne jäälle. 

Qkkeli

OT:

Quote from: jarmoankka on March 06, 2009, 16:03:43

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=17633.0

Itse en sitten jaksanutkaan(yllätys?) alkaa värkäämään tuon kanssa, mutta ehkä joskus.  :wink:

:OT

jompsu

Pari viikkoa sitten kun olin pilkki kisoissa yllätyin positiivisesti kun nuorten sarjasta osan ottajia oli 5 :-o
mielestäni jo aika hyvin. kuudeskin nuori siellä pilkki mutta hän ei osallistunut kisoihin...
tä...?

ToniM

Kun aloitin pilkkimisen nii en tienny ketään täältä kylätä jotka pilkkii ku naapurin :|. Aluksi kävin pari kertaa yksin pilkillä ja sitte tuli yks kaveri mukaan ja nykyään niitä on jo 7 ja aktiivisesti harrastaa 5  :-D. Täänään kävin pilkillä käyttäjän Pescador kans ja huomenna varmaan uuestaa :-P

Kalastusmies

Meillä päin Janakkalassa kalastusseura Turengin kalamiehet jossa itsekin olen jäsenenä on järjestänyt jo monena vuonna lähikylien koulujen kanssa pilkkinnän oppeja.
Opetuksessa nuoret ovat saaneet valmistaa pilkkivälineitä, jokainen saa itselleen pilkkivavan ja pystypilkin johon nuoret tekevät itse värikoukut.
Kalastusseuran jäsenet opastavat pilkkien teossa ja pilkkitekniikassa. Kun pilkit on saatu tehtyä järjestetään aina koulujen väliset pilkkikisat.

Tämä nuorisotoiminta on tuonut seurallemme paljon nuorisojäseniä ja nyt kisoissakin käy enemmän nuorta väkeä.

jompsu

Quote from: Kalastusmies on March 27, 2009, 00:41:31
Meillä päin Janakkalassa kalastusseura Turengin kalamiehet jossa itsekin olen jäsenenä on järjestänyt jo monena vuonna lähikylien koulujen kanssa pilkkinnän oppeja.
Opetuksessa nuoret ovat saaneet valmistaa pilkkivälineitä, jokainen saa itselleen pilkkivavan ja pystypilkin johon nuoret tekevät itse värikoukut.
Kalastusseuran jäsenet opastavat pilkkien teossa ja pilkkitekniikassa. Kun pilkit on saatu tehtyä järjestetään aina koulujen väliset pilkkikisat.

Tämä nuorisotoiminta on tuonut seurallemme paljon nuorisojäseniä ja nyt kisoissakin käy enemmän nuorta väkeä.

tuommoinen homma on varmasti kannattavaa. Ei olis haitaksi jos täälläkin päin tehtäis tuota samaa :-)
tä...?

tempaus

Juuri kun löytää jonkun hyvän pilkki kilpailun johon voisi mennä niin silloin on tietenki koulua :x . Käyn kalassa melkein aina kun on mahdollista. Pilkkiminen on hyvä harrastus suosittelen lämpimästi kaikille nuorille.  :-)

[MPPK]Antonio(Fin)

Jos ne nuoremmat nyt katoavat niin syynä voisi olla vaikka kalastuksen korkea kilpailutaso. Tosin tämähän ei koske niitä jotka eivät tätä vakavissaan tee, elikkäs vapaa-ajan yms.. kalakalleja =)
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

Roope-Ankka

Quote from: [Vision] on February 28, 2007, 11:05:46
En ikinä löydä pilkkikisoja. Eikäniitä täällä päin järjestetä paljon. Innostusta riittäisi ja kalastus on lempiharrastus

Kyllä löytää tälläki viikolla 2kilpailua viellä. Ensi viikolla tulee myös lisää.

siika*

oon itekki meleko nuori mutta en oo vielä kaonnu pilikkimästä :-D

Jjj

Mun kavereista 5+minä kalastaa aktiivisesti, ja sitten on niitä "neroja" jotka rupeavat kalastamaan, kun joku "kovajätkä" rupes kalastaan.
(Eivät käyneet varmaan yhdestikkään edes virvelöimässä tai muutenkaan kalassa..)
Siihen on maailma mennyt, että kaikki pelaa cs:sää, lesottaa jollaki juomisella tai on semmoisia jotka ei edes uskalla olla 5m lähempänä kaloja tai matoja.
Kaikki semmoista mieltä, että mitä järkeä on kalastuksessa. :x
Pilkillä sitten käy puolet vähemmän porukkaa, kun "pilkillä ei saa kalaa, kylmä tai on vaan niin laiskoja, että pilkkimisen siasta pelataan CS:sää.

seriaali

Kyllä meitä nuoria kalastajia on vielä olemassa:) Kisoissa en ole käynyt, sillä opiskelu vie sen verran aikaa, ettei jaksa kisoihin mennä vähää vapaata tuhlaamaan. Muuten kyllä käyn rentoutumassa kalassa. Vasta tänä vuonna innostuin kalastamisesta oikein tosissani ja aloin hankkimaan välineitä ja joitain uistimia ja pilkkejä talvea varten olen kyhännyt itse. Kalastaminen on hienoa ja olen saanut jopa naisystäväni innostumaan lajista. Mikään ei ole mukavampaa, kuin yhdessä olla joella heittelemässä ilta-auringossa.

KalaÄijä

Itse olen nuori (14v) nuori kalastaja  :-) enkä katoa mihinkään, pilkkiminen on mukavaa, etenkin kun kalaa on paljon  :-D Muutama voitto on taskuss, ja muita palkintoja. Lähen aina kisaan jos pääsen :lol:

ollipossu

Pitäis tänä talvena meiannä kokeileen pilkkimistä. Ja muakin ärsyttää se, että kun oot menossa kalastaan ja tulee vastaan niitä tupakkaa polttavia ''kovia jätkiä'' niin ne alkaa siinä tuijottaan ja naureskeleen ja niitten mielestä kalastus on joko noloa tai lapsellista.

Rydy

Turha teijän junnujen on niitä "kovia jätkiä" nöyristellä, antaa tollojen olla tolloja. Ei pitäs paljo muitten irvailuilla olla väliä varsinkaa, jos yrittävät kalastuksesta naljailla, baletti ois eri asia mutta... :-D

Nuorempana tuli käytyä paljon pilkillä, vaan se jäi sitten kun harrastukset vei joka sekunnin vapaa-ajasta. Viiime keväänä tuli käytyä pitkästä aikaa pilkillä, ai että oli nannaa! Pakko kyllä ottaa kaikki irti ku on kuukauden joululomaki ammattikorkeessa :-D
Monneja siellä ja monneja täällä!