Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Syötit

Started by achti, July 26, 2002, 15:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

achti

Mitä Syöttejä käytätte kun ongitte? Itse käytän perinteisiä kastematoja.

Ihan tavallisia lieroja/matoja...  8)

Salmo

Kastematoja. Enpä kyllä pahemmin ongi, mutta silloin kun/jos ongin...

Vellamo

Mato, mikä mato.

Kerran kokeiltiin tunkiosta löytyneitä paksuja valkoisia toukkia.  Hyvin kelpasivat ahvenille. Kestävyys ei ollut kastemadon luokkaa.
"Turvallista kuin katiskalla kalastaminen  -Extremeduudsonit-.

Minnow_spoon

-=Minnow=-

Zimppa

matoja...
toinen hyvä on paarma sellane hävis koukusta heti :D

Zizzo

Matojahan, lehtimatoja jos löytyy..

UL_Tommi

matoja,matoja ja matoja

Pasi_Tuomainen

(lehti- ja savi-) matoja, erivärisiä (punainen, valkoinen, keltainen, ruskea..) kärpäsentoukkia, surviaisia, maissinjyviä.  ;D

achti

Valkoisia?? Mistä sinä valkoisia matoja olet löytänyt?? ???

Jouni

Kastematoja normaalisti mutta nyt viime aikoina myös maissia on tullut kokeiltua.

Minnow_spoon

Kokeilkaa mustaherukkaa! En itse tiedä toimiiko, sattui vain silmään jossain kun selailin nettiä!
-=Minnow=-

atuomola

laitaks te muuten kala onkeen kastemadon etupään tai takapään ite oon huomannut et etupuolelt kalat ei syö niin hyvin
kun takapuot

MAi

Laiskana matojen kaivajana käytän perhoa, toki myös tavallista kastematoa - joskus.
Quotelaitaks te muuten kala onkeen kastemadon etupään tai takapään ite oon huomannut et etupuolelt kalat ei syö niin hyvin
kun takapuot
Mä laitan siitä keskeltä, niin että kumpikin pää jää koukun ulkopuolelle.
...en se minä ollut

Jaakko

Kastematoa,tahnaa,kärpäsiä ja sitten jotain lyhyempiä valkoisia matoja, todella hyviä syöttejä... :)

kuha

matoja,lettuja ja makkaraa :D
Kuha on kala.

Reaper

Kastematoa. Ja sitähän ne Suomen parhaimmat sanoo, että se kärpäsen toukka olis paras.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

abo

Yleensä onkiessani käytän syötteinä kaloja tai katkoja.
Älä ota mitään liian vakavasti.

Anonymous

perho on hyva pelkkä perho waan kiinni siimaan siis joku kelluva eika mitaan koho tai haulii ja kalaa tulee

Mepps

Kastemadoilla, taikinalla, pikkukaloilla (1-3cm!) jne. Tulevana kesänä ois tarkotus kokeillla niitä Berkleyn keino kärpäsentoukkia ja surviaissääsken toukkia myös onginnassa. Ja maissillakin vois yrittää...
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

[Jyri]

Matoja joskus makkaraa  ;)

Fabu

Matoja ja särjen paloja... kerran lasangnea, tuli yks särki :D

Mokki

Matoja useimmiten, joskus särjen paloja.. ;)
^^ Totta joka sana.

iygbt78gbv87

Matoja. Kerran kokeilin ukkoetanan paloja! Yhhyh että oli niljakasta mutta kyllä ahvenelle kelpasi.
Kalastaakko vai eikö kalastaa? Tottakai kalastaa!

Mä mies

Vaikka en hirveästi ongikkaan niin madot on mielestäni parhaita.
Särki kalat taasen syövät hyvin pulla taikinaa.Jos ei ole saaliin laadusta vaan määrästä kiinni niin kandee kokeilla tota taikinaa.
p.s Taikinasta kannattaa tehdä sitkeää ;)

Hepi

Matoja, perhosentoukkia, maissijyviä ja taikinaa!  ;)

Anonymous

Kastematoja tietenkin :)

martti

Matoja ja kärpäsentoukkia.
kalastus on ihanaaa

Jannu

Perinteisiä kastematoja!
Joskus ollaan kokeltu katkarapuja ja mun kaverilla on napannu punaviinimarjaan hauki.  :)
Elämä on laiffii... Kunhan ei oo köyhä!

Liquid Snake

Kyllä ne madot onkeen kelpaa. Toukkia sopii myös käyttää, jos ottaa vatiin kun vievät madon koko ajan. Toukka meinaan pysyy kiinni ja kauan. Myös taikinalla tulee mutta kaloilla on ikävä taipumus aina pölliä se koukusta jäämättä kiinni ja mönjä saattaa myös liueta veteen.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!