Harrastuksena juoksu

Started by Aatami, May 03, 2008, 13:20:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

siilinki

Tykkään mennä 3km-10km matkoja mutta, pidemätkin matkat menee jos aikaa on.

Vikke

Tänään meni cooperissa 2120m.
Olisi todella saanut mennä vähintään 2500m.  :|
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

UppoPerho

Quote from: Vikke on October 10, 2008, 14:58:25

Ite juoksin viimevuonna 7. luokalla 2170m, eli 50 metriä paremmin.
Mutta tänä vuonna 8. luokan tulosta en viitsi sanoa. Meni tuo cooperi sitten aivan penkin alle. Ei voi muuta sanoa.
Kuntokin on todella huono.

Seuraavaan cooperiin, joka on keväällä, harjoittelen todella paljon että pääsisi vähintään 2500m.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Migelis

Juoksin 50m aikaan 8,4 sekuntia joten siitä jo voitte päätellä että aika huono juoksija olen.  :lol:

pilkkiäijä

Juu, eilen tuli juostua/hölkättyä 16.2km + 5km kävelyä päälle. Juostiin tuosta 2,5km päästä Julkujärvelle ja takaisin. Sitten kotimatkat 2x 2,5km kävellen niin tuli hybin kuntoiltua ainakin ;)
Olen kalastelijapoika!

Vikke

Quote from: Vikke on October 10, 2008, 14:58:25
Tänään oli toinen coopperi.
Tuloksena 2360m. Eli tulos parantui 240 -metrillä.

Nyt olen jo enemmän tyytyväinen... toisaalta niin lähellä oli se 2400m, että vähän pistää harmittamaan.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Dumppi 95

Koulussa juostiin syksyllä 2000m niin sain ajaksi 15,21 min.  :-D Pari viikkoa sitten juostiin sama uudelleen niin ajaksi tuli vähän päälle 18 min, koska kävelin koko matkan.  :-D Että ei mikään huippu kunto todellakaan ole.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Qkkeli

Ensiviikolla pitäisi aloittaa juoksulenkit, kun sähly jääpii kesätauolle. Painoa on kertynyt sen verta liikaa vyötärölle, että eroon olisi päästävä ja minusta se onnistuu kesähelteillä aika "helposti"..
Matka vaihtelee 5-15km väliltä, alkuvaiheessa tottakai ei jaksa juosta kokoaikaa, mutta äkkiä se nousee kun vain viitsii edes vähän yrittää. Olen siinä mielessä vähän erikoinen juoksija, että mitä lämpimäpi sää(= lue helle) ulkona on, niin sitä enemmän intoa on lähteä lenkille.

Harkkis

Itsekkin juoksen jonkin verran. Harrasta monipuolisesti urheilua, joten juokseminen ei ole mitenkään päälaji, mutta lähes joka lajissahan pitää olla jonkinlainen peruskunto. Vaikeinta kuitenkin on "vääntäytyä" lenkille kun olisi muuta puuhasteltavaa, mutta lenkille päästyä on olo kuitenkin mahtava, varsinkin kun sieltä palaa.
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

samwagen

Kesällä joutaa taas juoksemaan. Talvella ei oikein ehtinyt juoksemassa käydä, kun piti harrastaa kehonrakennusta, että kehtaa sitten kesällä juosta ilman paitaa.

Hagge

Viimeviikolla 1500 aikaan 7:12. Pienellä harjoituksella olisi mennyt alle 7 minuutin, mutta voi tuosta ajasta jo päätellä etten juoksua haraasta, vaan pyöräily on lähempänä sydäntä.

KÖSTER

Mites olette suunnitelleet tuon lihashuollon treeniohjelmaan?? esim. hieronta,osteopatia,venyttely erikseen harjoitettuna tai
vaikkapa askelluksen tutkiminen videolta mahdollisten asentovirheiden minimoiseksi?

Ok. kallista on mutta paljollako olisit valmis luopumaan
vaikkapa vasemmasta polvesta? Pahimmillaan vuosien rääkin jälkeen näitä sitten leikellään pakon
sanelemana ja kyllä nämäkin operaatiot hiukan kalliiksi tulee!

Kävi silmään nuo kipeytyneet paikat muutamissa kommenteissa joten toivottavasti vinkistä apua jatkossa :-P?

El Dorado

Menee Cooperin testissä aina vähintään 2600m.
6min testijuoksussa tulos oli 1620m

60 metrin juoksussa 8,6-9,5 sek aina.

Arska_1

Quote from: Migelis on October 10, 2008, 15:30:43
Juoksin 50m aikaan 8,4 sekuntia joten siitä jo voitte päätellä että aika huono juoksija olen.  :lol:

Eipä tämä sano mitään sinusta pitkän matkan juoksijana. Joku voi juosta tuon sinua vaikka sekunnin nopeammin mutta silti voit voittaa sen 2tonnisella helposti.  :-)

Itsekkään en aivan tavoitteeseeni päässyt 2tonnisella tänä vuonna. Viime perjantaina oli. Tavoite oli päästä alle 9min nii itse kun otin aikaa niin aika oli jotain 9.01-9.02 Että ei nyt hirveästä jäänyt kiinni. Olisi pitänyt aloittaa aikasemmin kirimään vauhtia niin olisi taittunut alle 9 hyvin. Mutta ensi kerralla sitten taittuu. Tosin taitaa coopperi olla seuraava mitä juoksee..

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Juseli

Oulun piirin maastojuoksukisoissa kuudes sija. Ja mitalli tuli.  :-D

Qkkeli

Tänään viimeisen kerran sähly "keväälle", seuraavan kerran sitä taas syssymmällä. Eli todennäköisesti viimeistään torstaina kauden aloitus juoksemisessa. Työpaikan "Suurin pudottaja" kisakin motivoi tähän hiukan..  8-)

-Juippi-

Coopperissa moeni "huikeat" 2480m ja paransin edellistä suoritusta yli 200 metrillä. Ei oikeen tuo juoksu onnistu. Eipä sitä kyllä ole tullut treenattuakaan.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Panze

Salibandy kausi lopuillaan ja kesäreenit alkavat...

Ohjelmassa on kesän mittaan mm. intervalliharjoituksia(?), eli juostaan 400m:n kenttää ympäri yhteensä 2km, silleesti, että joka kierroksen ekat 100m niin paljon kuin kintuista lähtee. Sitten on ihan perus juoksua aina joku kilometri, välillä viivoja tms. Kotona pitää sitten joka viikko juosta 40-60min putkeen ilman pysähdyksiä ja tehdä lihaskunto harjoituksia.

Jotain tuollasta menossa/tulossa...:roll:
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

[NKM]Migu

en oo mikään kestävyys juoksija ollu enkä oo vieläkää mutta cooperin testistä tuli jtn aivan fantastista!! juoksin 3010m ja olen 12v! repikää siitä :-D ja tykkään pikamatkoista 60m enkka tältä vuodelta 9,31 pituus 420 hallikaudelta ja keihäs nyt tuli semmonen 41,21m kiteellä
niimpä niin jaapa jaa...

Fishaman Get Fish

Upea tulos sulla(kin)  :-D Ite juoksin saman verran kun sinä ja olen 15v :lol: No, 100m onki mun perusmatka :wink: 

[NKM]Migu

niimpä niin jaapa jaa...

Qkkeli

Noh, eihän se aloitus aivan heti alkanutkaan, mutta onneksi tänään sain sen verran niskasta kiinni, että 6 km lenkin sain tehtyä. Tästä se lähtee..  :wink:

pilkkiäijä

Eihän tässä nyt voi ruveta vertaileen kenenkään tuloksiin omia suorituksia, kaikki ovat eri mittaisia  :-D

No kuupperissa meni vain 2500, se meni aivan persiilleen. Alkoi sääriin sattumaan niin paljon että oli pakko pysähtyä, kävelykin teki tiukkaa. Pystyin juoksemaan matkasta n. 8 minuuttia. Yllätyin matkasta, koska luulin juosseeni yhden kierroksen vähemmän  :-D

Pari viikkoa sitten oli koko koulun juoksutesti, jossa juostiin järvi ympäri kävelyteitä pitkin. Matkaa siinä tulee lähelle 4km. Nopeimmat juoksi 15min, minulla meni 17.

400m juoksu oli kanssa lievä pettymys, ajakseni tuli 1.09min, vaikka luulin pärjääväni siinä matkassa paljon paremmin.

80m meni aikaan 11.1sek

Siinä ne juoksutulokset lähiajoilta onkin  :roll:
Olen kalastelijapoika!

nelitahti

Itse olen saanut 13 vuotiaana 100m 12.8 s, menis nyt varmaan paremmin. En kyllä itse harrasta juoksua, mutta futiksessa kunto kasvaa.  :-)
-nelitahti

[NKM]Migu

joo-o  vähän epäilen ei jää edes 1 sekuntia suomen ennätyksestä  :roll:
niimpä niin jaapa jaa...

Aatami

No joo kyllähän se taisi olla liioittelua, mutta mikäs siinä jos tuntee itsensä niin nopeaksi. Pidetään tuollaiset omana tietonaan, niin ei kukaan ala suutaan soittamaan.

Itsellä ollut juoksemisesta vähän taukoa, kun työnteko vie kaikki mehut. Keväällä tosin taittui maastokymppi 43 minuuttiin. Ei mikään ihmeellinen aika, mutta siihen harjoitteluun nähden ihan ok.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

[NKM]Migu

mie tulin just punkaharjun kisoista karsee keli 9 astetta ja kaatosade oli pituus keihäs ja 60m  :evil:
niimpä niin jaapa jaa...

Eetu_

Paljonko teillä menee 3000m radalla? Mulla meni 15 min 10 sek, mutta ensimmäisellä juoksukerralla vauhdinjako oli huono, en oikein edes hengästynyt. Paljon parempaan olisin pystynyt. Loppukesästä juoksen tuon uudestaan. Tavoitteet olisivat siinä 14 minuutin pintaan saada se.

-Juippi-

3000 testi meni aikaan 15.37, mutta jos olisin juossut alkumatkan hieman enemmän tosissaan, enkä jutellut kavereiden kanssa, niin tulos olisi ollut parempi.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

nelitahti

Quote from: MiGaTsU on June 03, 2009, 21:02:45
joo-o  vähän epäilen ei jää edes 1 sekuntia suomen ennätyksestä  :roll:
Ihan oikeesti kyllä juoksin tuon, olin liikkaryhmän paras ja toka juos 12.83, uskokaa ken tahtoo :-)
-nelitahti