Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kelaonki?

Started by raza, September 29, 2002, 10:51:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raza

Mä olen vähän keltanokka näissä kalastusasioissa niin haluisin kysyä että mikä on kelaonki ???
Kun on tomppeli ,niin on tomppeli.Kuten minä.

abo

Kelaonki on onkivapa, jossa on vaparenkaat ja kela.
Älä ota mitään liian vakavasti.

Jaakko

Siis jotkuthan tekee kelaongen onki vavasta, lisäillen kaikki vaparenkaat ja sen semmoset, olin kerran viime kesänä kirre lammella ja siellä kävi sellanen ''aijä'' jolla oli tollanen kelaonki, jonka oli itse värvännyt normaalista onki vavasta...:)

Korallikala

Voisiko kelaongen tehdä myös vanhasta teleskooppivavasta? Kiinnittäisi siihen vain kohon, painon ja koukun. :D Saako kelaongella paremmin kalaa, kuin noormaalilla?

Koskikara

Quote from: fisutyttö-90Voisiko kelaongen tehdä myös vanhasta teleskooppivavasta? Kiinnittäisi siihen vain kohon, painon ja koukun. :D Saako kelaongella paremmin kalaa, kuin noormaalilla?

Itselläni oli joskus 4 metrin teleskooppivapa renkaineen päivineen.Käytin sitä merellä rannalta onkiessa.Kyllähän sillä paremmin kaloja sai kun sai kallion päältä huitaista kelalta syötin lähimmälle matalikollekin semmosen kolmenkymmenen metrin päähän.Tavallisella ongella ei saanut edes matoa veteen.Mukavahan silla oli isoja ahvenia ja lahnoja vedellä pikkuruohikoitten ulkopuoleltakin.

HalDi

Sain ikäänkuin perintönä semmoisen ikävanhan keltasen äärimmäisen letkun vavan. Ilmeisesti UL, ja mietin, josko siitä tekis kelaongen, mutta tyhmyyttäni jätin ottamatta kelan siihen, kun "perintöä jaettiin". Ihan tuommoseen puskaonkikäyttöön se vois olla hyvä, pituutta kun on vaivaiset metri viiskytä.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!