ihmeellisin tapahtuma kalassa?

Started by tomekki, June 12, 2005, 11:02:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikarim

Kalaa ei ole naulattu tuohon. :wink: Otettu vuosi sitten joenlaskussa ja huomenna olisi tarkoitus laskea samainen joki uudestaan. Pituutta matkalle tulee noin 8 km. Aikaa tähän menee noin 10 tuntia kun otetaan huomioon pysähdykset. Joella on muutama koskipaikka, joten vene pitää laskea koskien läpi tyhjänä. Kyseessähän on siis Mertajoki, joka laskee Siuruanjokeen Pudasjärvellä. Luvassa pientä haukea ja paljon rupikonnia. :-)

Krisu^

Viime kesänä oltiin veneellä uistelemassa, uistin meni aika pinnassa. Kunnes parin minuutin päästä katselin kun lokit aloitti väijymisen, pari kertaakin yritti napata uistimen mutta kuitenkin tuloksetta  :-). T

jhaapanen

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on July 26, 2007, 20:54:06
Quote from: kirjolohikäärme on July 26, 2007, 14:43:03
Olin kaverinkanssa melomassa ja kaverin melaan kolahti hauki..Vähä aikaa kyllä naurettiin.
Oliko isokin :-P?
Kaverin mela vai hauki...pikku saunakaljoissa nauranut jonkin verran tätä!

No asiaan, omalla kohdallani ihmeelliisin/hauskin tapahtuma kalassa on ollut tämä...
Oltiin kaverin kanssa eräällä koskella onkimassa kirjolohia (tuttu paikka ja useita tullut), kolmannen kerran veti siimat kireelle, ja armoton taistelu.
Ajattelin että vedän ihan "raakana rannalle" periaatteella kalan ylös, kun saalista oli jo 2 muutakin kirreä kertynyt.
Nyppäsin rajusti pullikan rantakiville ilman väsytyksiä, oli päivän suurin ja pelkästään peräevästä kiinni! Nro 12 ongenkoukussa!

Miskala

Sain muutama vuosi sitten heittelemällä reilu kilon hauen pyrstöstä kiinni ja n. kahden minuutin päästä toisen kylkinahasta kiinni.  :-D

ollipossu

Olimme kaverin kanssa mökillä veneellä kalastelemassa. Meillä oli myös ankkuri, parin tunnin päästä ku päätimme lähteä veto uistelemaan, mutta unohdettiin nostaa ankkuri ylös. Niinpä kun päätettiin palata mökille tajuttiin että oltiin unohettu nostaa ankkri, sitten me alettiin nostaan sitä ja se tuntu ihmeellisen raskaalta, mutta yhtä äkkiä se keveni. Muutama sekunttii myöhemmin pintaan nousi puolen metrin päästä hauki jolla oli iso reikä kyljessä. Eli suoraan sanottuna saatiin hauki ankkurilla :-D.

jarmoankka

Quote from: ollipossu on May 24, 2009, 18:18:26
Olimme kaverin kanssa mökillä veneellä kalastelemassa. Meillä oli myös ankkuri, parin tunnin päästä ku päätimme lähteä veto uistelemaan, mutta unohdettiin nostaa ankkuri ylös. Niinpä kun päätettiin palata mökille tajuttiin että oltiin unohettu nostaa ankkri, sitten me alettiin nostaan sitä ja se tuntu ihmeellisen raskaalta, mutta yhtä äkkiä se keveni. Muutama sekunttii myöhemmin pintaan nousi puolen metrin päästä hauki jolla oli iso reikä kyljessä. Eli suoraan sanottuna saatiin hauki ankkurilla :-D.

Miten voi vetouistella jos on ankkuri vedessä. Nyt taisi kyllä tulla livautettua pieni satusetä_andersson juttu...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Miskala

Melkein uskon.  :-D

Miskala

Quote from: jarmoankka on May 24, 2009, 18:26:51

Miten voi vetouistella jos on ankkuri vedessä. Nyt taisi kyllä tulla livautettua pieni satusetä_andersson juttu...

Voihan sitä, jos on tarpeeksi syvää.  :-)

ollipossu

Lyödäänkö vaikka vetoa? Kunhan se mun kaverikin rekistöröityy tänne niin seki voi sanoo! Ja miksei voi veto uistella jos on ankkuri vedessä eikä se ankkurin naru oo ees kauheen pitkä, vaan joku 3-4 metrii.

Edit: voin vaikka ottaa kuvan siitä ankkurista ens kerralla ku mennään mökille.

ollipossu

No ei tajuttu ottaa vaikka kamera kännykässä onki, ja siks mää ottaisin kuvan siitä ankkurista koska siinä näkyis miten lyhyt se naru on että kyllä pystyy vetouisteleen. Ja miks tällänen aihe on tehty jos ei uskota mitään? Ja kumpi on ihmeellisempää: Hauki ankkurilla mitä on varmaan tapahtunut ennenkin vai että voittais lotossa?

Miskala

Quote from: ollipossu on May 24, 2009, 19:12:13
No ei tajuttu ottaa vaikka kamera kännykässä onki, ja siks mää ottaisin kuvan siitä ankkurista koska siinä näkyis miten lyhyt se naru on että kyllä pystyy vetouisteleen. Ja miks tällänen aihe on tehty jos ei uskota mitään? Ja kumpi on ihmeellisempää: Hauki ankkurilla mitä on varmaan tapahtunut ennenkin vai että voittais lotossa?

Siihen lottoon osallistuu vähän enemmän porukkaa, kuin tuohon "ankkurikalastukseen"  :-D

Hauzi

Te käytätte vissiin aika terävä kärkisiä ankkureita tai sit vedätte uistinta melko kovalla vauhdilla.

ollipossu

No ei se kärki kauheen terävä oo. Ja en pahemmin vetouistelusta tiedä mutta kun ei oltu koko päivänä saatu kalaa niin päätettiin kokeilla vetouisteluu vaikkei sitä kauheen hyvin osatakkaan.

sube

Alkaa menee jo selitykset vähä huonoks :DDD

Hauzi

Quote from: ollipossu on May 24, 2009, 19:23:53
No ei se kärki kauheen terävä oo. Ja en pahemmin vetouistelusta tiedä mutta kun ei oltu koko päivänä saatu kalaa niin päätettiin kokeilla vetouisteluu vaikkei sitä kauheen hyvin osatakkaan.

No pistäppä käsi pöytää vasten ja paina sitä sillä ankkurin kärjellä. (Ei tarvi läpi asti painaa) Huomaat, että saa aika kovasti painaa eikä mene läpi. Eli tarkoittaa myöskin sitä, että teidän vetouistelu vauhti pitäis olla varmaan jotain 20km/h jotta sillä olisi edes mahollisuuksia lävistää kala. No mitkää vehkeet ei kestä tommosta vauhtia uistelussa, tai jos on kova vauhti niin se ankkurikin nousisi pintaan.

ollipossu

No älkää sit uskoko, ja ainaki se hauki siihen pintaan nousi.

Zoltan8D

No pistäppä käsi pöytää vasten ja paina sitä sillä ankkurin kärjellä. (Ei tarvi läpi asti painaa) :DDD nyt repes

Douple-V

Totta tuo jonin juttu on olin mukana. Kerron tarinan kokonaisuudessaan...Olimme mökillä vappuna. Hauki ei oikein syönyt, joten päättelimme, että on varmaan hampaansa tiputtanut...Sitten illalla menimme vielä vähän heittelemään. Parin tunnin tuloksettoman heittelemisen jälkeen päätimme vähän uistella. Pistimme onget veteen ja lähdimme soutamaan...Emme muistaneet nostaa ankkuria, mutta emme silloin vielä huomanneet että se oli vielä vedessä(ankuri yltti noin 2metrin syvyyteen)Minä joka soudin ihmettelin, että miksi vene veti vähän oikealle ja syytin tästä jonia joka istui keulassa. Uistelimme ehkä puolituntia, mutta koska aurinko oli jo melkein laskenut päätimme mennä jo sisälle iltapalalle...Kun olimme rannan tuntumassa ihmettelin, että miksi vene ei liikkunut vaan pyöri ympyrää. Sitten joni huomasi, että ankkuri oli vedessä. Tästä me repesimme kovaan nauruun(naapurit varmaan heräsi:D).Sitten nostin ankkuria, mutta se tuntui hiukan painavalta. nostin sitä hiukan ja yht`äkkiä se keveni. Nostin ankkurin veneeseen ja silloin joni huomasi kuolleen hauen joka kellui vedessä(ehkä 1kg).Sillä oli kylki auki ja sisä-elimet pursusivat ulos...Sitten älysimme, että se oli ehkä tullut ankkurin mukana. Sitten katsoin ankkuri ja siinähän sitten oli verta.....Muita todisteita ei siitä ole, että hauki olisi tullut ankkurilla muuta kuin meidän sanamme, mutta kukin uskokoon mitä haluaa...

jarmoankka

Tää olikin sitten niin ihmeellinen tapahtuma, että kirjoittelijat ei parempia keksi? :)

No, itse pidin ihmeellisenä tapahtumana eilen pököpäähaukea, joka otti 3 kertaa kiinni räsäseen ja irtosi aina 4-5 sekunnin kuluttua. Ja sama puupää se oli, sillä kalastelin laiturilta ja tuskin sen alla 3 tasan saman kokoista haukea oli... Kolmannen kerran se sitten uskoi ja jatkoi matkaa.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

ollipossu

Kyllä mun mielestä ihmeellisempää on että hauki tarraa airoon kiinni kuin se että saadaan ankkurilla hauki.

Apuva^

Olin veljeni kanssa heittelemässä viime keväänä eräällä lammella, hauki iski lusikka uistimeen ja katkoi siimat. Muutama kuukausi tämän jälkeen olin pohja ongella samalla lammella ja sain hauen. Kun suolistin kalan niin mahassa oli minun uistimeni, tosin ruostuneena ja käyttökelvottomana.  :-)

moikkapoika

Olin ongella yhellä metsälammella ja ei ollut syöny vähään aikaan yhtään niin päätinpä tarkista että onko mullA vielä mato mut kun nostin niin siel oliki ahven.

Miskala

Quote from: moikkapoika on June 09, 2009, 10:46:33
Olin ongella yhellä metsälammella ja ei ollut syöny vähään aikaan yhtään niin päätinpä tarkista että onko mullA vielä mato mut kun nostin niin siel oliki ahven.

Aika normaali tapahtuma.  :-D Itselläni tulee melkein joka onkireissu kala kiinni, kun tarkistan madon, tai vaihdan paikkaa.  :lol:

Keijo the Kalamies

Itelläni ku sain täs kesällä enkkahauen niin kattokaa mitä siellä sisällä oli! :lol: http://img196.imageshack.us/gal.php?g=p5300004.jpg
Terve ja heipä hei!

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: Sisukas fisu on June 10, 2009, 19:11:53
Itelläni ku sain täs kesällä enkkahauen niin kattokaa mitä siellä sisällä oli! :lol: http://img196.imageshack.us/gal.php?g=p5300004.jpg

Joo-o, kaveri vähän syönyt. :-P
Paljos tuolla oikein oli painoa, kun noin paljon tavaraa vattassa ?
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Salmon-King

Kerrompa tässä erään jutun. Menin noin viiko siten kaverini luokse koulun jälkeen. Ensimmäiseksi kävimme tarkistamassa katiskan. Kaverini nosti katiskan ylös ja siihen raudan väliin oli kuristunut vesimyyrä! Muuta saalista siellä ei ollut.

ollipossu

Quote from: Sisukas fisu on June 10, 2009, 19:11:53

Oli kaveri saanu kunnon aterian ennen kuolemaansa :-D

Torro

Nyt edellisellä lampireissulla meinas sydän pompata kurkkuun. Olin kävelemässä polkua pitkin pois lammelta siinä klo 23 aikoihin. Yht'äkkiä alta kymmenen metrin päästä minusta pinkaisi iso hirvi täyteen jouksuun. Ryminällä se meni ja puskaa meni matalaksi kun se paino menemään. En ole vähään aikaan pelästynyt niin paljon. Ihme että se päästi mut niin lähelle ennen kuin ryntäsi pakoon. Ite en tosiaan nähnyt sitä ennekuin se jouksi ihan edestäni. Sen sekunnin ennen sitä ihmettelin että mikä helvetti siellä rytisee....
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

kkop

olin yhdellä pienellä lammella  kaverin veneellä...ensin mulla tärppäs noin 2kg hauki no saatiinhan se siihen veneen viereen mutta yks kaks hauki puras siiman pokki ja lotto lävistys huulessaan lähti uimaan...kohta kaveri huusi hauki kiinni se oli se sama hauki ja sain loton takaisin

pilkkiäijä

Eilen kyllä tapahtui aika hauska sattuma  :-D

Lähdettiin veneellä uistelemaan ja pysähdyttiin keskelle selkää. Siinä vavat kasaan ja heitettiin jigiä pari heittoa. Samalla iskä viritteli painouistin+vaappu viritelmää.
Kohta lähdettiin liikkelle, ja iskä kokeili painouistimen uintia. Hyvin se ui, mutta kun se nostettiin vedestä n. 40cm korkeuteen niin parikymmentäsenttinen lahna hyppäsi niin korkeelle vedestä että se osui tähän painouistimeen  :-D Voi olla että se hyppäsi vielä korkeammallekkin vedestä mutta samapa tuo.

Mikähän tähänkin oli syynä? Epäilimme kun kesli oli muuttunut nii nopeasti, ja vesi lämmennyt 5 astetta pinnasta. Siinä vielä näkyi päällä olevan vähän ukkostakin.
Olen kalastelijapoika!