Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Seniori vaaput

Started by Miquel, June 05, 2007, 15:20:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TKarhu

Värit 4, 6 ja 8 ovat toimineet Lapissa mainiosti. Ohut siima , nykyisin 0,04 kuitusiima ja hidas soutuvauhti niin saalista tulee. Täysin tyynellä tärppejä vähemmän, heikko tuulen vier, joka synnyttää lähes olematonta pientä aaltoa  ja ehkä pilvistä tuntuu parhaalta ottikeliltä. Veljeni kuvaa soutuvauhtia: Vedetään kerran airoilla, poltetaan tupakka, odotellaan  ja vedetään seuraava veto. Itse olen antanut tuulen viedä venettä ja tärppejä on tullut. suurin siika tähän mennessä 870g.

maakka123

Ahvenelle nämä pienet seniorit tuntuu olevan ylivoimaisia. Hermot meinaa aina palaa kun siikaa yrittää vetää ja tulee koko ajan ahven tärppejä :D

Sir.Milo

6 ja 22 ovat toimineet parhaiten lapissa tanelle ja harrille.

kalle

Quote from: Hauki007 on July 31, 2007, 12:31:18
Punainen vs neon vihreä kumpi on parempi kirrelle.

- Riippuu siittä, onko kalavesilläsi punaisia, vai neon vihreitä kaloja! Kyllä yksi rakentava kommentti/kysymys on parempi kuin 10 näitä :roll:

Tornio_River

kyllähän senjoreilla kalaa tulee niin pientä kuin isoakin.
Käyttävät tornionjoella myös kuivan kesän ottipelinä lohellekkin.

Nykyttäjä

Minä jouduin lapinreissulla pettymään Senioreihin, hain niitä Ivalosta Suutarin Sepolta useita värejä ja kokoja (ja tietenkin huippuhalvalla), mutta saalista en niillä saanut oikeastaan juuri mitään. Tammukkapurolla suurin oli erinomainen "poteronkaivaja", sillä pääsi syvänkin taskun pohjalle mutta en sillä saanut kuin kolme tammukkaa. Oletin paljon parempaa saalista. Muuten Seniorit on kyllä ensiluokkaisia pikkuvaappuja, uinti on tosi hyvä.

Naps

Onko 8 hyvä väri :? Toimiiko :?

Hemulisoturi

Quote from: ossi moger on April 02, 2008, 20:00:04
Onko 8 hyvä väri :? Toimiiko :?
Toimii tietenkin.
Kaikilla saa varmasti kalaa ja lähes kaikkia ko. vaapulla pyydettävissä olevista kaloista, mutta mikä toimii ahvenelle kun aurinko paistaa ja vettä sataa, entäs mikä toimii harjukselle silloin kun ilmanpaine 1011.3hPa ja aurinko paistaa ja sataa sammakoita ja kun veden väri on maitokahvia?
Jos kertoisit mitä kalaa olet hakemassa ja minkä värisestä vedestä ym ym. niin olisi huomattavasti helpompi vastava omista kokemuksista.

Mutta kannattaa kokeilla, varmasti toimii.

Naps

Joo no tota ahventa yritettäs oikeastaan kalastaa.

Naps

Myydänkö noita painokoukkuja erikseen vai onko jotenkin erilaisissa paketeissa jossa ois valmiiks painokoukku siinä vaapussa?

Kaivo

Quote from: ossi moger on April 03, 2008, 16:26:24
Myydänkö noita painokoukkuja erikseen vai onko jotenkin erilaisissa paketeissa jossa ois valmiiks painokoukku siinä vaapussa?

Painokoukkuja
saa irtotavarana. Lisäksi myydään vaihdettavia koukkupainoja, ts. pelkkiä painokoukkujen lyijyosia.

http://www.seniorivaappu.fi/kalastus.htm

-- Kaivo

Naps

Saako kaupasta?Ei huvittas maksaa posti maksuja :-D

Nykyttäjä

Quote from: ossi moger on April 03, 2008, 20:04:49
Saako kaupasta?Ei huvittas maksaa posti maksuja :-D
Kyllä minä ainakin ostin viime kesänä kalastusvälinekaupasta Seniorin painokoukkuja. En muista mitä maksoivat, mutta luulen ettei niitä kyllä joka uistinkaupassa ole.

Olli83

Ahvenen ja Muikun väri on toiminu kirkkaissa vesissä.

Naps

Mikä väri olisi hyvä tummaan veteen siialle?

darpeee

Punamustaa Senioria etenkin siialle ja ahvenelle.

Qkkeli

Quote from: kalastaja- on June 10, 2009, 14:38:49
Mikä väri olisi hyvä tummaan veteen siialle?

Punainen hileellä on yleensä jokapaikan höylä ja toimii tummassa vedessä. Lisäksi papukaija ja oranssi mustilla pisteillä ovat myös toimineet hyvin tummassa vedessä.

Abborna

ite ostin oranssin pikkuseniorin..
Ei oo mitää vielä tullu mutta hyvä uinti siinä on!  :-)
Hinta on kyllä aivan kauhistuttava vajaa 15e  :x

sube

Quote from: Abborna on June 10, 2009, 20:35:05
ite ostin oranssin pikkuseniorin..
Ei oo mitää vielä tullu mutta hyvä uinti siinä on!  :-)
Hinta on kyllä aivan kauhistuttava vajaa 15e  :x
Täälläpäin Honkkarissa myydään hintaan 10 euroa =)
Joskus ostin mustavihreän lord luren ja eipä oo sen väristä enää näkyny missää. Haukia sillä on tullut varmaan ~25, jotain noin 2 kilon luokkaa ja varmaan isompiki ottais. Ekan kuhankin sain kyseisellä uistimella (1.2kg) :) Myös kilon säynekin tarttui siihen. Eli ihan kelpo uistin!

Qkkeli

Qkkeli

Seniorilta pukannut uusi "mini seniori" markkinoille, itse tilasin noita viime viikolla 3kpl väreissä 1, 3 ja 5. Hintaa oli 10e/kpl + toimituskulut. Ihan jännän näköisiä, täytyy myöntää ja mielenkiinnolla odottelen soutuhommia!  8-)

http://www.seniorivaappu.fi/pienet.JPG
http://www.seniorivaappu.fi/