Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kopiosorvauksesta

Started by Kuha-Eki, June 16, 2009, 19:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kuha-Eki

Olen viimeinkin saanut suunniteltua vaappumallin, jonka haluaisin sorvauttaa. Pakarisen puolelle olen kääntymässä halvempien hintojen ja ok toimitusajan vuoksi. Mutta onnistuuko Pakariselta symmetrisointi ja aihion muokkaaminen?
Ensiviikolla ehtisi soitella sorvaajalle, mutta olisi hyvä tietää nuo kysymäni asiat ensin.
Toivottavasti Pakarinen ei ole vielä lomalla...
Koukuttaako?

kalamies]

ite tilasin 200 aihiota vähän aikaa sitten, jälki on ykköstä ei yhtään virhekappaletta/halkiolevaa toimitusaika taisi olla 2 viikkoa ja kaikki symmetrisiä. ite lähetin sinne 10cm aihion ja 7cm aihion pyysin tuota pitempää suurentamaan 12cm ja sieltähän tuli 12cm aihioita just niinkun puhe oli. suosittelen.

Qkkeli

Paljos Pakarisella on hintaa? Käsittääkseni siitä tulee jokin maksu, että "ajavat" haluamasi aihion sisään ja sen jälkeen sitä pystyy tilaamaan haluamansa määrän pelkällä kappalehinnalla + postikulut?
Ja mitä muita vaihtoehtoja tuon Pakarisen lisäksi on?

Kuha-Eki

Jep, uuden mallin kanssa tulee aina mallinnuskustannukset. Suomessa toimii tietääkseni kaksi kopiosorvaajaa, jotka sorvailevat meille tee-se-itse-miehille näitä vaappujen ja jerkkien aihioita (miksei myös nirhojenkin  :wink:). Juha Immonen on toinen ja hieman uudempi tulokas (no aika kauan kuitenkin ollut jo alalla) on Kari Pakarinen.

Hintahan pyörii ilmeisesti 100€ kieppeillä 100 aihion tilauksessa, mutta uuden mallin sorvauksesta tulee parikymppiä? hintaan lisää.
Mutta mitä minä olen näistä kertomaan, kun ei ole vielä yhtään kokemusta kummastakaan!
Koukuttaako?

perza

Quote from: Qkkeli on June 16, 2009, 21:55:55
Paljos Pakarisella on hintaa? Käsittääkseni siitä tulee jokin maksu, että "ajavat" haluamasi aihion sisään ja sen jälkeen sitä pystyy tilaamaan haluamansa määrän pelkällä kappalehinnalla + postikulut?
Ja mitä muita vaihtoehtoja tuon Pakarisen lisäksi on?

Hinta riippuu sorvattavan aihion pituudesta. Tuommonen "normaali" 9-10cm vaappu maksaa n. 65-75 senttiä/kpl. Lyhyempi sitten jokusen sentin vähemmän ja pidempi taas enemmän. useamman sadan kappaleen satsin kun tilaa niin voi saada vähän alennuksia. Mallinnus maksu on n. 15-20€.
Kummallakin sorvarilla on koneet jolla saa muokattua aihiota jos jonkinlaise muotoon. Myös symmetrisointi onnistuu, eli jos aihio minkä lähetät sorvaajalle ei ole ihan symmetrinen niin sen saa korjattua koneella. Aihion kun lähettää niin kannattaa muistaa mainita että haluaako symmetrisoida vai ei.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Heittelijä

Olen tässä nyt miettinyt että lähettäisin aihion sorvattavaksi tolle immoselle. Pienin tilattava määrähän sielä on se 100kpl. Niin tiedättekö onnistuisiko se että ottaisin tästä aihiosta 50kpl 60mm ja 50kpl 90mm?

daiwa2

Immosella tahtoo olla nyt tällä hetkellä vissiin ongelmia toimituksessa. Monella ollut kuulemma jo monta kuukautta tulematta tavarat vaikka luvattu moneen kertaan. Ja ei onnistu tietääkseni toi 50kpl ja 50kpl, pitää olla samaa mallia/kokoa 100kpl. Ja taitaa olla tuollakin maksimi tilauserä noussut 150kpl (?).

Pakarista kumminkin suosittelen ainakin tällä hetkellä...

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Kalaboi

Joo lähettäkää immoselle vaan sorvattavaksi, lähetin itse joulukuussa vieheen kopioon ja puoli vuotta sain soitella että missä viipyy, aina sama tarina "ensi viikolla teen" Lopuksi tuli kuitenkini vastaus "en minä ole sulta mitään aihiota saanut"

jätkä oli hävittänyt sen, kyllä kyrsii tollanen toiminta.