Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Made Virvelillä!!

Started by KalaAnte, April 24, 2008, 21:13:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KalaAnte

Kuka on saanut Mateen virvelillä?
Itse sain eilen yllätykseksi mateen!!
Olin koskella kalassa ja aloin jigitellä . Ekaksi tuli Jokin kala ja vei siimani ei ollut mitään tehtävissä!!
sitten aloin uudella jigillä heitteleen ja luulin että jäi pohjaan "yritin heilutella pohjasta irti" sitten aloin vetämään siimaa poikki mutta se nousikin painavana ylös .. ja pinnassa huomasin että made sie oli!! aika hieno kokemus!!  8-)
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

Qkkeli

Kyllähän tuo aika harvinaista on saada made virvelillä, eipä itselle muistu mieleen virvelillä saatuja mateita.

Tosin onhan madetta pyydetty jopa pintaperhoilla..  :wink:

Ihmevirveli

Itse olen joskus pienenä saanut n. 20cm mateen virvelillä. En muista tapausta kovin hyvin mutta jonkinlainen jigi oli siiman päässä.. Ja paikkana oli "mökin" laituri (mökki sana on lainaus merkeissä koska se mökki on niin huonossa kunnossa että siellä pitää nukkua teltassa  :-D)
Allekirjoituksia ei tueta.

KalaAnte

kyllä minäkin olen kuullut että niitä jokunen on saatu mutta oli aika yllättävää ja se vielä että tuli koskesta  :lol:
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

Vikla

Mateen saaminen virvelillä on hankalaa, eikä pelkkää madetta yleensä vain pyydettäkkään. Jos mateen saa heittämällä, niin se usein on tullut esimerkiksi haukijahdin ohessa. Mutta jos madetta todella haluaa virvelillä, niin onhan siihen jotain konsteja..

- Erilaiset jigit. Jigi kun käy välillä pohjassa, niin made saattaa ärsyyntyä sen houkutuksesta ja ottaa siihen kiinni.

- Jerkit. Jigit jerkkejä parempia tässä asiassa, mutta suurella säteellä kun uittaa (eli pohjan läheisyydestä melkein pinnalle), niin made saattaa ottaa kiinni. Jerkkiin ottaa kumminkin vain yleensä suuremmat mateet.

- Seuraavanlainen vinkki ei taidakkaan olla mikään yleisin. Virveli käteen, vene pysähdyksiin ja pientä uittoa pohjassa madepilkillä. No tässä nyt voidaan miettiä mitä kannattaa kokeilla ja mitä ei. :-)

Itse en varsinaisesti koskaan yritä madetta virvelillä..

Haukihunter

Youtubessa on tommosia videoita missä onkivat mateita ja hyvin saivatkin, kysyin neuvoa ja vastauksena "sucker meat"  ja hohtavat/kiiltävät jigit. Kun vaan tietäisi mitä on sucker meat.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Mikko10

Kyllä olen useasti eri palstoilta lukenut että madetta olisi jigillä saatu.Mateen pohjaonginta onkin sitten jo melko suosittua, itse olen yhden about 20cm mateen saanut pohjaongella.

Yuz

Quote from: kalakauhu on April 26, 2008, 09:31:56
Quote from: Haukihunter on April 25, 2008, 19:22:44
Youtubessa on tommosia videoita missä onkivat mateita ja hyvin saivatkin, kysyin neuvoa ja vastauksena "sucker meat"  ja hohtavat/kiiltävät jigit. Kun vaan tietäisi mitä on sucker meat.

Etkö osaa Englantia? Sehän on jotain: typerys, mieti.  :-P
Niin, etkö  :-D
Meat on liha.  :wink:
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

muskie

ite  oon saanut 2 madetta ja nekin tuli ongella :-P

PäSSi

En ole saanut ja tuskin saankaan. Vaikkakin tuossa koti järvessä onkin mateita, mutta viimeisen vuoden aikana olen kuulut että sieltä olisi tullut vain 1kg made. 10 vuotta aiemmin tilanne oli taas toinen mutta silloin olinkin vasta 4 :-P
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

jhaapanen

Kalakaveri vetäs tossa jokunen tunti aikaa jigillä mateen rannalle, luuli että tarras pohjaan ja repi ja repi ja madehan sieltä pintaan pullahti. Painoa oli joku n.1kg.

djulan

Quote from: Haukihunter on April 25, 2008, 19:22:44

Veikkan, että kyseessä on Iilimadon liha.

Juhis96

Oltii kattomassa kokkoo nii iskä jigitteli ja kun oli kiini iskä anto mulle virvelin ja Kun nostin se olikin matikka.Hyvä soppa tuli 8-)

Haukiman

En kehannu alottaa enää uutta aihetta nii päätin pistää tähän:

Tommenen sairas idea tuli keksittyä, mutta vois toimia tahdon voimalla. Vähän väriä...

200

OT...
Hienon kuvan oot kyllä piirtäny.  :-D

jarmoankka

pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Haukiman

Midä? Missä muumipeikko? Ei kun patententoimaan koko höskä... Viinijoki rocks!

Maukka™

Quote from: KalaAnte on April 24, 2008, 21:13:23
Kuka on saanut Mateen virvelillä?
Itse sain eilen yllätykseksi mateen!!
Olin koskella kalassa ja aloin jigitellä . Ekaksi tuli Jokin kala ja vei siimani ei ollut mitään tehtävissä!!
sitten aloin uudella jigillä heitteleen ja luulin että jäi pohjaan "yritin heilutella pohjasta irti" sitten aloin vetämään siimaa poikki mutta se nousikin painavana ylös .. ja pinnassa huomasin että made sie oli!! aika hieno kokemus!!  8-)

Jep, tuttu näky... kävin kaverini kanssa todella paljon pohjaonkimassa kymmenkunta vuotta sitten kirjolohia, noh syönti oli heikohkoa ja kaverini pyysi saada lainaan jotain viehettä..Annoin sellaisen kirjolohijäljitelmä vaapun kooltaan noin 7cm, jonkinajan päästä kaverini tempaisi sillä noin 25cm mateen ylös Iijoesta voimalaitoksen lähettyviltä,tapauksella on 3 todistajaa  :roll:

Haukiman

Quote from: jarmoankka on April 04, 2010, 14:03:51
Hitto. Heti paljastuin.

Ei tarttee sinunkaa k*settaa vaikka kuinka haluttaa. En ymmärrä mitä intoo olla monta profiilia yhellä sivustolla.
En oo mikään jarmoankan toinen nimimerkki.

jarmoankka

pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Haukiman

Huumorimiehiä, huumorimiehiä... Huumorinaisia!!!

kuha kalle

Quotemillä kuvalla made saa

Tarkotit varmaan, millä saa madetta.

Madetta ei saa heitellen, ellei käy älytön munkki. Madetta kalastetaan pilkkimällä talvella, tai pyydyskalastamalla talvella, tai syksyllä. Mutta se onkin ihan juttu.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Fisumiäs

Minun ensimmäinen kalani virvelillä oli n. vaaksan mittainen made. Olimme lapissa ja sain n. 6v. ekan virvelini(joku lastensetti). Inarin järvestä iski. Ja se iski silloin kun selvittelimme siima sotkuja ja lippa(mepps black fury keltapisteinen) lillui vedessä kivien alla n. 20cm rannasta
<><   <><   <><    <><
  <><   <><   <><

ahti kiiski

Itse en ole ikinä saanut, mutta ollessani isoveljeni kanssa koskella kalassa tämä sai n.30cm mateen oranssiin mepsin lippaan  :-o.Siinä riitti ihmettelemistä vähään aikaan(miten tuo sanotaan? :?)

Eikös mateita ongita pohjaongella, kun jäät ovat lähteneet?
-------------O N K I--------------

taukki11

millä uistimilla saa madeita  :?

Jype

Joop kerran sattui ahventa jigitellessä nappaamaan made. Luulin että oli pohjassa, mutta niinhän se sieltä alkoi kuitenkin nousemaan :-) Kovasti pisti vastaa, vaikkei mikään uskomaton peto ollukkaan....

pilkkiäijä

Kaveri nappasi vajaa puolikilosen mateen ahvenen jigittelyn ohesta 3m syvyydestä kivikosta. Raskaalta näytti kun ei mihinkään näyttänyt aluksi liikkuvan.

Ja nyt saan kuulla tuosta tapahtumasta loppuikäni, kun itse en ole virvelillä madetta saanut ja kaverilla vasta ensimmäinen kokonainen kesä kalastuksen parissa.
Olen kalastelijapoika!