Kostonjoki

Started by Kasperi_83, July 08, 2009, 21:54:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kasperi_83

Onks kukaa kalastellut kostonjoella? Mille koskelle sitä kannattas lähtee kokeilee? Minkälainen paikka tuo ulmajankoski on? Sehän on tietääkseni rauhoitettu ainaki niskan osalta. Jääkö siihen yhtään kosken pätkää kalastukselle? Oon kuullu et siel ois ihan hyvän kokoista taimenta.

Murmeli

En oo kokeillut, mutta luokkakaveri kehuu hyväksi harjusjoeksi.

.Ville

Eräs tuttu veti tuolta kirrejä 6 kappaletta kun käytiin joku vuosi sitten.  :-)
<><

Kirrelohi

oltii viime vuonna kostojoella perhostamassa ja isäni sai vähän päälle 1.5 kg kirren  :mrgreen:

darpeee

Vaikka tähän aiheeseen ei ole vastattu vähään aikaan niin silti jatkan tätä topicia.

Vesitilanne? Minne osaan jokea kannattaa suunnata tähän vuoden aikaan? Parhaimpia perhokalastus/heittokalastus paikkoja Kostonjoella? Olen muutaman kerran käynyt ja saanut vaapulla vain haukia ja muutaman alamitta taimenen. Perholla olen saanut toistaiseksi vain 2  alamittaista taimenta.  :|

Esaah

Vesitilanne Kostonjoella tällä hetkellä hyvä. Eli aikalailla "normaali". Ilmat ruvenneet jäähtymään ja tätä myötä myös vesi eli kala alkaa taas liikkua ja käydä paremmin pyydyksiin. Itse olen kalastellut lähinnä Hammaskoskella, Koitikoskella ja Ala-Siikakoskella. Kypäräkoskea kävin kokeilemassa ensi kertaa perholla ja vain yksi pieni taimen nousi. Kypäräkoskella tahtoo olla vaan paikat, missä perhoa heittää vähissä. Oma henkilökohtainen suosikki perholla on ehdottomasti Hammaskoski.

darpeee

Kiitos vinkeistä, oisko jossain karttaa tai tietoa noista edellä mainitsemistasi paikoista? Hyvät kelithän nuo on tosiaan tulossa ku alkaa ilmat jäähtymään ja taimen rupiaa kohta ramasemaan. Joku päivä tässä pitää vielä käydä kokeilemassa Kostonjoella, jos ei nyt parin viikon sisään niin sitten syksymmällä. Kireitä!  :wink:

aaku97

Sain viime kesänä ulmajan kosken alapuolelta kaksi mitta taimenta 50cm ja 40cm.
Tuli niitä joitaki sinttejäki. :-D