Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Luonnon roskaaminen

Started by leijonanmieli, June 14, 2009, 20:34:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leijonanmieli

Tänään taas tuli oltua paikallisilla kalastus paikoilla ja taas sai ensitöikseen kirota 15 minuuttia kaiken maailman vieherpaketin hylsyjä, kertakäyttö grillejä, maito tölkkejä, kalja pulloja,siiman pätkiä ja muuta roskaa. Mikä siinä mahtaa olla niin vaikeaa viedä omat jätöksensä mukanaan tai paikoilla oleviin roskiksiin? Allekirjoittanutta ainakin vituttaa kalastella kaikenmaailman roskien seassa.

Muutenkin käytöstavat kalapaikoilla ihmetyttää kun hakataan uistimia veteen että saadaan ahvenruohot irti ja kaiken maailman huutelu, uhoaminen ja meluaminen. Sillon kun vituttaa ettei 20 heiton jälkeen ole mitään tullut ja käydään möykkää, eikö silloin kannattaisi jäädä kotiin vaik pelaa eräjorma 2:sta!?!?!?!

kiitos!

"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

Torro

Venäläiset on nyt saatana löytäny "minun" lammelle ja on se saatana kumma homma kun ne ei osaa tuoda niitä roskiaan pois sieltä! Nyt mie viime reissulla päätin että teen oman panokseni sinäänsä kauniin ympäristön siistimiseen ja toin sieltä pois kaikki tölkit ja muut roskat ja keritsen siimanpesät pois kun kalat ei ole syönnillään. Sitä tulikin koko indy-laukku täyteen ja kun ei ollut muovipussia niin pesuun meni koko paska samantien. Vituttaa, kyllä sen minkä sinne kantaa, saa tuoda myös pois!

Tulipahan tehtyä yksi hyvä työ. Toinen oli viimeviikolla Raision lahdella kun mentiin jigaamaan kaverin veneellä. Alunperinkin oli tarkoitus naarata ankkurilla sitä paskaa sieltä pohjasta pois. Sieltähän tarttus kaksi vanhaa verkkoa jotka oli valmiiksi niputettu, siis jumalauta tahallaan varmaan sinne heitetty! Täynnä mädäntyneitä kaloja. Siinä sitten roikotettiin niitä veneen laidalla ja mietittii mitä niille pitäis tehdä. Moraali ei anna tipuuttaa takas ja pikku veneessä ei oikeestaan ylimäärästä tilaa mudalla, paskalla ja mädille kaloille  verkkoineen. Aivan hirvittävä lemu siitä mudasta ja mädästä satsista lähtee mutta pakko se oli ottaa kyytiin. Muuta kamaa tuli kilometrin verran siimaa varmaan, iso kasa jigejä, lyijypuntteja, lusikoita ja lippoja, pieni jalkapallomaali, multasäkkejä ja risuja, onkivapa, virvelin kärkiosa ja helvetisti keppejä. Se koko kapean rännin pohja on aivan täynnä kamaa. Ite olen sinne jättänyt 14 jigiä ja kaveri samat.... joo tulee sieltä kuhaakin.

Mun mielestä täältäkin palstalta voisi kaikki vähän siistiä kalapaikkojaan vaikka ne roskat eivät omia olisikaan. Ei tietenkään tartte naarata niinku me (uistimien toivossa tietenkin) mutta kuitenkin voi kantaa oman kortensa kekoon.

Mites olisi jos me kalassa.net käyttäjät haastamme jokainen toisemme tuomaan 3 roskaa  pois oman kalapaikkansa ympäristöstä aina kun käy kalassa??? Onneksi on paikkoja jotka ovat sellaisessa kunnossa kuin niiden soisikin olevan mutta jokainen antaa sen panoksen mihin itse pystyy ja olosuhteisiin nähden on mahdollista
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

leijonanmieli

Quote from: El'ToroRosso on June 14, 2009, 21:02:40

Mites olisi jos me kalassa.net käyttäjät haastamme jokainen toisemme tuomaan 3 roskaa  pois oman kalapaikkansa ympäristöstä aina kun käy kalassa??? Onneksi on paikkoja jotka ovat sellaisessa kunnossa kuin niiden soisikin olevan mutta jokainen antaa sen panoksen mihin itse pystyy ja olosuhteisiin nähden on mahdollista

Tuossa olisi kyllä ideaa! Eli eikun jokainen haasteeseen mukaan, jos ei muuta niin ensiokerralla on muutama jätös vähemmän. Monesti ite kun on ollut eikä kala syönyt niin poislähtiessä sen kalapussin saa täytettyä jätteistä ja lähimpään roskikseen siinä toivossa että jospa ens kerralla olisi asteen kivempi olla..
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

unatco

joo'o... itekkin huomannut monessakin paikassa nuo roskakasat.. korvensuunkoskellakin taukotupa ihan kuin kaatopaikka!!
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

A. B. Korhonen

Joo, kyllä itseänikin potuttaa, kun eivät osaa jotkut roskiansa kerätä. Tyhjiä muovikassja aina kalareissuilla mukana kaksi kappaletta. Toinen pulloille ja toinen kaloille. Raisionlahdella sillan alla oli taas viime kerralla roskakori rikottu  :x Vanhempi mieshenkilö, joka myös oli paikalla harmitteli myös sitä.

N.M.F

Ei meillä päin ole roskaisia vesiä mutta kumminkin uskon että se on ärsyttävää kun turistit käyvät roskaamassa paikkoja. vähät ne välittää luonnosta! :x
<>< Fisk! ><>

~N.M.F

Tiedän sen ettet sinä tiedä mitä minä tiedän ;D

Zintti

Munkin lähi kalapaikalla ei oo ongelmana vaan roskat vaan kun siellä on säretty perkuupaikat ja halkoja varastettu katoksesta ynnä muuta tihutyötä. Oli hyvä idea tuo että kolme roskaa joka kerralla pois kun käy kalassa, itse ainakin liityn. Toivottavasti roskaaminen loppuisi tai ainakin vähenisi luonnosta. Mutta niitä roskiksiakin saisi olla vähän enemmän ja tiheämmässä niin olisi niitten laiskuriroskaajien helpompi viedä roskat roskikseeen. Eli ei tarvisisi kantaa niitä niin pitkään mukana kun roskis löytyisi nopeasti.

pjk

En oikein jaksa ymmärtää, miksi kaikkea luontoon kantamaansa tavaraa ei voisi viedä mukanaan tai edes lähimpään roskikseen – vähemmänhän tyhjät pullot ja ruokapakkaukset painavat kuin täydet. Varsinkin alkoholi saa jotkut tuntemaan itsensä henkilöiksi, joiden ympärillä maailma pyörii ja joita säännöt eivät koske.

--pikeye

Suurkalastaja1

Itsekkään en tajua, miksi niitä roskia ei voisi viedä roskikseen? Ei ole suuri vaiva. Ei oikein herätä luottamusta kalapaikkaan, kun vedessä on tuoleja ym. paskaa....
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Ammattilainen

On se vaan niin hiton v-mäistä kun ihmiset roskaavat luontoa, ja heittelevät kaikenmailman kertakäyttö grillejä ja muovipusseja vesistöihimme. Kalapaikkani lähellä on yksi ranta jossa kovin tuppaa porukat ryyppäämään - sieltä ne viskoo lasin siruja yms mereen ja löytyypi niitä sitten aina minun rannastani.
Kalaan aina kun pääsee !

ollipossu

Mun täytyy tunnustaa että välillä heitän roskia maahan, mutta en koskaan roskaa järviä tai lampia, muakin ärsyttää se ku meidän hyvä peltolammin pohja on täyttä ulostetta. Ennen kun me oltiin siellä uimassa me harrastettiin sukellusta yhessä kohtaa jossa oli 2 metriä syvää, pohjasta on löytynyt mm. Olut pulloja/tölkkejä, hajuvesipulloja, polkupyörä.

Abborna

Oma mottoni on ollut aina luonnossa liikkuessa että paikan pitää olla paremmassa kunnossa lähtiessä ku oon siihen ite tullu esim paistaa makaraa..
En roudaa poltettavia roskia kierrätykseen metsästä mutta poltan ne nuotiossa..sanokoon kuka vaan viherpiipertäjä mitä tahansa saastepäästöistä niin ei makkarapaketin poltto tätä maailmaa pelasta/tuhoa..
Tölkit ja pullot kannan aina kokonaisena pois  :-)