Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kymijoen Kuha

Started by Simpura, August 02, 2009, 02:08:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Simpura

Eli kiinnostaisi tietää, että mistä ja kuinka kuhaa kymijoesta saa. Eniten kiinnostaisi tämä keski-kymen kalastusalue, kun mökki sijaitsee keskellä tätä aluetta, eli hurukselassa. Tulee oikeastaan ainoastaan uisteltua susikoski-tiirankari välistä aluetta, kun ei noista koskista oikein sähkömoottorilla mennä :D eli jos joillain on kokemuksia kyseisestä alueesta ja sen kuhista, niin pistäkääpä jotain tietoja tänne :) mihin aikaan ja millä uistimilla voisi olla myös hyvä tieto!

Tähän mennessä saaliiksi on tullut vain isoja haukia.. Tämä selittyy varmasti sillä, että haukea olen mennyt hakemaankin, mutta nyt voisi olla haluja saada vähän muitakin kaloja saaliiksi :D

jcuster

Ylempää kymijoelta (keltistä) kuuluvat vetävän pohjaongella aika tiukkaankin tahtiin, omat kokemukset ovat koskien alta montuista lusikkajigittelemällä hankittuja. Uistellen ei ole jostain syystä kohdalle osunut vaikka yritystä on ollut jonkin verran.

Jonkinlainen kivikko tai louhikko kovemman virran reunalla tai alapuolella vaikuttaisi ottipaikalta, vaikkakin ovat tuossa uittorännissä usein täynnä tukkia ja vaijerinpätkää.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Timpe.mp3

Quote from: Simpura on August 02, 2009, 02:08:31
Eli kiinnostaisi tietää, että mistä ja kuinka kuhaa kymijoesta saa. Eniten kiinnostaisi tämä keski-kymen kalastusalue, kun mökki sijaitsee keskellä tätä aluetta, eli hurukselassa. Tulee oikeastaan ainoastaan uisteltua susikoski-tiirankari välistä aluetta, kun ei noista koskista oikein sähkömoottorilla mennä :D eli jos joillain on kokemuksia kyseisestä alueesta ja sen kuhista, niin pistäkääpä jotain tietoja tänne :) mihin aikaan ja millä uistimilla voisi olla myös hyvä tieto!

Tähän mennessä saaliiksi on tullut vain isoja haukia.. Tämä selittyy varmasti sillä, että haukea olen mennyt hakemaankin, mutta nyt voisi olla haluja saada vähän muitakin kaloja saaliiksi :D

No perkele samoilla paikoilla kalastellaan, saatetaan ehkä tunteakkin. No mutta me nyt ollaan kuhaa uisteltu siinä 'aholan-rannan' yläpuolella ihan sinne Muhjärven rajalle asti. 4-5m syvyydessä uivat, räikeän väriset kuhavaaput toimii.
Kysy toki lisää!  :-)

Simpura

Kiitokset vastauksista!

No tuskinpa tunnetaan, kun olen suht uusi näillä alueilla :) on täällä kyllä tullut kalasteltua 15 vuoden ajan, mutta tämä on ensimmäinen vuosi kun aktiivisesti kalastan.. Oli ennen enemmän laiturilta heittelyä :D

Jos siltä puolelta koskea (susikoskea) tulee kuhaa, niin kyllä sit luulisi et tältäkin puolelta koskea tulisi :D ootkos ikinä täälläpäin käynyt yrittämässä? Jos et, niin kokeileppa joskus huviksesi, niin näkisi onko vika miehessä vai paikassa, jos ei kalaa tule ;) enpä ole itse käynyt kuin pari kertaa yrittämässä tuloksetta, niin enpä vielä mene paikkaa tuomitsemaan :D tuleekos sulla ikinä nollareissuja siellä, vai tuleeko aina saalista? Semmoista vielä, että mihinkäs kellonaikoihin olet parhaiten kuhaa saanut?

Eikös tuolta anjalan/inkeroisten padolta tule myös kuhaa heittelemällä? Kun olisi hieman lähempänä kuin tuo keltti :P

Timpe.mp3

Quote from: Simpura on August 03, 2009, 01:19:22
Kiitokset vastauksista!

No tuskinpa tunnetaan, kun olen suht uusi näillä alueilla :) on täällä kyllä tullut kalasteltua 15 vuoden ajan, mutta tämä on ensimmäinen vuosi kun aktiivisesti kalastan.. Oli ennen enemmän laiturilta heittelyä :D

Jos siltä puolelta koskea (susikoskea) tulee kuhaa, niin kyllä sit luulisi et tältäkin puolelta koskea tulisi :D ootkos ikinä täälläpäin käynyt yrittämässä? Jos et, niin kokeileppa joskus huviksesi, niin näkisi onko vika miehessä vai paikassa, jos ei kalaa tule ;) enpä ole itse käynyt kuin pari kertaa yrittämässä tuloksetta, niin enpä vielä mene paikkaa tuomitsemaan :D tuleekos sulla ikinä nollareissuja siellä, vai tuleeko aina saalista? Semmoista vielä, että mihinkäs kellonaikoihin olet parhaiten kuhaa saanut?

Eikös tuolta anjalan/inkeroisten padolta tule myös kuhaa heittelemällä? Kun olisi hieman lähempänä kuin tuo keltti :P

Joo kyllä nollareissuja tulee, mutta täällä Hurukselassa päin kuha on hyvän kokosta. Ja anjalanpadolta tulee ainakin valkoisella jigillä kuhaa/isoa ahventa hyvin, kannattaa heittää jollain pienellä puntilla.

Simpura

Olin tuossa viime viikolla parina iltana vetelemässä ja kuha oli päätavoitteena... Mutta molemmilla kerroilla tuli nollareissu kuhan suhteen. Tai no eipä silloin tullut koko viikkona edes haukeakaan hyvin, vain muutama sintti.. Johtuuko sitten lämpimistä vesistä kun kala ei syö.

Niin mihinkä kellonaikaan olisi parasta vetää kuhaa hurukselassa?

Timpe.mp3

Aamulla tulee yleensä kaikista rajuimmat tärpit jos on tullakseen. Myös illalla jos on tyyntä niin kannattaa kokeilla.
Kannattaa pistää jotain syvääjää. Itse käytän jotain 50g - 70g. Mutta jos et tunne vielä kovin hyvin paikkoja, niin 70g on suuri riski. Siellä on nimittäin matalaa ainakin niiden kivien vieressä (toivottavasti tiedät mitä tarkotan).  :lol: