Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pilkkiongen "viritys"

Started by Suikkis, January 15, 2007, 17:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koskenkylänjoki

I'm back.

Qkkeli

Kyllähän tuo tapsipilkintään käy, myös isoimmille morreille ja pienille tasapainoille, pienille morreille liian jäykkä.

Koskenkylänjoki

Pääöosin pystyillä pilkin, joten kannattaisiko käydä vaihtamassa tähän: http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=2848

Saattaisi olla monipuolisempi
I'm back.

Ruutti

Tuo on kyllä ehkäpä pikkusen herkempi verrattuna tuohon ensin valitsemaasi. Itse kyllä pystyyn ottaisin tuon ensimmäisen vaihtoehdon. Tuosta kierrejousesta on itsellä ainakin vain huonoja kokemuksia. Venyy, kääntyy yms. Ja kun et kuitenkaan pienillä morreilla pilki, eikä varmasti kannata yhtä vapaa yrittää saadakaan tasurista -> pienimpiin morreihin toimimaan. Liikaa kompromisseja. Erikseen sitten herkempi vapa, jos morreilla rupeat pilkkimään. Esim. morrivapana toimii tälläinen omatekele :D

Omaan käyttöön paras versio morrivavasta :D Mitä nyt kahvan oon tehny viimesimpiin balsasta.

Koskenkylänjoki

Kävin vaihtamassa Vanjaan, koska saa sekä tosi herkäksi, että hieman jäykemmäksikin.
Ja kyllä mä uskon että tolla mun jäykällä vakiopäällä voi tasureitakin käyttää.
Siimana on tommonen 0.28/5.8kg.
I'm back.

Mormuska-arska

Juu, kyllä on tullut viriteltyä.
Tuossa tein vanhoista wigglerin vavoista ns.morrivapoja, katkaisin kahvan kelan kohdalta, kevenee huomattavasti.
Toista tehdessä vavan kärki katkesi, ja askartelin uuden kärjen ohuesta metallisäikeestä, kärjeksi kuulakärkikynän jousi, jonka ympärille pistin kutistemuovia.
Vaikka vapa hieman tumpelolta näyttää, on se aivan mukava pilkinnässä.
Myös motonetin kinetic polaris vavoista saa pienellä askartelulla hyviä morrivapoja.
Toimittaa tyhjää myös tilaustyönä.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comist