Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hauen pilkintä kesällä

Started by daiwa2, May 12, 2005, 10:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daiwa2

Onko kukaan testannut haukia pilkkiä kesäisin veneestä päin?Minkälaisin tuloksin ja minkälaisilla pilkeillä.Tiedän kyllä että niitä haukia saa aivan virvelillä ja muilla kalastus muodoilla, mutta viime talvena alko hauen pilkintä kiinnostamaan.Voic käydä testailemas ihan tasureilla.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

latexi87

Minä kävin viime kesänä pilkillä ja hauki vei pilkin.Käytin ihan tavallista pystypilkkiä ja syöttinä kastematoa.
On se vaan niin...

taos

Olen veneestä kalastellessa pitänyt pilkkiä mukana. Muutama ahven ketjupilkkin on ottanutkin.
Eilen yritin kuhaa virvelöimällä 21-24 välillä. Vene liikkui myötätuuleen hiljakseen. Komantosillalta (soutuveneen peräpenkki) pilkittiin tai ongittiin.

Tasapaino lähti ,20 talvisiimasta kertanykäisyllä. Ankkuroitiin ja kuha kurkisti melkein heti komentosillalle vieden pilkkinä olleen jigin mennessään.
Mutu:
Haukipilkinnässä kesällä pitäisi olla tukeva vapa, iso kela, luja siima ja peruke tai sen korvike.

Jokuvaiin

Nostetaanpas tätäkin.
No olin pilkkimässä laiturilla ja laitoin sitten pilkkiin koukun ja täkykalan, mutta ei tullut mitään.
Muuta kalaa tuli kyllä ihan kiitettävästi.

Hemulisoturi

Quote from: fisupoika on September 16, 2009, 20:56:17
Nostetaanpas tätäkin.
No olin pilkkimässä laiturilla ja laitoin sitten pilkkiin koukun ja täkykalan, mutta ei tullut mitään.
Ei hyvää päivää. Nostit niinku yli 4 vuotta vanhan aiheen viestillä jossa et edes puhunut asiaa.

Miskala

Quote from: Hemulisoturi on September 16, 2009, 20:59:31
Quote from: fisupoika on September 16, 2009, 20:56:17
Nostetaanpas tätäkin.
Ei hyvää päivää. Nostit niinku yli 4 vuotta vanhan aiheen viestillä jossa et edes puhunut asiaa.

Aihe varmaan vaikutti kiinnostavalta. Jos kirjoittaa viestin, niin voi muutkin huomioida sen ja pistää omista kokemuksista.

Minuakin voisi kiinnostaa tämä hauen kesäpilkintä, jos vain saisi kunnon neuvoja.  :wink:

Jokuvaiin

Vieläkin kaivattaisiin neuvoja...  :-)

täkykala

olen kalastanut ahventa veneestä yheltä paikalta minne on saatu kuusi pohjaan ja sinne tulee sitte ahvenet ja muut pikku kalat suojaa ja toivottavasti myös vähän isompiakin eli HAUKIA
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen