Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

vision attack vs loop adventure2

Started by Rane, October 06, 2009, 19:18:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rane

kertokaapas te ammattilaiset kumpane olis parempi setti? olen piiskannut tuollaisella Pfluegerin 50e setillä ja turhautuminen on niin lähellä.
ostin siihen uudet siimat mutta silti tuntuu että setti ei aivan pelitä. tai en tiedä onko toi siima mistään parhaasta päästä mutta sitä suositeltiin Rio mainstream WF6F.

Jokuvaiin

Vision Attack: http://www.perhokolmio.com/tackleshop/?page=shop/flypage&product_id=4023&category_id=ed5e6c4ef07d7684dc7adde4d5640038
Loop Adventure 2: http://www.perhokolmio.com/tackleshop/?page=shop/flypage&product_id=3974&category_id=ed5e6c4ef07d7684dc7adde4d5640038

Itse ainakin noista ottaisin tuon Vision Attackin, koska on kolmeosainen, eli pystyy kuljettamaan helposti repussa.
Ja vielä siimat ja perukkeetkin ovat mukana.

E: Linkkiä korjailtu.

Rane

onko toi mun vanha siima mistään kotoisin? ja millaset siima visionin attackissa on? ja minkä kokoinen kannattais ottaa? lähinna kirreä kalastelen. 7 tai 8?

kuusetti

looppikin on 3 osainen, itellä on tällä hetkellä juurikin tuo loopin setti.

itte suosittelen tuota looppia .. (tm testivoittaja  :wink:)

edittiä ..

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=286

Rane

onks tossa loopin setissä noi siimat hyvät vai kannattaako ne vaihtaa?

Pete

Quote from: Rane on October 07, 2009, 13:04:59
onks tossa loopin setissä noi siimat hyvät vai kannattaako ne vaihtaa?
Keskimäärin kaikissa setti-paketeissa tuo siima on se heikoin lenkki. Se on se missä viimeistään on säästetty settiä kasattaessa.
Vaihda siima tuoreeseen luokkaiseen GPX:ään.

Rane

saisinko samaan rahaan jotakin parempaa jos itse rakentelis setin? noin 200 olis kaavailtu siihen.

Simpura

Kannattaa myös katsastaa Scierran Ferox "puro" settiä http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=5776

Tuosta löytyy todella laadukkaita osia ja siimakin on selvästi parempi noihin kahteen muuhun settiin verrattuna. Pelkkä siima maksaa suomessa 60e ja vapaa ja kelaa myydään erillään n. 100 punnan hintaan, eli ei ainakaan mitään ritsoja pitäisi olla :) Sitä tosin saa maksimissaan vain 4# luokkaisena.. Itselle ainakin rittänyt hyvin tuo 4# luokan setti kaikenlaiseen perhosteluun. Rialinnassa on myynnissä myös toinen Scierran Ferox setti, mutta en pidä siinä setissä olevan kelan muovimaisuudesta.

Jacke

Tämä väittely Loopin setistä tai Visionin setistä voisi jatkua loputtomiin. Molemmat setit ovat varmasti hyviä ja molemmilla pääsee hyvin alkuun. Se menee nyt yleensäkin näin että Loopin omistajat sanovat Loopin settiä paremmaksi ja Visionin omistajat Visionin settiä paremmaksi. Ota siitä sitten selvää.  :-)

Itse olen testannut vain ainoastaan tuota Loopin Adventurea ja voinkin sanoa vain että TOIMII!. Loopin setin kela on mielestäni todella hyvä..Mutta varmasti tuo Visionin Attack toimii myös hyvin.  :wink:

perho joka söi lohikaloja

ottaisin varmaankin tuon visionin, koska tuossä loopin paketissa tuo kela on muovinen ja muutenkin tuo vision näyttää paremmalta

jormavirveli

en jaks aloittaa uutta keskustelua niin kysyn täällä. Mulla on toi Loopin setti ollut vähä yli vuoden käytössä ja siima mennyt huonoksi. Ny pitäis sitte uusi siima hankkia, mutta mikä?  :? Jos otan yhden luokan painavemman siiman kuin mitä setti on niin saanko isommat perhot lentämään paremmin? Sitte vielä lopuksi, kannattaako uusia kaikki siimat samalla kertaa vai pelkästään heittosiima?

Pete

Vedä sitä pohjasiimaa ulos sieltä noin kymmenisen metriä ja tarkista onko se mätää. Jos ei niin takas kelalle ja uudet heittosiimat päälle.
Osta 3M:n GPX Wf, se toimii useissa vavoissa mitä mainioimmin ihan luokkaisenaan. Jos ei pelitä niin ota siitä kärjestä 20-40 senttiä pois niin pelaa varmasti.
Toinen hyvä vaihtoehto on Scientific Anglersin Sharkskin, ja sekin ihan luokkaisenaan mitä se sun vapa sanoo. samat kujeet sillekkin jos ei toimi kuten pitäisi.
Hyviä siimoja molemmat. Settien siimat ovat juuri niitä jotka kypsyvät ekana, vaikka niitä hoitaisi kovinkin hyvin.
Muista pestä ja rasvata se siima aikaajoin.

Späde

Minkälaiset siimat tossa vision attack:issa on että miten paksut ne on ja kannattaisko ne vaihtaa :?

Pete

Quote from: Späde on March 09, 2011, 21:22:45
Minkälaiset siimat tossa vision attack:issa on että miten paksut ne on ja kannattaisko ne vaihtaa :?

Uudessa Visionin setissä on ihan kohtuu hyvä siima, ilmeisesti se Attack-siima. Pese, kuivaa ja rasvaa(ja samalla vähän venytä suoraksi) niin siitä tulee varmasti hyvä ja kelluva, luistava ja toimivnaru.

Se kuinka paksu se siima on, niin riippuu luokasta, siiman tyypistä ja sillä ei nyt ole sinänsä mitään merkitystä nykyaikana. Ja viimeiseen kysymykseesi, vaihda jos se siima ei mielestäsi toimi tai siinä on jokin vika.