Kalastusvalvoja

Started by olijchr, October 09, 2009, 13:09:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olijchr

Hei.

Olisin halunut tietää mitenkä pääsis kalastusvalvojaksi? En löytänyt netistä mitään tietoa asiasta.
Ajattelin että täälä on varmaan tietoa, auttaka :?

Timpe.mp3

Taitaa olla vähän paikkakohtaista, kannattaa mennä kyselemään paikoilta minne haluaisit mennä..

jarmoankka

Juuri näin. Liikkeelle lähtö ottamalla yhteyttä ko. alueen kalastuskuntiin...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

ahti kiiski

Quote from: SLN on October 09, 2009, 14:34:11
Minkä takia haluat kalastuksenvalvojaksi?

Musta se olis ihan kiva ammatti :-D.
-------------O N K I--------------

Pete

Quote from: ahti kiiski on October 11, 2009, 18:56:46
Quote from: SLN on October 09, 2009, 14:34:11
Minkä takia haluat kalastuksenvalvojaksi?

Musta se olis ihan kiva ammatti :-D.
Suomessa ei kovin montaa, olisiko ihan yhdenkäden sormissa ne jotka sitä pelkästään ammattina tekevät. Useiden toimenkuvaan se kuuluu, toisten harrastuksena ja vain pienelle pienelle osalle se on koko ammatti.

Slx

Metsähallitukselle kalastuksen valvoja / joku eräopas tulee ensimmäisenä mieleen paikkana jossa toi voisi olla ihan työ jolla eläisi... Kalastuskuntien valvojat ei elä sillä hommalla harrastuksena kait, mutta täytyy olla innokas jotta lähtee kyselemään lupia, toki "istuta & ongi" paikoilla ymmärrä lupa kyselyn mutta järvillä en  :x

jarmoankka

slx, miksi et ymmärrä järvillä lupakyselyä. Lupamaksuillahan ne sinunkin onkimat kalakannat pidetään hengissä....
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Slx

Mä en koe saavani lupamaksuille mitään vastinetta. Jos kalastan haukea ja kuhaa niin ne on järvessä normaali kaloina eikä niitä istuteta, (okei kuhia istutetaan joissain paikoissa). Kalastuksessa olet poissa muusta pahanteosta ja valtio kyllä saa omansa kun joka hemmetin tavarasta jotka ostaa kalastukseen (ja muuhunkin) niin arvonlisäverot menee valtiolle. Kahdesta kalastuskunnasta tiedän sukulaisten kautta ja ne ei ainakaan saa valtiolta rahaa.
Jos maksan läänikohtaisen luvan niin saan uistella jokaisella kalastuskunnan alueella jotka on läänin sisällä ja ne ei saa rahaa siitä vaikka osa istuttaakin kaloja joten miksi minun pitää maksaa valtiolle siitäkin? sen jollain tapaa ymmärrä että kalastuskunnalle maksaisin luvasta, mutta kun kalat ei tiedä alueen rajoja vaan ui yli rajojen... Eikä lupia tarvitse talvellakaan joten miksi siis kesällä
Tämä on vain minun näkemys asiaan en kaipaa "sotaa asiasta"

DarkfireFIN

Minun käsittääksenihän valtio myös hoitaa kalavesiä ja muita vesistöjä, joten eiköhän ne rahat mene ihan hyvään tarkotukseen kuitenkin.