Suunnistussimulaattori

Started by Zintti, November 18, 2009, 20:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zintti

http://www.suunnistussimulaattori.net/portal/index.php

Kaikki lyötämiin peleihin sopivat aiheet liittyivät löydettyihin kalastuspeleihin, no tämä ei ole kalastuspeli, mutta hyvä peli silti. Tämä on ilmainen suomalainen peli. Jos ajattelit ladata tämän niin ensimmäisellä kerralla kun käynnistät peliä se kysyy avauskoodia. Sen saat pistämällä siihen sähköpostiosoitteesi ja saat koodin sinne. Sitten laitat avauskoodin peliin ja alat pelaamaan :-)Mukana tulee oma ratojen teko ohjelma, jolla voi tehdä valmiiden maastojen lisäksi omia maastoja ja reittejä. Kannatta lukea pelin ohjeet huolella koska sieltä löydät kaikki näppäimet ja muut peliin liittyvät ohjeet. Pelistä on tullut neljä eri huoltopäivitystä jotka voi ladata kyseiseltä sivulta. Mulla on peli toiminut hyvin vistassa. Jos ei kukaan rupea kiinnostumaan niin poistan tämän aiheen parin päivän kuluttua :wink:

Jokuvaiin

Onko tuo Framework ohjelma ilmainen?

Patte123™

Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

Taho

Ihan hauskalta peliltä vaikutti.. Tosin melko "tylsä"  :-D

Jokuvaiin

Nyt on asennuksessa.
Katsotaan sitten onko hyvä peli.  :-D

E: Ei toimi.

Mikko_-Procyon-

Sivujen perusteella paha sanoa mitään tuosta pelistä, mutta ideasta täysi 10. Pilkkipeli oli ideana vähintään yhtä älytön aikoinaan, olihan siitä pahkasiassakin melko tyly sarjakuva.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Zintti

Seraavaan versioon (julkaistaan 30 tätä kuuta :lol:) Tulee mukaan verkkopelimahdollisuus. Kyllä sitä "tylsääkin" peliä jaksaa pelata jos sitä voi tehdä porukalla :-)

E: Jos peli ei toimi niin muistittekos hommata sen aktivointikoodin :wink: Ja melkein kaikkiin kysymyksiin vastaukset tuolla simulaattorin kotisivuilla kohdassa ohjeet.
E2: Hitsi sitä verkkopeliä siirrettiinkin seuraaviin versioihin. Mutta voihan tänne pistää (rehellisiä) ennätyksiä reiteiltä.

Ezmo

Täälläkin laitettiin peli latamaan, toivottavasti se toimii ladattuaan.

Zintti

Toimii (jos vielä muistat sen avauskoodin :wink:) Ilman sitä se ei toimi.

Taho

Joo, mietinkin että verkkopelinä tuo voi olla tosi hyvä. Tosi aidosti toteutettu peli ja pääsee hyvin "suunnistustunnelmaan" :-)

Ezmo

Laitoin aktivointikoodin ja pääsin luomaan oman suunnistajan ja katsomaan ratoja, mutta en itse suunnistamaan sillä se "lähtöön" nappi ei aktivoidu. Mikäköhän on mennyt pieleen?

Zintti

Valitsitko suunnistajan? Siinä ikkunassa on palkki jonka edessä lukee nimi, josta valitset suunnistajan. Kun olet valinnut suunnistajan niin se lähtö-laatikko aktivoituu. Itse mietin samaa ongelmaa aikoinaan. Laittakaa screenshotteja ja tietoja enkoista tänne threadiin myös.

Ezmo

Quote from: Zintti on November 19, 2009, 20:35:09
Valitsitko suunnistajan? Siinä ikkunassa on palkki jonka edessä lukee nimi, josta valitset suunnistajan. Kun olet valinnut suunnistajan niin se lähtö-laatikko aktivoituu. Itse mietin samaa ongelmaa aikoinaan. Laittakaa screenshotteja ja tietoja enkoista tänne threadiin myös.

Vaikka valitsen suunnistajan niin se laatikko ei aktivoidu. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun rastiväliharjoituskaan ei toimi

Zintti

Latasitko itse pelin vai huoltopäivityksen? Jos lataa pelkän huoltopäivityksen niin peli ei toimi. Itse latasin eka itse pelin ja aktivoin sen. Sitten latasin kaikki huoltopäivitykset siihen. Niitä on yhteensä neljä kappaletta. Ja miulla on vista ja hyvin toimii joten sen piikkiin ei tätä voi oikein laittaa.

Ezmo

Quote from: Zintti on November 19, 2009, 20:52:58
Latasitko itse pelin vai huoltopäivityksen? Jos lataa pelkän huoltopäivityksen niin peli ei toimi. Itse latasin eka itse pelin ja aktivoin sen. Sitten latasin kaikki huoltopäivitykset siihen. Niitä on yhteensä neljä kappaletta. Ja miulla on vista ja hyvin toimii joten sen piikkiin ei tätä voi oikein laittaa.

Latasin ekan sen pelin ja sen jälkeen huoltopäivitykset. Mullakin on vista. Täytyy huomenna kun on enemmän aikaa niin kattoa ja vaikka poistaa koko simulaattorin ja ladata sit uudelleen.

Ezmo

Nyt alkoi toimimaan kun latasin pelin uudestaan.

Zintti

Sivulla on vasemmassa laidassa palkkeja: paina niistä lataukset-nappiaja alat ladata. Ja hyvä Ezmo kun sait toimimaan. Kohta laitan kuvaa tänne seuraavasta kisastani.

Zintti

Siinä kuva juuri juoksemastani radasta :-) Matkalta en pystynyt ottamaan screenshottia :|

Pistäkää paremmaksi :-D

Larzaman

Siis ladataanko se peli tuolta "Tiedostojen lataukset" osiosta? KUn mulla näkyy siellä vain huoltopäivitykset  :-(

Zintti

http://www.suunnistussimulaattori.net/portal/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=24&Itemid=26

Siinä alimmaisena on se itse peli ja nuo muut ladattavat jutut on sit niitä huoltopäivityksiä. Lataat ensin itse pelin ja sitten nuo huoltopäivitykset pelin päälle. Ja muistakaa vielä ne avauskoodit!

Larzaman

Peli ladattu,halusin kokeilla ennen huoltopäivitysten asentamista,Lähtöön nappi ei aktivoidu...

Zintti

Valitsitko itsellesi suunnistajan ja maaston? Siinä ensimmäisessä ikkunassa on palkki jossa lukee "suunnistajat" ja siin yläällä lukee "maastot" (tjsp) niin valitset sieltä jonkun niistä. Sitten sen pitäs aktivoitua.

Larzaman

Quote from: Zintti on November 20, 2009, 20:00:53
Valitsitko itsellesi suunnistajan ja maaston? Siinä ensimmäisessä ikkunassa on palkki jossa lukee "suunnistajat" ja siin yläällä lukee "maastot" (tjsp) niin valitset sieltä jonkun niistä. Sitten sen pitäs aktivoitua.

Juu,nuo kaikki olen tehnyt,eikä mitään muutosta... Taidanpa poistaa koko pelin kun kyrsii  :evil:

Taho

Kokeilin tuota lentokenttää ilman gps:ää ja meni ihan hyvin, kunnes sitten eksyin siinä ykkös ja kakkos rastin välissä... Olin mennyt ihan päinvastaseen suuntaan varmaan pari minuuttia kunnes kyllästyin... :-D

Zintti

Alussa se onkin vaikeeta. Pitää vaan tarkkaan kattoa ettei sekoa poluissa. Harmi ettei Arminlaaksolla toiminut peli  :-( Supikko, Vuori ja Nummi on kyl aika pahoi kenttiä. Vinkki: Valitkaa semmonen rata minkä nimi on "Kunto D" Se on kaikkein helpoin ratavaihtoehto. Esim Piiala ja ratana Kunto D Jos keskittyy kunnolla niin pitäis päästä maaliin kunnialla :-) Jos ottaa jonkun erikoinen ja 22 rastia eksyy lähes varmasti. Vois kokeilla tota yösuunnistustakin tässä :-)

E: http://www.youtube.com/watch?v=3WzOw7VxW4E Siinä vähän videota suunnistussimulaattorista. Taitaa olla ihan tekemällä tehty "movie"

Ezmo

Minä en edes pääse maaliin ilman gps-apua  :-D Yösuunnistus vesisateessa ilman gps-apua on kyllä aika mielenkiintoinen.

Shark

Ideana kyllä hieno, ihme vain kun ei ole aikasemmin tullu törmättyä tuohon. Noh, laitoin kyllä asennukseen nyt..
Jovain.

Zintti

Ezmo

Ärsyttää kun mun koneessa ei toimi print screeni niin en saa otettua kuvia mun suunnistusreiteistä :-(

Zintti

No ei se haittaa. Ja mikähän sillä erkillä nyt oikein mättää kun ei suunnistaminen onnaa?