Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Heggu-

!yllä skitterit sun muut popit kalpenee tuon rinnalla :lol:

Lahna late

On siinä upeeta settiä Kalamies1000:lla :-o

perza

On kyllä mahtavia nuo Tonnin vaaput!
Miten nuo potkii? Näyttäs äkkiseltään että ui isolla potkulla tai sitten vastaavasti vain kylkiä käännellen menee eteenpäin.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tonnimiäs

Jep, eli aikas iso potku on yleensä kaikissa, tohon satsiin osu yks mikä vaan menee kylkiä käännellen mutta eiköhän se pelitä sekin. Mutta siihen olen aika tyytyväinen, että kaikki ui eikä mistään tarvi vääntää nokkalenkkiä mutkalle eikä pahoinpidellä uintilevyä.

Harkkis

Samalla aihiomallilla jatketaan, mutta nyt vihreäpäisillä.

Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

KALIKKA

uuden ruutan kokeilun tuloksia.maalaus virheitä siellä täällä :oops:
muutamat aiheutti omaan pärstään jotain outoja juttuja :?
kuvat taas.......sorry :cry:  11cm,12cm,13,5cm ja pari karikon kopsua jotka
sai jämä maali värityksen.

aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Aksutin

:-o Kapulan vetäjällä mahdottoman hienoa kapuloita!  Muuten missä vaiheessa laitetaan folio? (sori jos meni vähän offtopic)
Harjottele, harjottele, harjottele!

Harkkis

Quote from: AkSu-vaaput on December 16, 2009, 18:26:12
:-o Kapulan vetäjällä mahdottoman hienoa kapuloita!  Muuten missä vaiheessa laitetaan folio? (sori jos meni vähän offtopic)

Laita se ihan viimosena eli sen jälkeen, kun pintalakkaukset ja uintilevy on laitetettu :wink:

Hagge

Quote from: Harkkis on December 16, 2009, 20:13:54

Laita se ihan viimosena eli sen jälkeen, kun pintalakkaukset ja uintilevy on laitetettu :wink:

Älä ny hulluja puhu. Kyllä folio laitetaan pintalakan alle, AINA.

Patte123™

viimosessa kuvassa näyttää olevan 2 inviciblen näköstä vaappua.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

Harkkis

Quote from: jätkä on December 16, 2009, 22:03:57
Quote from: Harkkis on December 16, 2009, 20:13:54

Älä ny hulluja puhu. Kyllä folio laitetaan pintalakan alle, AINA.

No, vitsit vitseinä. Eli se folio pohjalakkauksen jälkeen, mutta ennen maalausta. Sitten jatkat ihan tavalliseen tapaan.

perza

Folio laitetaan muutaman pohjalakka kerroksen jälkeen ja tämän jälkeen lakataan vielä useita kertoja folion päälle! Sitten maalit ja viimesen pintalakka.

Toniski

oon vähän jäljessä kommenteissani, mutta pakko on kyllä nostaa tonnille hattua noista älyttömän hienoista vaapuista! :-o on tosi hienoa ollu kattoa ku jätkä kehittyy kauheeta vauhtia. On kyllä semmosia haukivaapukkeita nuo mitä tuossa joku aika sitten laitoit, että olis varmaan kisoissakin tosi kuumaa kamaa ku olis vedossa. tuo perzan mainitsema uintiliike on kyllä varmaankin aika lähellä totuutta...
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Meetvursti

_ankkuri_

Jokohan mä saisin näistä vaapuistani rakentavaa kommenttia...? =D

Ehdon valta ahvenella, ottaa onkeen jos tahtoo.

_ankkuri_

Kiitos vaan. Joo huomasin sen itsekkin että tuon ensimmäisen vaaputtimen vatsalenkki tuli liian pieneksi mutta hyvin sain koukun kiinni silti :)
Kyllä tuon runkolangan vääntely on se kaikkein vaikein vaihe vaapun valmistuksessa, kyllä se siitä ku tarpeeks väsäilee rupeaa luistamaan. :D
Ehdon valta ahvenella, ottaa onkeen jos tahtoo.

Harkkis

Metukalla on oikea asenne ja tarvikkeet heti alusta asti.  :-)

Itse sain nyt valmiiksi nämä 50mm aihiot. Tässäpä onkin varmaan ensi kesän kirre/ahven vetovaaput. Ite oon kyllä ihan tyytyväinen lopputulokseen. Loppu koukut juuri "sopivasti" niin ylimpään jäi puuttumaan. Jotkin ovat kaksikoukkuisia, kun testaan vasta, että mikä olisi paras.

perza

Quote from: Harkkis on December 20, 2009, 20:05:50

Itse sain nyt valmiiksi nämä 50mm aihiot. Tässäpä onkin varmaan ensi kesän kirre/ahven vetovaaput. Ite oon kyllä ihan tyytyväinen lopputulokseen. Loppu koukut juuri "sopivasti" niin ylimpään jäi puuttumaan. Jotkin ovat kaksikoukkuisia, kun testaan vasta, että mikä olisi paras.

Jos saa antaa vähän vinkkiä, kun itsekkin olen muutaman vapun tehnyt kyseisiin aihioihin. Laittaisin uintilevyksi suoran kielilevyn. En ole kylläkään yhtään varma onko samfishingillä tai Truutilla sellaisia levyjä, mutta ainakin propi levystä niitä on helppo tehä ite. Sellainen vaan suht loivasti kiinni vaapun nokkaan ja uinti on todella hyvä. Nii ja kahdella koukulla. Itellä oli yksi tuollainen käytössä pidemmän aikaa kun sillä sai tosi hyvin haukia pienestäkoosta huolimatta. Myös lukuisia ahvenia. Sittemmin kyseinen vaappu hävisi jonnekkin.
Toki varmasti pienellä satulallakin saa hyvän uinnin kun vaan saa oikeaan kulmaan/kohtaan laitettua.

Meetvursti

Quote from: Mutka25 on December 20, 2009, 22:12:02
Meetvurstilla komeita ! :-o Mitä maaleja käytät ja mistä olet hankkinu nuo maalit?  :roll:
No joo, en ite tietenkään ole tyytyväinen ku muutamaan noin paristakymmenestä melkein valmiista pulikasta, mutta mutta kyl se tästä, kun ekojahan tässä vasta säädetään..
Maalit on CAB- coat, color, metallic ja effectii.
Kaikki maalit ym. sälä hommattu tosta pelimiehestä (kauppa Jyväskylässä.. kalamiehen paratiisi tai helvetti, miten sen ny ottaa..) ei ole matkaa kotoo siihen ku kilometri mikä voi taas olla hyvä tai huono asia  :-D  

Aksutin

Mun ekat folio kokeilut. Saa vapaasti haukkuu! ja opn että pensseli ja folio ei oo hyvä yhdistelmä, joten aion joku päivä tilata badger 350-9. Kaikissa hyvä uinti varsikin tossa katko-vaapussa.

^ 13cm

^12,5 cm

^13cm
Jospa joskus sais kalaa nuilla..
Harjottele, harjottele, harjottele!

Harkkis

Quote from: perza on December 20, 2009, 23:01:38
Quote from: Harkkis on December 20, 2009, 20:05:50

Jos saa antaa vähän vinkkiä, kun itsekkin olen muutaman vapun tehnyt kyseisiin aihioihin. Laittaisin uintilevyksi suoran kielilevyn. En ole kylläkään yhtään varma onko samfishingillä tai Truutilla sellaisia levyjä, mutta ainakin propi levystä niitä on helppo tehä ite. Sellainen vaan suht loivasti kiinni vaapun nokkaan ja uinti on todella hyvä. Nii ja kahdella koukulla. Itellä oli yksi tuollainen käytössä pidemmän aikaa kun sillä sai tosi hyvin haukia pienestäkoosta huolimatta. Myös lukuisia ahvenia. Sittemmin kyseinen vaappu hävisi jonnekkin.
Toki varmasti pienellä satulallakin saa hyvän uinnin kun vaan saa oikeaan kulmaan/kohtaan laitettua.

Juu, saapi antaa vinkkiä. Nuo levyt tuli samassa paketissa, kun tilasin 10 aihiota + 10 levyä. Pitää kokeilla ensi kerralla tuota tapaa. 

Morripoika

Onko Aksu laittanu folion päälle lakkaa ennen maalausta?
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Meetvursti

No niin, se ensimmäinen satsi uunista ulos..

Kipster

Nyt alkaa tuntumaan jo, että painin aivan väärässä sarjassa näiden tekeleiden kanssa. Mutta kuitenkin, tässä nyt uusin.

Jerk

Komeita on meetvurstin vaaput! Ei uskois että ekoja ovat.

Itelläkin olis muutama sätös maalausta odottamassa ja loput aihiot lakassa imeytymässä. Kerkeis vaan jossain välissä tekemään noi valmiiksi.

Kipsterilläkin hyvän näköinen vaaputin.

Meetvursti

Jaha, oon näemä ainaki onnistunu huijaamaa muutamaa foorumilaista, ni eiköhän kaloillekki kelpaa  :-)
Vois muute nuo huonoimmat antaa joululahjaks.. eli melkein kaikki  :-)

Meetvursti

Quote from: Jerk on December 21, 2009, 23:01:59
Komeita on meetvurstin vaaput! Ei uskois että ekoja ovat.

Itelläkin olis muutama sätös maalausta odottamassa ja loput aihiot lakassa imeytymässä. Kerkeis vaan jossain välissä tekemään noi valmiiksi.

Kipsterilläkin hyvän näköinen vaaputin.

On kyllä kalagallella ja Jerkillä ja Kipsterillä ja ja.. mahtavaa settiä nuo pelit, mite muute onko nuo Jerkin ja kalagallen vaaput valmiita aihioita vai ite vuoleskeltuja?

Kulo

Perza, mistäs noita mainitsemiasi propilevyjä voisi hankkia? Olisi mukava laittaa vaappuihin itsetehty uintilevy, antaisi mukavasti lisää mahdollisuuksia. Ja tosiaan, että ei ihan offtopiciksi menisi, niin tässä muutamia ensimmäisiä kunnon välineillä tehtyjä vaappuja.

Suurimmat ovat noin 11cm ja pienin ~3,5cm. Kaikenlaista kritiikkiä ja kehitysideoita saa antaa vapaasti :-) Itse ainakin huomasin uintilevyjen olevan aivan liian takana parissa vaapussa ja maalausvirheitäkin toki löytyy, kun ei tuo ruiskun käsittely vielä oikein luonnistu.