Ahvenkokemuksia järveltä

Started by Fishermann, July 23, 2002, 23:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fishermann

Minulla on probleema. Mökillä oleva savustus laatikko mätänee käyttämättömänä  :'( Onko joku saanut savustuskokoisia Ahvenia järveltä, ja jos on, niin vinkkejä ja ottiperhoja otetaan vastaan.

-tämän kesän isoin n.30g-
Heitän...heitän...heitän...OHO! Tärppi...heitän...heitän...heitän...

M1kko

No vastataan sitten, kun kukaan muukaan ei tunnu vastaavan. Omat ahvenkokemukseni eivät ole kovin kummoiset, mutta yleensä ahventa olen saanut, jos sitä olen järveltä yrittänyt.

Perhoina parhaiten on toiminut "yllättäen" Leechit ja Dog nobblerit, kokoa 4-8, väreinä esim. oranssi, keltainen tai punainen. Myös pienet supertinselit 3-6 cm ovat antaneet kalaa, varsinkin jos ahvenet ovat saalistaneet salakkaa tai särkeä. Leechejä olen uittanut pohjan tuntumassa kuulien avulla, tinseleitä olen taas uitellut melko pinnassa.

Paikkoina ovat olleet samat kuin muussakin ahvenen kalastuksessa eli niemen kärjet, matalikot ja penkat ym.

Eiköhän vaikeinta ahvenen kalastuksessa ole niiden löytäminen, eikä niinkään niiden saaminen ottamaan perhoon.

Anonymous

Fishermann

millainen perho tuo BOB on? Saisiko reseptin?
Heitän...heitän...heitän...OHO! Tärppi...heitän...heitän...heitän...

Anonymous

BOB:n ohje on:

Koukku:14-10 mieluiten käyrävartinen
Pää:kuparin värinen kuula
Runko:hylkeen karvaa kuusi yhtä suurta osaa tässä järjestyksessä,kelt.,vihr.,tummanrusk.,fluorisoivanpun.,vaaleanrusk. ja musta

paulinho

Hä??? Kyllä Red Tagilla tai jollain mäkäräis jäljitelmällä tulee(kokemuksia on vaan vaapun perässä hilatuista...

Anonymous

Supertinselillä minä olen ainakin saanut, isoin on ollut 150g :D (mökiltä)

-=Supertinselin teko-ohje=-
Koukku: #6-12
Alussiipi: Hopeista kimallekuitua
Kidukset (ei pakollinen): Punaista villaa
Siipi: Musta polypropyleeni tai musta karva
Pää: Musta

edit. oikeinkirjoitus

Anonymous

Zonkkereista musta  hopeakierteellä, orava kuparikierteellä. Itseasiassa kaikki noita värejä vastaavat streamerit. Mustat ja ruskeat Leechit on erinomaisia. March Brown, ja Red Tag ovat olleet erinomaisia ottamaan apuraa. Onpahan niitä joskus tullut pinturillakin, joten E12:sta kannattaa testata rannan tuntumassa ja kauempana Klinkki.
Kannattaa lukea se Aleksin juttu apuran pyynnistä, sai ainakin minulle päähän ajatuksen lähteä kokeileen sitä ahventa muutenkin kuin sivulajina :)