Kysy mitä vaan....

Started by Pete, March 24, 2009, 07:48:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ris_to

Quote from: Zinkki on December 18, 2009, 17:52:44
Tietääkö joku nimeä sellaiselle hoikalle vaapulle, jonka peräosa on lättänä ja leveä? Kyseessä on n.10cm pitkä kapistus ja se näyttää omaan silmääni jonkun pienen kotimaisen puljun tuotokselta. Fladen ei ainakaan ole kyseessä.

PS. Älkää sitten jättäkö tyystin huomiotta Murmelin kysymystä vaikka änkesinkin röyhkeästi väliin.

Kyseessä taitaa olla Turus-Ukko...

Timpe

Quote from: täkykala on December 19, 2009, 10:54:52
Kumpi tuli ensin muna vai kana?:? kertokaapas pienemmällenne :wink:.

Siitä vaan pohtimaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Muna_vai_kana
Itse kallistun munan puolelle..mutta mistäs sen tietääpi :)

Vikke

Mikähän olisi yksinkertaisin ohjelma, millä pystyisi muuttamaan videotyyppiä/muotoa ?

Ei Movie Maker tahdo näyttää ainakaan tätä muotoa, mikä näissä minun videoissani on (VLC) ..
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

hässi

Quote from: Vikke on December 21, 2009, 17:14:30
Mikähän olisi yksinkertaisin ohjelma, millä pystyisi muuttamaan videotyyppiä/muotoa ?

Ei Movie Maker tahdo näyttää ainakaan tätä muotoa, mikä näissä minun videoissani on (VLC) ..

Olisiko parempi vaihtaa vaan ohjelmaa mitä käyttää? Siis jos ei pakko ole muuttaa...

VLC Media Player toimii... yllättäen...

lareman

Quote from: Vikke on December 21, 2009, 17:24:48
Quote from: hässi on December 21, 2009, 17:16:31
Quote from: Vikke on December 21, 2009, 17:14:30

Olisiko parempi vaihtaa vaan ohjelmaa mitä käyttää? Siis jos ei pakko ole muuttaa...

VLC Media Player toimii... yllättäen...
Kaikkia ohjelmia kokeiltu, VLC Media Playeriakin...
Ääni kyllä kuuluu, mutta kuvasta ei tietoakaan.
Tarviit koodekit jostain, itsellä tuli DivX (vaimikäsenyoli) mukana.

Larzaman

Nyt mulla olis probleema. Kun koitan avata liitetiedostoa,tulee ilmoitus: "virhe komentorivissä". Käytän DAEMON tools liteä ja haluaisin tuon tilalle jonkun muun ohjelman,joten voisitte auttaa senkin etsimisessä.

Kiitos jo etukäteen,ja hyvää Joulua

-Armonlaakso

Eetu93

En oikein ymmärrä tuota ylempänä olevaa kysymystä. Siis sähköpostin liitetiedosto vai? Mikähän tiedosto on kyseessä.

Daemon Tool:lla saat levykuvake tiedostot toimimaan. Sen voit korvata esim. Alcohol 120% :lla mutta itse tykkään enemmän Daemon Tools:sta.

Larzaman

Quote from: Eetu93 on December 21, 2009, 23:53:07
En oikein ymmärrä tuota ylempänä olevaa kysymystä. Siis sähköpostin liitetiedosto vai? Mikähän tiedosto on kyseessä.

Daemon Tool:lla saat levykuvake tiedostot toimimaan. Sen voit korvata esim. Alcohol 120% :lla mutta itse tykkään enemmän Daemon Tools:sta.
Esimerkiksi sähköpostin liitetiedosto ja sit esim. nämä PDF muodossa olevat tiedostot.

-Armonlaakso

karib

Quote from: Armonlaakso on December 22, 2009, 11:50:14
Quote from: Eetu93 on December 21, 2009, 23:53:07

Esimerkiksi sähköpostin liitetiedosto ja sit esim. nämä PDF muodossa olevat tiedostot.

-Armonlaakso
Aluksi ainakin PDF tiedostot avataan Adobe Acrobat readerilla (saa netistä ilmaiseksi).
Sitten voi olla jotain Outlook Express tiedostoja, jotka aukeaa kyseisellä sähköpostiohjelmalla.
Exel tiedostoihin tarvitaan Windows office paketti ja PPS tiedostoille PowerPoint readeri, jos ei ole tuota office pakettia.
Tiedostoa avattaessa tietokone voi kysyä millä ohjelmalla avataan ja siinä vaiheessa olisi hyvä tietää
tiedostomuoto, että voi valita oikean ohjelman :-).

Eetu93

Mistä saisi läppäricoolerin eli kannettavantietokoneen ulkoisentuulettimen? Alkaa ärsyttää kun ModernWarfare ja monet muut pelit pyörii hyvin ensimäiset 10min kunnes konealkaa laskea tehoja ylikuumenemisen estämiseksi.

Kipster

Quote from: Eetu93 on December 24, 2009, 11:36:02
Mistä saisi läppäricoolerin eli kannettavantietokoneen ulkoisentuulettimen? Alkaa ärsyttää kun ModernWarfare ja monet muut pelit pyörii hyvin ensimäiset 10min kunnes konealkaa laskea tehoja ylikuumenemisen estämiseksi.

Tätä ongelmaa varten on läppäreille myös omia jäähdytys alustoja, joita saa ATK-liikkeistä. Myös se auttaa asiaa, jos saat nostettua läppäriä hiukan irti pöydän pinnasta (esim jonkinmoinen ritilä on hyvä) ja jos ylösnosto ei vielä auta, niin sitten jonkinmoinen tuuletin (käy myös ihan pöytätuuletin) läppärin viereen hurisemaan, jolloin ilma vaihtuu myös läppärin alla

Larzaman

Nonih,sain liitetiedostot aukeen,mut sitte toi DOC muodossa olevat... Adobe ei osaa niitä avata...

-Armonlaakso

DoupleV

Mites tuossa Delfiinin pilkkivavassa saisi tuon jarrun toimimaan? Tehon vavoissa kun siimasta vetää niin se antaa periks ja siima juoksee, mutta Delfiinin vavassa saa kiskoa hampaat irvessä siimasta ja mitään ei tapahdu. Mitä kohtaa pitäis hioa, että jarrun saisi toimimaan? Onko muillakin ollut näin?

"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

Patte123™

avaa kelan ruuvi ja viilaa niitä hampaita siin hammas rattais
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

karib

Quote from: Armonlaakso on December 26, 2009, 10:29:17
Nonih,sain liitetiedostot aukeen,mut sitte toi DOC muodossa olevat... Adobe ei osaa niitä avata...

-Armonlaakso
Doc tiedosto on tavallinen word tiedosto, avautuu windowsilla ihan vaan tuplaklikkauksella.

Henzka

Moi. Olisko teillä tietoa mikä uistin on kuvassa? Löyty joen vierestä kesällä.

KÖSTER

Quote from: Kalamies123 on December 26, 2009, 19:04:40
avaa kelan ruuvi ja viilaa niitä hampaita siin hammas rattais
Tai madalla sen liipasin osan hampaita vaikkapa puukolla pyöristäen pääset pienemmällä työllä.

szczupak

Quote from: Henzka on December 26, 2009, 21:45:54
Moi. Olisko teillä tietoa mikä uistin on kuvassa? Löyty joen vierestä kesällä.

Varmaankin Rapalan husky jerk
http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=6&pid=299
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

Hagge

Vieläkös nuo jouluaukioloajat vaikuttaa vai onko K-raudat tänään auki. :?

Hagge

Quote from: Armonlaakso on December 27, 2009, 13:52:54
Quote from: jätkä on December 27, 2009, 13:34:19
Vieläkös nuo jouluaukioloajat vaikuttaa vai onko K-raudat tänään auki. :?
Minkä kaupungin k-rautaa tarkoitat?

Tässä on lista k-raudoista ja etsi omasi ja siellä linkin takana pitäisi lukea.  :wink:

http://www.k-rauta.com/index.asp?id=E201E93A9E454D50A09A21023C9D143A

-Armonlaakso

No lukeehan tuolla nuo normi aukioloajat mutta monta kertaa ovat joulun aikaan hiukan erilaisia nuo ajat.

Zintti

Jos kysyit, että onko tänään auki niin veikkaan että alkaa mennä tai on jo mennyt kiinni se k-rauta :wink:

Hagge

Quote from: Zintti on December 27, 2009, 14:42:20
Jos kysyit, että onko tänään auki niin veikkaan että alkaa mennä tai on jo mennyt kiinni se k-rauta :wink:

No jos on normaalisti auki niin menee klo. 16 kiinni mutta ei mulla nyt niin kiirettä, meen huomenna. Zippoon pitäs vaan jostain saada butaania, ovat ainakin ennen myynneet K-raudassa.

Zintti

Tommonen löyty rojujen seasta. Alakoukku puuttuu mutta tarviiko tuo jotain uintia lisäävää juttua taakseen? Ja kannattaako tuon väristä möykkyä edes tarjota kaloille?

Mr Ponu

Hyvältä näyttää, ilmeisesti vanha Rapala. Ikää tod.näk vähintään 35 vuotta. Koukut teräviksi, vatsaan värikoukku tai tavallinen kolmihaara. Perään käy molemmat: karvapyrstö tai levypyrstö tai jopa yhdistelmä. Ykköskappaleen saat tehtyä esim. mehu/limpparipullon kyljestä saksilla leikkelemällä jos ei ole valmiita levyjä varastossa. Perässä ei ole kovin paljon koukunvartta isolle levypyrstölle, mutta kyllä siihen jotakin saa. Levy kiinni vaikkapa epoksilla.

Zintti

Kiitosta vaan :-) Laitan sen kuntoon ylihuomiselle pilkkireissulle.

Naps

Kysympä nyt tätä täällä eli kannattaako/tarvitseeko mutu-liitsissä käyttää jotain syöttiä siinä koukussa vai toimiiko ilman?

Pete

Toimii ilman, ja syötti voi pilata sen "oikean" sille tarkoitetun uinnin.

Timpe

Quote from: jätkä on January 11, 2010, 14:34:09
Täälläkin on paljon jotka mopokortista tietävät niin mites ku pitäis kuulemma olla kuvallinen henkilöllisyystodistus ja mulla ei ole kun kelakortti niin pitääkö mun nyt hankkia joku kortti missä on kuva vai häh? :?

Juuri näin, eli luotettava henkilöllisyystodistus vaaditaan, passi tai kuvallinen henkilökortti.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/89C7A076CB88BC8BC2256BC300466EC6?opendocument

Hagge

Quote from: Timpe on January 11, 2010, 15:58:17

Juuri näin, eli luotettava henkilöllisyystodistus vaaditaan, passi tai kuvallinen henkilökortti.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/89C7A076CB88BC8BC2256BC300466EC6?opendocument

Muistan kun veli joskus hankki mopokortin niin ei sillon tarvinnu... soronoo kertokaas joku mulle sitte mistä saan halvimmalla "luotettavan henkilöllisyystodistuksen."

Tai entäs jos otan iskän mukaan todistamaan kuka oon? :-D

Kipster

Quote from: jätkä on January 11, 2010, 22:05:27
Quote from: Timpe on January 11, 2010, 15:58:17

Muistan kun veli joskus hankki mopokortin niin ei sillon tarvinnu... soronoo kertokaas joku mulle sitte mistä saan halvimmalla "luotettavan henkilöllisyystodistuksen."

Tai entäs jos otan iskän mukaan todistamaan kuka oon? :-D

Ei niitä saa muualta kuin poliisiasemalta. Eikä iskän mukanaolo varmaankaa auta :)