en pääse pelaamaan host pelejä.

Started by kala-matti, December 27, 2009, 21:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kala-matti

eli varmasti jossain] on tästäkin aiheesta sanottu mutta en löytänyt.  :-(

elikkä..nykyinen läppärini ei laske minua pelaamaan host pelejä, vaikka olen ohjauspaneelin kautta säätänyt palomuurin asetuksia ja
laittanut propilkin sinne "hyväksyttyjen ohjelmien listalle". kun kirjoitan hostin IP:n (ja varmasti ip jossa pelit) siihen IP kenttään ja painan "OK", peli ilmoittaa välittömästi, että
"osoitteessa ei ole peliä, tai yhteyttä ei voitu muodostaa". entinen koneeni päästi pelaamaan ilman muita mutkia, joskus se kysyi siellä taustalla että sallitaanko propilkki2. nykyisessäkin koneessa pitäisi olla asetus päällä joka kysyisi sallitaanko tällainen liikenne vai ei.. en tiedä mistä tämä johtuu mutta jos olisi joku minua viisaampi niin kertokaa ihmeessä! :)

PS. eihän tämä voi johtua mitenkään ("mokkulasta") langattomasta laajakaistasta??  :?

lareman

F-Secure tekee juuri tätä, sulje se tai muu virustorjunta.

jarmoankka

Älä mitään sulje. Sallit vaan palomuurista, virustorjunnasta ja mokkulasta  (modeemihan sekin on)  portin 4500 käytön molempiin suuntiin ja homma pitäs, siis PITÄS, olla ok...

Enempää en osaa neuvoa, mut tosiaan kyl aiheesta on tääl jo paljon muuallakin et miten niitä säädellään!
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

kala-matti

tällä hetkellä ei koko virus turvaa ja mokkulastakaan en semmosta asetusta löytänyt jossa voisi säätää tätä liikennettä ja tätä portti 4500:ta.
palomuurin pitäisi päästää pp2 liikkumaan ihan omaan tahtiinsa vaan mitään ei tapahdu. mikähän tässä nyt mättää.. tai sitten tämä johtuu vain omasta osaamattomuudestani. :-D

seppojohannes

Jos sinulla on F-secure,niin se vaatii ainakin mulla myös sen, että käyt lisäämässä sen hyväksyttyjen listalle siellä F-securen asetuksissa...Eli Internet-suojaus ja sovellustenhallinta....

kala-matti

vaan kun siis nyt ei ole mitään virusturvaa koko koneessa.. :D ei F securia eikä norttonia eikä mitään.. eli ei ainakaan siitä pitäisi johtua.
palomuurista kun katson niin propilkki 2 on sallittujen ohjelmien listalla. ei taija tästäkään tulla tälläkään kertaa mittään pertsketi..  :|

seppojohannes

Sinuna kyllä hommaisin sen virusturvan, vaikka jonkun freeware-version......edes :roll:...Tuommoinenkin tuli mieleen että onko se polku oikein missä PP2 on...Sen saat näkymään palomuurissa kun tuplaklikkaat palomuurin poikkeukset välilehdessä P2 Main executable of PP2 olevaa nimeä ja poluksi tulee silloin tällainen jos pilkki on  C-osiossa ....C:\Program Files\ProPilkki2\ProPilkki2.exe..Tietysti jos sulla on Vista (uusi läppärihän sulla on?) niin se kannattaa asentaa sinne D-osioon....Jos siellä ei ole D.-osiota,niin teet sen...Windowsin ohje ja tuki antaa siihen(kin) neuvoja...

kala-matti

heh,,joo uus läppäri on ja tässä se windows 7, vaan eipä  löytyny poikkeus painiketta koko muurista.. varmasti hyvä selitys mutta mulle täyttä hepreaa  :D kiitos nyt kumminkiin mutta tässä lähtötilanteessa viellä ollaan..  :-D

pohjaonkija

Tuolla jossain oli juttua modeemien asetuksista, itse sitä kautta jouduin antamaan luvan portille 4500.

kala-matti

eipä paljon avittanut.. HOST koneiden asetuksia vain oli kun hakuun laitoin. eikä se sieltäkään kautta onnistunut modeemia asettaa koska se osoite ei toiminut.
taisi jäädä verkkopelit pelaamatta.  :cry: