Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

D-Vitamiini

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Hamu

Tämmöne tuli viimekesänä.

Ja tänä talvena yhen lyhyen reissun saalista.

Mind_Flayer

Jaatisella on kyllä komia appura, onnittelut siitä. Itse olen joskus liitsiä uitellut ahventen toivossa, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä. Kiinnostaisi tietää, jotta käytitkö mitään syöttiä liitsin höysteenä?

Jaatinen

Quote from: Mind_Flayer on January 31, 2010, 13:46:31
Jaatisella on kyllä komia appura, onnittelut siitä. Itse olen joskus liitsiä uitellut ahventen toivossa, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä. Kiinnostaisi tietää, jotta käytitkö mitään syöttiä liitsin höysteenä?

Kiitos! En laittanut syöttejä, ehkä vois joku kerta koittaa.

Tänään kävin samalla paikalla kokeilemassa samaa liitsiä. Ahvenia ei tullut, mutta pari haukea kuitenkin. Nämä laitto jo ihan hyvin vastaan verratuna ahveneen.

750g

980g

Harva meistä on rautu, moni taipua saa.

KALIKKA

enpä kehannu alottaa uutta topikka tään kuvan takia,mut tuuppaan tänne sit
noi 1,5-2 kg kirret näyttää aikas pienille.
hauella kokoa riski 13kg.näin kertovat savonlinnan kala tiskiltä,ol kuulemma tarttunu verkkoo ja ei edes ollu pyytäjän ennätys :-P

valitan huonoa kuvaa mut harvo se kamerakaan kauppa reissulla on mukana joten kännyllä napattu,mut oli pakko
ottaa kuva sen verran hupaisalle noi kirpelit tuossa hauen vieressä näytti :mrgreen:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Hagge

Quote from: KALIKKA on February 06, 2010, 09:59:41
hauella kokoa riski 13kg.näin kertovat savonlinnan kala tiskiltä,ol kuulemma tarttunu verkkoo ja ei edes ollu pyytäjän ennätys :-P
valitan huonoa kuvaa mut harvo se kamerakaan kauppa reissulla on mukana joten kännyllä napattu,mut oli pakko
ottaa kuva sen verran hupaisalle noi kirpelit tuossa hauen vieressä näytti :mrgreen:

Siis 13 kilosta haukea myyvät kalatiskillä. :-o Luulis tollasen maistuvan jo melkos puulle.

DoupleV

Quote from: Hagge on February 06, 2010, 10:55:06
Quote from: KALIKKA on February 06, 2010, 09:59:41

Siis 13 kilosta haukea myyvät kalatiskillä. :-o Luulis tollasen maistuvan jo melkos puulle.

Riippuu siitä mitä kala on syönyt ja millasseessa vedessä on eläny. Oon syöny hyvää 9kg haukee ja 3kg joka maistu puulta. Mutta pääasiassa iso hauki maistuu puulta.
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

KALIKKA

joo kyllähän se niin on että vetäset lammesta vitosen luupään niin ei hivele maku nystyjä,kun taas kunnon selkä hauki
joka on syöny mujetta ja norssia samaan tahtiin ku meijän imuri villakoiria niin maku on kohillaa vielä kympin kalassa.
tuo kuvan hauki oli menossa kirurkin pakeille maistaa isoa filettiä.näytille laittovat siks aikaa kunnes piä tohtori tulloo
sapelien kans pienimään valas kalan.(kala on saatu saimaan puolelta)

tuo kuva ei kerro totuutta siitä miten lihava ja paksu niska hauella on,se oli siis aivan järkyn paksu,ihan aikuisten oikeesti :-)
oikee kokki  saa vaik kaarnan maistuu suklaalle tai hauki fileen maukkaalle ruualle :evil:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Olli

Ei se hullu ole joka pyytää vaan joka maksaa.  :roll:

Morripoika

Oma siika ennätys tuli että heilahti. Morrilla tietenkin.. :-D 57cm/1515g
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Olli

Komea siika.  :-) Millaiseen morriin nappasi?

Morripoika

Quote from: Olli on February 06, 2010, 15:11:18
Siipikirppu 1. Sellanen puna/kelta/vihree väritys tuntuu toimivan nyt parhaiten..

Janxu

Jaa,pitäis vissii opetella käyttään näitä.
Tuollaisia joskus onkireissulla tulee nähtyä.
http://img29.imageshack.us/gal.php?g=200909070024.jpg
Suhtnättiä maisemaa.

Morripoika

Vähän pienempiä kun eilen, mutta siikoja kuitenkin :-D 500g ja 725g. Pyyntiväline sama kuin eilen..

sami552

Morripoika on kyl komiat siiat morrittanu!  :-o

Perjantaiset Hervantajärveläiset.

Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

ris_to

Quote from: Morripoika on February 06, 2010, 15:15:13
Siipikirppu 1. Sellanen puna/kelta/vihree väritys tuntuu toimivan nyt parhaiten..

Komiat siiat.Tuliko nuot Ämmän sataman vierestä?

Larzaman

Morripoika, kuinka paksua siimaa sä käytät? Itellä taitaa olla liian ohut... (0.10mm)

Morripoika

Quote from: ris_to on February 08, 2010, 20:24:56
Quote from: Morripoika on February 06, 2010, 15:15:13
Komea siika.  :-) Millaiseen morriin nappasi?

Komiat siiat.Tuliko nuot Ämmän sataman vierestä?
Ehei, ei likeltäkään  :wink:

Siimana oon käyttäny 0.18mm kestää kyllä varmasti, kun ei väkisin revi. Ohuemmilla en itse tohi siika pilkille lähteä. Se kuitenkin söis melkosesti miestä, jos se kahen kilon siika karkais liian ohuen siiman taki..  :-D

Edit: Niin en mä tosiaan tiiä isoista siioista mitään, ennätys tosiaan tuo 1,515g. Kuunnelkaa siis näitä joilla kokemuksia isommista, kuten kolmi kilosista!  :wink:

Qkkeli

Välihuomiona totean, että edes 3kg siika ei ole niin äkäinen otus, että katkaisisi 0.12mm siimaa ilman kalastajan virhettä..  :wink:

Morripoika

No nämät noita siimoja ei ainakaan poikki vetäneet :-D 700g, 550g ja 525g. Pilkki sama kuin ennen ja paikka merellä jossain päin :wink:

Suurkalastaja1

Tän päivän tasuriahvenet:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Edu

...

Jolla

Tänään Sami552:n kanssa yhdellä lähijärvellä pilkillä, heikkoa oli kalantulo mutta muutama vähän parempi tuli silti.

pilkkiäijä

Tänään muutama tunti tasuripilkillä, kalantulo heikkoa, mutta silti parempi kuin viimeksi. Tässä oma isoin 325g

Reissun isoin kuitenkin 475g, ja 3 muutakin lähelle 200g ahventa tuli, joten kyllä niistä ruuan saa!
Olen kalastelijapoika!

Suurkalastaja1

Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

wewwer51

Komeita kaloja Morri-poika. Täytyy lähteä tuonne lappiin pilkkimään rautua ja siikaa. 8-)
fishing rocks!

Wilijokki

Sunnuntain paistattelut ja parit pinnalle asti.

Morripoika

Arvatkaas kyrsiikö istua koulun penkillä, kun isä tuo kotiin tälläsiä kaloja!? Isoin tasan kilo ja pienin tasan puolkiloa.

Ja viikonloppuunki vielä neljä päivää!!

täkykala

Morripoika mää oon jo lomalla. :D . Mutta pilkille en saa mnnä koska ei vanhempia kotona jos vaikka sattuisi jotain mutta ehkä sitten viikonloppua....
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

Morripoika

Noniin nyt, kun on se viikonloppu niin eihän se siika enään ole otilla! 15 pilkkiää ja tämä oli ainut saalis mitä koko porukalle tuli. Ensimmäinen 500g alitus tälle talvelle omaan siika tilastoon.. 350g Toivotaan, että huomenna olisi jo parempaa..