Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hakusessa kela ja vapa tenolle?

Started by Salmo Salar, February 24, 2010, 22:21:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salmo Salar

:-) :roll:Moi kuka tietää hyvän haspelikelan "vaimolle tenolle heittokalstusta varten"? Miellumin sellainen kela missä on Quickfire toiminto jotta  vaimon on helpompi hallita kelaa ilman siiman sotkuja. Minä voisin silloin rauhassa keskittyä kalastukseen ei tarviis jatkuvasti siimoja selvitellä.Voi sitä joutua kyllä muutenkin selvittämään ei sen puoleen sit vapa kysymys tuolle kelalle jos sellaisia on myynnissä.Auttakaa viisaat olen todella pulassa vaimoni ottais miellumin umpikelan tenolle kun sillä osaa heittää sanoin sille että vois heittää koko umpikelan vapoineen jordaaniin ei nyt tenolle asti viitsi läheteä leikkimään. :roll:

Pike

Pistä eukko kattoo normakin sivuja. (Mikä on kun ei normi haspelilla osaa heittää) :roll:

Don Miguel

Parasta se vaan on opetella heittämään kunnon avokelalla ilman quickfire toimintoa. Nuo quickfire kelat on suoraan rinnastettavissa umpikeloihin toimintavarmuudeltaan. Jos osaa quickfire kelalla heittää, niin osaa heittää myös kunnon etujarrullisella normi haspelilla -se sanka vaan on itse nostettava (ja niin yksinkertainen tehtävä jos ei onnistu, niin on ainakin nopeasti opeteltavissa)

Ei Tenolle enää mennä opettelemaan, siellä on jo osattava. Varsinkin jos jotain vielä sattuu osumaan siiman päähän (pahimmillaan se 10kg:n Formula 1)
Mutta mikäli nyt on pakko suositella jotain quickfire keloja, niin kyllä nuo Shimanot asiansa ajaa (kirjolohien kanssa)

http://www.normark.fi/index.php?page=11&cid=301
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Salmo Salar

:-) Kiitos vastauksista pitänee ohjata vaimo normarkin sivuille,jospa sieltä sille apu löytyisi. Joo ei Kyllä minunkaan mielestä kannata lähteä tenolle kalstusta opetelemaan
mutta kun se nyt mukaan haluaa niin onhan sille välineet hommatava.Mikä olis sopiva kela ja vapa yhdistelmä naiselle kun ei kerta minua usko. :x

Don Miguel

Quote from: Salmo Salar on February 26, 2010, 20:01:59
Mikä olis sopiva kela ja vapa yhdistelmä naiselle kun ei kerta minua usko. :x

Joku 8' tai 9' jalkainen vapa, jolla pystyy paiskomaan tarvittavat vehkeet veteen (tuskin tarvitsee viehekapasiteettia olla yli 25g) Merkeistä nyt ei kannata sanoa oikeastaan mitään -tuollaisia vapoja on isommat Hong Kongit yms. täynnä. Keloista sitten joku noista Shimanon quickfiresta, toimivat varmasti minkä toimivat. Ehkä noilla vehkeillä jotain harreja lipoilla pystyy paiskomaan, samoin pienempiä lusikoita.

"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"